vliegendeken, welke?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

vliegendeken, welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 09:54

Ik ben bijna jarig en omdat ik voor het aankomende dazenseizoen toch een goede vliegendeken wil gaan kopen probeer ik die nú alvast te krijgen

Maarrrr, welke!

Ik heb er één gevonden van Rambo:
Rambo Flybuster. Protectie van hoofd tot staart. Licht, comfortable en ademend. Het sterke geweven polyester geeft effectieve bescherming tegen UV zonnestralen en tegen vervelende insecten. (excl. masker. dit is los verkrijgbaar.) heeft kruissingels
Van Divoza.. De hals zit hier vast aan. €139,96

Een Bucas, ziet er wit uit op het plaatje:
Bucas Buzz Off
Uw paard is optimaal beschermd.Met de speciale nek bedekt u nagenoeg alles tegen vliegen en insecten.Bescherming tegen UV stralen.

Ook met vaste hals. €159,-

Dan was er nog de Anky versie van de Hyporama:
Zeer luxe nylon vliegendeken met dubbele borstsluiting met klittenband, kruissingels met elastisch koord. De hals: aals aanvulling op de anky vliegendeken, wordt aan de deken bevestigd met elastisch koord. In blauw/ grijs en sky/ blauw
Kost €89,95 + €57,95 = ca. €143


Iemand ervaring of ideën? Vooral over welke het stevigst is en goed blijft liggen (bij rollen etc). Ben benieuwd Lachen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:16

De Bucas bleef het beste op Natal liggen, hij heeft al zo'n 10 dekens versleten maar die eigenlijk niet als ie goed op lag. Hij is er een keer vanaf gevallen omdat hij er niet goed op lag en toen is hij gaan rennen en toen zat er een scheur in. Maar bij de bucas zit ook om de buik nog een stuk vliegennet, en dat vond ik het fijne aan de bucas dekens, nu heb ik ook een winterdeken ervan die blijft ook superliggen. Dus ik zou voor de bucas gaan

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 10:52

Dankje!! Nog meer ervaringen?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:28

Ik heb het persoonlijk absoluut niet op vliegendekens.
Maar wel lijken mij persoonlijk de stoffen en modellen van deze dekens veel beter dan andere merken.
Iemand bij ons op stal had ooit de rambo flybuster, en die beviel wel goed. Het paard vond de deken alleen niet zo prettig.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:29

Iemand op bokt heeft trouwens die van Anky te koop in maat 195 Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:40

IK heb ook een Bucas en ben er erg tevreden over. Ze zijn trouwens licht blauw ipv wit. Ik vond de stof van de Bucas het fijnst aanvoelen. Veel vliegendekens zijn zo stug... Hij ligt er erg netjes op.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:52

Ik heb ook een Bucas met hals!
Ligt er al 2 seizoenen op, en heeft eigenlijk niets geleden.
Ook met rollen en bokken in de wei blijft hij perfect liggen!
Mijne is trouwens ook lichtblauw.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:57

Ik heb een anky en bevalt prima, blijft goed liggen en is na 1 seizoen nog steeds heel. Op de ergste vliegendagen gebruik ik een los masker ipv de hele kap, toch wel warm met deken én kap. Is geen stugge dikke stof maar met 30 graden toch wel wat te warm. Maar dat geldt denk ik ook voor de andere dekens?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:21

Ik zou voor de Bucas gaan!
Deze blijft super liggen, geeft geen schuurplekken en is zeker zijn prijs waard.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 16:54

Lydiia schreef:
Iemand op bokt heeft trouwens die van Anky te koop in maat 195 Lachen


Heeej das 'mijn' maat!! Wiewiewie?? Lachen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 16:55

Allemaal bedankt, moet zeggen dat ik het nu nóg niet precies weet, maar de bucas spreekt me wel aan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:59

Ik heb de Bucas, de enige deken die in zo'n grote maat te krijgen was. Ben er op zich wel tevredne over, maar ik vind wel dat hij snel slijt op bepaalde plaatsen. Volgende keer ga ik toch eens die van Mark Todd (eventingshop proberen). Die lag ook erg mooi op zijn rug.