Nog een vakantievraagje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Nog een vakantievraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 22:42

Hoi allemaal,
Van de zomer willen een mede-bokster en ik waarschijnlijk een weekje met de paarden weg. Het idee is pas net ontstaan, n.a.v wat foto`s in een profiel van iemand.
Het liefst gaan we ergens aan zee, we dachten evt al aan Texel. Heeft er iemand een leuk plekje in de aanbieding? Of een leuke tip of idee? We weten nog niet of we met de tent gaan of iets anders, uiteraard een niet al te dure oplossing! Haha!
Paarden mogen wat mij betreft wel op de wei, al is een stal ook wel fijn, en verdenk ik mijn vriendin ervan dat ook wel op prijs te stellen! Knipoog
Over de datum zijn we nog niet helemaal uit, we gaan ieder op hele verschillende weken met onze vrienden op vakantie, zij in Juni, ik Augustus en September. Het wordt dus waarschijnlijk eind Juli.

Ik ga nu ff verder het internet afstruinen, en sta open voor alle tips! Liefst aan zee dus!


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:50

Ik ben ooit eens naar Terschelling geweest met een vriendin en onze paarden. Ontzettend leuk! Manege de barrage heet het geloof ik. Je kan dan daar je paarden in het land of op stal zetten, en je kan daar overnachten of je kan in de tent Lachen
Het leuke van terschelling is dat je er altijd op het strand mag, destijds mocht je op de andere eilanden overdag niet op het strand.


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 22:53

Kan je me daar wat meer info over geven? Kan ook per pb of mail hoor! Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:26

Ik heb verder niet zoveel info, het is al een hele tijd geleden. Misschien kan ik ergens nog een telefoonnummer vinden. Weet niet eens of ze nog bestaan.
Zijn er toevallig bokkers uit Terschelling? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:30

Ik ben vorig jaar met Handell naar Ameland geweest.
Ik heb Handell toen bij een kennis van Jantina staan op 500 mtr van onze camping en 500mtr van het bos/duin/strand.
Was echt perfect.
Over 6 dagen gaan we weer 2 weken, maar deze keer gaan we Jantina's paarden pesten Haha!
Jantina werkt trouwens bij de VVV van Ameland en kan je veel info geven

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 23:48

Oh goed idee, thanks!
Is Jantina haar Boktnaam? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 08:38

Koortje schreef:
Is Jantina haar Boktnaam? Bloos


Ja

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:28

Ik heb je een pb gestuurd.
Denk er wel aan dat als je eind juli wilt, je erg snel moet zijn. Een tentplaats zal er nog wel zijn, misschien nog een appartementje of een kamer, maar verder zit praktisch alles vol. Tenminste op Ameland, maar ik neem aan dat dat bij de andere eilanden ook zo is.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 14:01

Bedankt, ik had je mailtje gehad! OK dan!
Ondertussen hebben we ook van Texel wat info in kunnen winnen, en hebben we een lijst van de locale VVV gekregen met adressen en telefoonnummers van mensen die ook paardenstalling aanbieden. Ben nu aan het puzzelen met site en plattengrond welke het gunstigst ligt, met name natuurlijk tov het strand! Cool Ik moet zeggen dat de prijzen me tot nu toe wel meevallen, de gemiddelde prijs voor een week stalling ligt rond de 40-50 Euro. Jammer dat ik er geen foto`s van heb.
Iemand nog tips of ideetjes omtrend Texel?

We hebben nu nog 2 probleempjes op te lossen:
* vervoer (lijkt me toch wel belangrijk!!)
* vakantie met werk, we weten nog niet of we die week kunnen krijgen... en dus kunnen we niks reserveren. Boos!

