NK Cutting: Lena's laatste run!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 13:39

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Montreux op 2001-12-07 18:01 ]</font>


sandra z
Berichten: 5
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:44

Wat triest zeg! Wat bedoel je ook afscheid van het leven? Is het zo dat hij nog 1 keer zich laat zien en daarna wordt "weggebracht"?
Echt erg hoor! Ik ben er ook zondag dus ik hoop hem te zien!

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:48

Ik krijg er helemaal kippenvel van.....

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:41

sorry en dat omdat de verzekering nog niet besloten heeft om nu al te betalen is de dood uitgesteld en krijgen wij een show???????


sorry ikke niet begrijp.
ik was ooit blont?????


rinus

karin h
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-11-01
Woonplaats: oud Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:23

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: karin h op 2001-12-07 18:08 ]</font>

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:35

Nou zeg Karin, ik begrijp best dat het afscheid van lena je hoog zit. Maar om Rinus nu zo af te blaffen........ Hij valt je toch niet aan Verward .

Volgens mij vraagt hij zich alleen maar af waarom Lena nog een show moet lopen als hij ten dode is opgeschreven. Dat was mijn reactie eerlijk gezegd ook toen ik het las.

Maar goed, jullie zullen zelf het beste in kunnen schatten of Lena het aankan en inderdaad heeft dit paard een afscheid met publiek verdiend.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 18:03

karin : ik val jou niet aan ik val lena niet af.het was een verrijking van het ras.
maar als ik het topic lees,ik heb het gevolgt,en weet zeker dat het een groot verlies is niet alleen voor jou maar voor heel paardenminnend nederland, maar eerst het gegeven dat hij moet inslapen,dan de mededeling dat het nog niet kan omdat de verzekering niet betaald heeft, en nu wordt er een show gegeven en noemt men het traditie,sorry nogmaals in mijn belevenswereld,kan ik zoiets niet plaatsen.

en nogmaals ik val niemand hier op aan zeker geen paard,want dat is verstandiger als ras dan de mensheid.

groetjes en veeeeeeeeeel sterkte

rinus

sil
Berichten: 690
Geregistreerd: 24-09-01
Woonplaats: St Martin D'Audouville

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 18:36

ik heb niets gevolgt maar eehhhh.....????
als dat paard nog kan showen hoeft ie toch niet dood???
of is er iets anders aan de hand?
hopelijk een eerlijk antwoord ik val niets of niemand aan maar kan het gewoon niet volgen!
ben benieuwd naar het antwoord
groeten silvia

Stippy
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:53

Nou ik heb het zelfde idee als Rinus
Geen money dan moet hij nog maar een keer.
Het is onzin om te zeggen dat en afscheid voor het publiek een must is.
Want als de verzekering had meegewerkt kon hij geen laatste run meer laten zien Verward

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 20:46

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Blaze op 2001-12-05 21:27 ]</font>

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 20:56

Wat heeft dit paard dan?? Ik heb geloof ik iets gemist.
En als een paard nog kan lopen moet het dan zonodig afgemaakt worden??
Sorry maar ik snap iets niet hier, zal wel aan mij liggen, iemand die het me ff kan uit leggen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 21:59


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 22:56

Heeft die mee gedaan aan de Flevo Western (Trail) Off. open WRAN en cutting demonstratie?? vorig jaar in juni???

_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Vraag-Maar-Raak*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-12-05 22:58 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 23:20

Kom op jongens, wat is het probleem Verward

Zoals je kunt lezen in de topic over Lena is een afscheid onomkeerbaar. Hij heeft geen pijn volgens de deskundigen, wat is er dan mis met een afscheid van een grote hengst?

In Amerika werd laatst een paard zonder amazone door de arena aan de hand geleid op een grote show. Zij was ook overleden en zo wilden men nog eenmaal een eerbetoon aan deze grote amazone geven.
Mogen we dan geen dingen meer vanuit het hart doen omdat de dood dan wel heel dicht bij ons leven komt?

Ik kan er helaas niet bij zijn maar wens jullie alle sterkte.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 00:20

Goh....Karin & Stefan....dit verhaal had ik nog niet gelezen....
Dit moet wel ongelooflijk moeilijk voor jullie zijn; voor het eerst een NK Cutting.... bij jullie....en dan nog eens afscheid moeten nemen van jullie hengst..... Ik wens jullie voor a.s. zondag en natuurlijk ook de komende tijd héél veel sterkte toe...
vr. groet
Knipoog

op de avatar zie je Sallyman!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 07:45

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Montreux op 2001-12-07 18:02 ]</font>

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 09:17

Hoi Karin,
Ten eerste mijn oprechte deelneming met het komend verlies van je hengst. Ik heb nog eens na zitten denken over wat je vertelde over zijn ziekte. Je vertelde dat hij een groot proces in zijn buik heeft die niet operabel is omdat ze er niet bijkunnen. Dan denk ik natuurlijk weer veel te medisch, maar hoe hebben ze dat vastgesteld dat die tumor er zit en dat het operatief niet te bereiken is. Ik vraag dit omdat ik mee heb zitten denken of er toch niet een behandeling mogelijk is. Als je wilt mag je me ook een PB-tje sturen.
Groetjes natascha

