Weltmeyer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:10

Op verzoek van Adriana nieuw topic:

Kan iemand mij uitleggen hoe het beruchte Weltmeyer achterbeen genetisch in elkaar zit?

Waarom hebben sommige combinaties met Weltmeyer het heel erg en andere helemaal niet?


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:12

Zep schreef:
Op verzoek van Adriana nieuw topic:

Kan iemand mij uitleggen hoe het beruchte Weltmeyer achterbeen genetisch in elkaar zit?

Waarom hebben sommige combinaties met Weltmeyer het heel erg en andere helemaal niet?



Zou het toch aan de manier van bewegen liggen en wat zit er bij een bepaalde moederlijn voor.?

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:14

Het valt mij altijd op dat veel Weltmeijer nakomelingen soort van "schaatsen" achter. Ze gaat vaak wijd en zijn daarin ook vrij traag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:19

Daarom. Je praat wel van een Weltmeyer-achterbeen en nooit van een Brentano achterbeen. het was ook niet bedoeld naar de hengst in dat topic, waarvan je nu hier de bloedlijn als voorbeeld aanhaalt

Sommige 2e generatie Weltmeyers laten het weer zien, er zijn ook eerste generatie Weltmeyers die het niet hebben, maar de meeste wel.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:29

Zep schreef:
Daarom. Je praat wel van een Weltmeyer-achterbeen en nooit van een Brentano achterbeen. het was ook niet bedoeld naar de hengst in dat topic, waarvan je nu hier de bloedlijn als voorbeeld aanhaalt

Sommige 2e generatie Weltmeyers laten het weer zien, er zijn ook eerste generatie Weltmeyers die het niet hebben, maar de meeste wel.




het was ook niet bedoeld naar de hengst in dat topic, waarvan je nu hier de bloedlijn als voorbeeld aanhaalt

Maar het is nu wel weg. Haha!
Met behoud van de naam Weltmeyer die bij veel gebruikers in de wereld toch een begrip is.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:32

Nou, dat vind ik dus zo frappant, want de meeste ruiters die ik ken hebben er geen goed woord voor over.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:34

En het staat er nog steeds hoor, beter lezen...

Maar je hebt dus eigenlijk ook geen flauw idee, bedoel je te zeggen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:34

Zep schreef:
Nou, dat vind ik dus zo frappant, want de meeste ruiters die ik ken hebben er geen goed woord voor over.


Ja die willen misschien een ander soort paard. Ken toch.?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:38

Zep schreef:
En het staat er nog steeds hoor, beter lezen...

Maar je hebt dus eigenlijk ook geen flauw idee, bedoel je te zeggen



Zal het eens omdraaien.
Wat denk jij?
i.p.v. commentaar te geven op een voor jouw en sommige gegeven?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:45

Ik vind het frappant dat het zoiets typisch Weltmeyer is. Het gaat om de hele lendenpartij en het gebruik van het achterbeen. Je pikt ze er in het lopen zo uit.

Ik vraag me af of dat toeval is dat het zich bij (de nafok van) die hengst openbaart of dat dat te beredeneren is op hoe Weltmeyer zelf gefokt is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:48

Zep schreef:
Ik vind het frappant dat het zoiets typisch Weltmeyer is. Het gaat om de hele lendenpartij en het gebruik van het achterbeen. Je pikt ze er in het lopen zo uit.

Ik vraag me af of dat toeval is dat het zich bij (de nafok van) die hengst openbaart of dat dat te beredeneren is op hoe Weltmeyer zelf gefokt is.



Ik heb me daar niet zo in verdiept van waar het vandaan komt.
Meer van hoe krijg je het weg.

Het zelfde zie ik wat ik bij Weltmeyer zie ook bij deze.
En toch zal hij voor vele fokkers als nostalgie in een pedigree over 12 jaar in de oren klinken.

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:53

Het is gewoon populair om anti-Weltmeyer te zijn Lachen.
Dat heb je toch altijd wel met zulke belangrijke hengsten, mensen gaan meer zitten piekeren over wat er nu speciaal aan is etc... .
Hij heeft zich ook in de dekdienst bewezen, soms hitsige paarden die zich niet altijd laten bewerken. Maar bij elke hengst is de goeie combi belangrijk, geen enkele hengst doet het goed met alle merries.

Denk Weltmeyer weg en de helft van de hannos vallen weg, terwijl dat toch niet het slechts presterende stamboek is... dus misschien wel teveel muggeziften allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:59

Dat weet ik dus niet.

Ik kijk vanuit de gebruikers kant, ik fok nl niet maar het is wel eens interessant om te weten hoe paarden genetisch in elkaar zitten.

Ik kan me voorstellen dat de eisen die we vandaag aan onze paarden stellen verandert zijn tov van een aantal jaar geleden, en dat in die zin wat toen gewenst was nu niet erg gewaardeerd wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney en 62 bezoekers