geldschieter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:53

Ik zoek ook nog een geldschieter Schijnheilig om een huis in Belgie alvast te kopen. Het duurt zo lang voordat ons huis eindelijk verkocht is Boos! . Van wie kan ik een ton of 3/4 ff vangen Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:54

Sonja schreef:
Ben trouwens wel een beetje nieuwsgierig of er al een fatsoenlijk ondernemingsplan geschreven is.
Als het een goedlopende tent is en de eigenaar wil alleen maar lekker met pensioen, dan was er wel wat met de huidige eigenaar geregeld, een pachtconstructie met overname oid.


Is misschien nog een optie waar de ouders van Cynthia nog niet over hebben nagedacht Haha!. En alleen met papieren om een bedrijf op te knappen ben je er nog niet...wie heeft de papieren om les te geven? Of moeten jullie daar iemand van buitenaf voor aantrekken?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:20

weer een zeer hoog penny-gehalte!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:26

Tja, je kan niet zomaar geld lenen van iemand die toevallig geld heeft (die moet overigens wel erg veel geld hebben om dat te kunnen uitlenen.) Het beste is toch om via de bank deze zaken te regelen. Ik snap overigens niet waarom dat niet kan

gr

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:48

ow, ik zoek eigenlijk ook nog wel een geldschieter, voor geinteresseerden wil ik mijn bamnknummer wel ff PB'en.

nee ff serieus, dit topic heeft geen nut, op zo'n manier zal het niet gaan lukken.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:51

Je denkt toch niet serieus dat..... Scheve mond
Je zult toch echt naar de bank moeten. Je kan wel leuk gaan zeggen dat dat niet kan om persoonlijke redenensteekt hier meer achter Verward maar ergens ander zul je echt geen geld vandaan wissen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:32

Ik heb nog wel een tip voor je ouders....meedoen aan de Staatsloterij? Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:36

Om geld lenen doet de bank niet moeilijk helemaal neit zelfs en als je vader een goed beroep heeft is dat al zekr geen probleem. Iedereen kan haast een lening afsluiten behalve als je op de 'zwarte lijst'staat, dat betekent dat je dus niet terugbetaalt aan de bank en dan gaan ze dus wel moeilijk doen om geld aan je te lenen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:39

Cassidy schreef:
Ik heb nog wel een tip voor je ouders....meedoen aan de Staatsloterij? Haha!

Hoorde vanmorgen nog dat de kans dat je wint in de staatsloterij zo'n 1000 keer kleiner is dan de kans dat je kanker krijgt. Lekkere positieve vergelijking he Scheve mond


Als dit geen pennymeisjes actie is denk ik dat er verder ten eerste een goed ondernemingsplan op tafel moet liggen en een zeer goede reden om niet met banken in zee te gaan.
ook een vermogend iemand zal een plan willen zien.
Niemand die je ff een manege cadeau doet. En anders wil ik die ook wel hebben Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:45

Makhali schreef:
Iedereen kan haast een lening afsluiten behalve


Ja als het om een paar duizend Euro gaat wel ja, maar met zulke bedragen werkt 't net even anders.... De bank beoordeelt niet alleen het pand waar het om gaat, maar ook het complete ondernemingsplan. Je loopt niet zomaar even bij een bank binnen met het verzoek of ze even een paar miljoen op je rekening zetten hoor *LOL* hoe vlekkeloos je verleden ook is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:52

Je geeft aan dat je ouders niet naar een bank kunnen/willen. Dit heeft een reden, die hoeven wij niet te weten, maar er is wel iets. Denk je dan dat particulier het geld wilt lenen? Het gaat om een hele berg geld, en dat wordt zomaar niet uitgeleent. Als je vader goede papieren heeft dan zal hij dus ook wel weten dat om juridische redenen zoveel geld van een particulier ook niet gemakkelijk is.

