'opengereden' in linker knieholte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

'opengereden' in linker knieholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:44

Ik heb sinds een paar weken nieuwe minichaps. Ze vallen vrij mooi, tot vlak onder mn knieholte Lachen.

Ik heb ook sinds een paar weken een bijrijdfjord op de zondag. Elke zondag eindig ik met een zere (soms zelfs open) plek in m'n linker knieholte. Rechterbeen niets aan de hand. Op mn eigen paard, zowel met dressuurzadel als met springzadel: nergens last van. Met fjord (dressuurzadel) open plek in mn linker knieholte Verward .

Met de fjord moet ik wel een stuk sneller lichtrijden dan met mn eigen paard. Fjord is ook wat scheef, waardoor ik wellicht wat ongemakkelijker zit met mn linkerbeen.

Volgende week ga ik het proberen met mn beugels een gaatje langer, wellicht dat dat helpt.
Ik heb het dus echt alleen met de fjord en verder niet. Ik weet dus niet of het aan het paard ligt of aan het zadel of wellicht de combinatie van die twee (met mn eigen paard en eigen zadels heb ik dus geen last).

Hier nog mensen met tips?

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:49

Ik weet niet hoe belangrijk jij het vind om met chaps te rijden, maar je kunt beter zonder rijden als je er last van krijgt!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 22:50

Humm, dat is ook nog een idee Haha!.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:13

Je wou een

Iemand deed weleens maandverband (schoon,natuurlijk, voordat ik daar een opmerking over krijg) in de knieholtes........... maar dat was omdat ze nieuwe leren rijlaarzen had.

Maar misschien werkt het ook bij chaps Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 00:15

Dat kan idd ook nog Lachen. Ik ga het dan eerst maar proberen met gewoon een preventieve pleister in mn knieholte Haha!.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:30

curly2day schreef:
Iemand deed weleens maandverband ... in de knieholtes...


Doet me denken aan mijn skivakantie op het VWO. Jongetje uit een klas lager kwam op onze meidenkamer vragen om een tampon. Drie meiden tegelijk: 'Een tampon? Wat moet je daarmee?' Hij (heel serieus): 'Nou, voor in m'n skischoen, die schuurt!'. Tja, wist hij veel, hij had alleen broers. Haha!

Anyway, je zou ook een inlegkruisje kunnen proberen, die zijn wat dunner. Of Compeed, van die speciale blaarpleisters. Die blijven ook wel een hele tijd zitten. Ik heb er eens zo eentje op mijn bil geplakt toen ik me daar had doorgereden, werkte prima! Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:40

Is het niet toevallig links omdat daar bij het buigen van je knie bij het opstijgen je rijbroek net een fractie opkruipt en zo wat plooien geeft?
Proef op de som nemen en rechts opstijgen of een krukje pakken misschien?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 10:49

Dat zou nog kunnen .
Bij mn eigen knollo stap ik altijd via een hekje of de bakrand op en bij de fjord gewoon vanaf de grond. Volgende keer de fjord dus ook maar langs het hekje parkeren Lachen.