Flair, als je dit leest, ik wacht nog op je antwoord per pb! Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:18

Leuk, ik ben erg benieuwd, Texel ken ik al als vakantie eiland Knipoog maar als "paardrijeiland" is het mij nog onbekend!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 14:34

Ja mij dus ook!
Ene jaar Turkije, dit jaar Texel, wat een verschil! Maar minstens net zo leuk denk ik! Cool

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:31

Ben dr al Tong uitsteken

Een ritje vanaf Den-Helder naar Texel had je het over in pb Haha! Hoe zie je dat voor je? Zwemmen of met de trailer in de boot *LOL*

Texel is leuk, ik ken er alleen verder geen plaatsen waar je samen met je paard kunt verblijven.

Verder kan ik alleen vragen beantwoorden over een verblijf in Den-Helder en de route naar de Texelse boot natuurlijk Haha!

Wat voor soort slaapplaatsen zoeken jullie voor jezelf? Hotel, camping?

28-09-2007
Nothing compares too you...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:16

Voor vervoer naar Ameland zou je eens kunnen gaan kijken op www.wpd.nl, de site van de rederij. Auto en trailer op de boot is wel vrij kostbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:29

Ik was vorig jaar ongeveer 175 euro kwijt voor auto, grote 2 paardstrailer en 2 personen.
De trailer wordt per meter afgerekend, 4,30 meter= 5 meter

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:30

Texel is leuk paardrijden, ga dit jaar ook weer.
Andere eilanden zou ik zou niet weten.
We slapen in een Tipi, een indianentent maar hebben de paarden niet bij "huis".
Die staan bij kennisen.
Voor ons is het met de boot 49,50 ofzo, maar we gaan dan met een veewagentje, een renault master, zou zo niet weten wat een auto met trailer kost, gaat per meter geloof ik.......

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:13

Curly, please tell me, hebben jullie een Renault Master omgebouwd tot een veewagen of zo kant en klaar gekocht?

Sorry offtopic maar vraag het me af,...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:16

Naar Texel is idd per meter, de prijzen voor auto met trailer daar kan ik mijn pony een zowat maand voor stallen Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 13:19

O jee is dat echt waar? Boos!
Hmmm, ik wacht gewoon tot het eb is, en dan gaan we wadlopend naar Texel, he Anouk! Knipoog

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:19

Volgens mij zijn de boot-prijzen per eiland wel verschillend, kan me herinneren dat Terschelling stukken duurder was als Texel. En dat was alleen met de auto.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 13:22

Wij zijn tot 3 jaar geleden verschillende keren met paard en tent op vakantie in nederland geweest en kampeerden toen altijd bij VeKaBo boeren, daarvan kon je bij de vvv een gids kopen (toendertijd 5 gulden). In die gids stond o.a. ook aangegeven of en waar paarden (en andere dieren) welkom waren.
Het zijn eenvoudige (niet dure) boerencampings, soms met huisjes of kamers te huur en vaak met mooi uitrijdmogelijkheden.
Misschien zitten ze intussen ook wel op internet.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:21

Een tweepaarstrailer + auto kostte ons destijds 450 gulden heen en terug.
(terschelling)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:32

www.teso.nl was geloof ik de site van de texelse boot.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 14:37

Update, we gaan waarschijnlijk niet naar Texel...
Ben net ongeveer 2 uur bezig geweest met puzzelen, bellen, op de site kijken, en het lukt niet. Bijna alle campings zitten al vol, het gene wat overblijft is superduur, en ook niet op loopafstand van de 2 stallen die ik in optie had genomen.
We gaan nu gewoon "in Nederland" zoeken naar een leuk plekje aan zee of bij een meer ofzo, scheelt iig ook al bootkosten.

Feufollet, kan je me iets meer info geven over die Boerencampings? Lijkt me een goede tip, zoiets moeten we hebben.

Iemand nog andere leuke tips van acco+stalling nabij zee???

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:42

Je mag toch in de zomer niet aan zee komen met je paard, of alleen op beperkte plekken ofzo?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:45

Bij apple op de manege (www.manegejonker.nl) bieden ze zomerstalling aan. Er zitten wat hotels in de buurt, campings weet ik niet maar dat zal ook vast wel!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Pova en 91 bezoekers