Investeren in een bedrijf wat over drie jaar moet verdwijnen is een heel slecht idee. Geen bank, maar ook geen andere geldschieter die daar intrapt.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:10

'
Sonja, dat begrijp ik maar om zo'n groot bedrag bij een geldschieter te lenen dat is helemaal onmenselijk dat kan haast niet.. Je kan geld lenen bij de bank maar inderdaad niet als het om een paar miljoen gaat, maar dat lijkt me logisch en als het om een logisch bedrag gaat dan kan bijna iedereen geld lenen bij de bank als je maar de zekeheid hebt om het geleende geld weer terug te betalen.

gr

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:38

weetje wat ik voor idee heb... Volgens mij hebben haar ouders gezegd: "Als jij het geld bij elkaar krijgt, dan kopen wij die manege"

Tsja en het eerste waar je dan gaat kijken is bokt. Haha!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:45

Ik denk dat heel bokt wel geintereseerd is in een geldschieter Lachen whahaha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:46

Ik neem aan dat de bank een goede reden heeft om je ouders geen geld te lenen. Die hoef je ons niet te vertellen, maar als de bank jullie niets wil lenen zou ik als particulier het risico al helemaal niet willen nemen!
En verder; word eens wakker...

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:47

Linardsje23 schreef:
Ik denk dat heel bokt wel geintereseerd is in een geldschieter Lachen whahaha!

Ja ik wil ook wel een geldschieter. Haha! Zonder rente dan terugbetalen he?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:02

samantha23"]
[quote="Linardsje23 schreef:
Ik denk dat heel bokt wel geintereseerd is in een geldschieter Lachen whahaha!

Ja ik wil ook wel een geldschieter. Haha! Zonder rente dan terugbetalen he?
[/quote]

ja dat spreekt voor zich Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:24

maudy schreef:
weetje wat ik voor idee heb... Volgens mij hebben haar ouders gezegd: "Als jij het geld bij elkaar krijgt, dan kopen wij die manege"

Tsja en het eerste waar je dan gaat kijken is bokt. Haha!


Jij bent wakker OK dan!

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:34

Iemand mijn rekening nummer nog hebben? Bij mij is elk bedrag welkom Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 18:36

nouwja, mijn moeder weet dit helemaal niet dat ik hier op bokt zon topic zet, dit doe ik op vrije wil!!!!!!!!!!!!!!!

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:50

dan denk ik niet dat jouw moeder zo blij is dat je op een openbaar forum zet dat zij om persoonlijke redenen niet kunnen aankloppen bij de bank!!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:51

Ik ben erg benieuwd welke manege er dan te koop is Tong uitsteken

DinkeyToy
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:59

Uiteraard gaat dit om de manege onder de *piep*. Niet echt een top locatie dus (lichtelijk uitgedrukt Schijnheilig )
Cynthia, ik denk dat je nu wel door hebt dat je jezelf een beetje belachelijk zit te maken. Inclusief je ouders.

{edit Sugarmiss: naam verwijderd}

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:13

Als je interesse hebt, heb ik eventueel wel een rekenvoorbeeldje hoe investeerders (venture capital) te werk gaan en welke rendementen die op hun investering terug willen zien. Dat kun je echt vergeten met een manegebedrijf, zo je al een VC zo gek krijgt.... Voor niks gaat de zon op, renteloos lenen zonder garanties doet niemand.
Als je niet naar de bank wilt (wat zacht uitgedrukt al heel dubieus is...), dan zul je het moeten hebben van de 3 F's: Friends, Family en Fools en daar komt uiteindelijk vaak alleen maar gelazer en ruzie van. Veel succes!


Ik wil trouwens ook graag een nieuwe auto, is er iemand die me daar bij wil helpen? Ik heb niet zo heel veel nodig en je krijgt het echt weer terug en je mag er natuurlijk reclame op zetten!

Clown

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:18

peppertje schreef:
dan denk ik niet dat jouw moeder zo blij is dat je op een openbaar forum zet dat zij om persoonlijke redenen niet kunnen aankloppen bij de bank!!!


Idd, dat zal ze waarschijnlijk niet echt kunnen waarderen.

Misschien zeggen je ouders alleen maar dat ze geen geld kunnen lenen, omdat ze het misschien niet willen.

Verder sluit ik me aan bij Margreet, die heeft al veel nuttigs aangehaald in dit topic.

P.S.: PB me even, dan geef ik mijn bankrekeningnummer door, ik wil nl. nog heel graag een stuk land van 2 ha. kopen!!!