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:25

mag ik nog even een reactie plaatsen?
ik heb nooit verteld of maar even gedacht en gezinspeeld, dat er gewacht zou worden op het geld van de verzekering,of dat dat de reden zou zijn voor de show,
ik heb alleen gereageerd op het geen wat door karin zelf is meegedeeld hier op bokt en horses.nl.
vanaf het moment dat karin dit vertelde( dat Lena In moet slapen,dat het uitgesteld was ivm niet betaling van de verzekering),daarna hebben wij hier niets meer over vernomen,ik kom niet op stal,
om te kijken of het al gebeurd is.
nergens heb ik gesuggereerd,dat alles is gebeurd uit winstbejag mijn paarden waren ook verzekerd,iedereen laat zijn paard verzekeren,en iedereen weet dat de maatschappijen heel raar denken over uitbetalen.

en karin kwam direct er mee dat ik roddel zou verpreidden door dit te constateren.
nogmaals ik denk niet dat karin aan geld denkt in deze zaak,nogmaals ik vind dat de tijd die hierover heen is gegaan, in mijn belevingswereld te ver is gegaan,sorry karin soms is het ook in het belang
van het paard als het afscheid niet zo lang duurt.
mijn verwondering hier over veranderd niet door traditie, als het niet in zijn belang is

Rinus

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 11:12

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Montreux op 2001-12-07 18:03 ]</font>

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 11:36

Sorry dat je mijn interesse naar de ziekte verkeerd oppakt. Het is beroepsmatige interesse gekombineerd met oprechte medeleven met Karin en de hengst. Ik denk dat je me niet kent anders had je mijn bericht wel begrepen. Om deze reden heb ik Karin ook gevraagd om evt. met een BP-tje te reageren. (Ik neem aan dat zij mij wel herkend heeft) Als er maar jullie mening alles aan gedaan is om de juiste diagnose te stellen, dan laten we het daarbij. Alleen met de informatie die hier op Bokt heeft gestaan blijf ik beroepsmatig met veel vragen zitten. Als jullie die niet meer hebben, prima, ik zal me er dan niet meer in mengen.
Nogmaals veel sterkte, Natascha


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:49

Karin schreef: "als lena het niet aankon hadden we het niet gedaan... "

Montreux schreef:"Het is nu eenmaal zo gelopen dat Lena het NK nog kan meemaken. Daar ben ik persoonlijk heel blij om omdat hij dan op een waardige manier afscheid kan nemen van de sport en van het leven. Zeker omdat we net het bericht hebben gekregen dat hij volgende week deze aardbol zal verlaten. Het lot heeft het zo bepaald."
en: "Als jullie eens wisten hoe geliefd deze hengst is op onze manege. We staan met tranen in onze ogen te kijken hoe hij iedere dag met zijn zoon Luke speelt en nog vol levenslust rondhuppelt in de baan. Pijn heeft hij op dit moment niet en als het aan Karin en Steef ligt zal hij tot aan zijn dood ook geen pijn hoeven te voelen. Liefde voor paarden heet dat. Onzelfzuchtig zijn en een paard een waardige dood gunnen."
En:"Laten we met Karin en Steef zondag afscheid nemen van een nog steeds sprankelende Lena en hem ook zo in onze herinnering bewaren."

Als ik dit zo lees, snap ik ook niet helemaal waarom een nog steeds 'sprankelende' Lena volgende week deze aardbol moet verlaten.......
Een paard, wat zich niet ziek voelt en nog vol levenslust is, kan toch nog een tijd doorleven totdat er een punt komt waarbij hij aangeeft dat het niet (pijnloos) verder meer kan........

Tuurlijk is het een feit dat Lena ongeneeslijk ziek is, maar het lijkt mij nog veeeeeeel moeilijker om een 'sprankelend' paard te laten inslapen!
Huilen Huilen Huilen

Sterkte in ieder geval!!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 16:55

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Montreux op 2001-12-07 18:03 ]</font>

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 08:11

Ach ja, en slachtpaarden hoeven ook geen pijn te hebben om toch te worden afgemaakt. Maar ik denk dat er van het publiek ook nog wel reakties kunnen komen. Zij zien een sterk en gezond paard waarbij vermeld wordt dat hij binnen een week er niet meer is. En ik ben ook van mening dat zolang het paard geen pijn heeft etc het toch ook nog niet nodig is om zulke rigoreuze stappen te ondernemen Verward Een paard hoeft van mij ook geen pijn te lijden maar er wordt gedaan alsof dat dan van het ene op het andere moment meteen zo heftig is dat je dat maar beter voor kunt zijn, lijkt me sterk. Maar ja, in elk geval veel sterkte allemaal.

Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:33

Eens met Jip.
Ik vind het een bizar verhaal. En eerlijk gezegd .... heeft geeft mij geen gevoel van een waardig afscheid, eerlijk gezegd komt het mij niet respectvol over. Het roept een heel raar gevoel bij mij op. Het paard heeft er niets aan om nog een rondje te doen in de arena. Ik vind het juist respectloos, om met zo'n paard nog te paraderen door de arena. Voor wie is dit rondje eigenlijk, niet voor het paard, maar voor de mensen, eigenaren en toeschouwers. Nee, ik kom ook kijken op het NK, maar hoef dat ererondje/afscheid niet bij te wonen. Ik zal er juist een rot gevoel aan over houden. Sorrie, geen persoonlijke aanval maar uiting van gevoel. Irene

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:58

wat heeft dit paard dan??????????
En als hij geen pijn heeft waarom laat je zo'n dier dan niet gewoon leven en laat hem dan van zijn (ouwe)dag genieten als ie wel ooit pijn krijgt kun je altijd nog het besluit nemen om hem in te laten slapen
Of ben ik nou gek.
Ik vind dit een beetje vreemd hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers

cron