Uitgebreid verslag zadelmakmaak clinic (foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Uitgebreid verslag zadelmakmaak clinic (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:31

Hier dan eindelijk mijn eigen uitgebreide verslag van de zadelmakmaakclinic van afgelopen vrijdag door Gert v/d Hof op het KNHS centrum te Ermelo Haha!
De clinic zou om 19:30 beginnen en we moesten om 18:00 op het KNHS centrum zijn.
Daar zouden we eerst eten en kennismaken met Gert.
Jantina en Ineke waren s'middags al gekomen voor de nodige support.
Om 17:00 waren we op stal om Ustinov te laden, hij is al compleet trailermak en wandelde er dan ook zo in OK dan!
Afbeelding
Op het KNHS centrum kon hij lekker op stal en gingen wij eten, ondertussen kwamen Dees en haar vriend ook en hebben we nog even koffie gedronken.
Daarna naar de stal gegaan waar Usti heel stoer stond te gillen naar de andere hengsten Haha!
Daar met Gert v/d Hof gesproken die vertelde dat Ustinov had uitgekozen omdat het een Hero is.
Hij heeft Hero nl. ook beleerd en vond het een hele fijne hengst, aangezien Ustinov een van eerste nakomelingen is vond het leuk om te zien of ze een beetje hetzelfde karakter hebben.
Hij vond dat Usti een heel mooi oog had, lekker wakker en brutaal maar ook heel open en eerlijk.
Hij merkte ook direct op dat hij vrij dominant was en goed onder de duim gehouden moest worden (lang leve de banahose Haha! )
Hij legde uit wat hij ging doen en hoe het halster+touwtjes werkte.
Afbeelding
Daarna bekeek hij de andere paarden, deze waren weer heel anders.
De ene beet en sloeg vreselijk (stond ook vastgebonden aan de tralies op stal omdat hij anders direct beet) en de andere was een beetje rillerig en angstig.
Daarna ging hij de bak in voor de introductie en kon ik in de gang staan wachten.
Afbeelding
Ustinov vond het machtig interresant en was super wakker.
Gert kwam hem halen en hij liep braaf mee de bak in.
Hij keek lekker brutaal het publiek in en was er niet echt van onder de indruk.
Toen Gert even zijn aandacht vroeg reageerde hij direct door omhoog te komen (hoezo dominant Schijnheilig ), hierop rende Gert even een paar rondjes met hem door de bak en toen hij wat rustiger werd ging het zadel erop.
Afbeelding
Aangezien hij thuis al regelmatig een zadel op heeft gehad en daar ook al regelmatig mee gelongeerd is verwachtte ik geen enkel probleem.
Dat ging dus totaal anders Haha!
Het zadel ging erop en hij kwam zo stijl omhoog dat het er net zo hard weer af lag.
Zadel ging er weer op en nu bleef hij braaf staan en liet zich normaal aansingelen.
Daarna liet Gert hem voorwaarts gaan en wederom gaf meneer een mooie rodeoshow weg Cool
Afbeelding

Afbeelding
Niet al te duidelijk maar het geeft wel een idee hoe hij tekeer ging Haha!
Hij liet hem even uitrazen en toen hij weer normaal deed was het moment aangebroken om op te stappen.
Eerst ging hij inde beugel staan, dit gaf weer een rodeoshow maar hij bleef rustig in de beugel staan tot Usti weer rustig was en hij zijn been over het zadel kon slaan en normaal kon gaan zitten.
Afbeelding

Afbeelding
Uiteraard had dit ook weer een springpartij tot gevolg maar Gert bleef rustig zitten en Ustinov gaf zich vlotjes over.
Gert ging een paar rondjes rond in draf en galop en merkte dat Usti steeds maar bezig bleef met mij in de gaten houden, hij trok steeds naar die hoek toe, remde daar dan iets af en keek me steeds aan.
Hij vroeg toen of ik er zelf niet even op wilde Haha!
Dat wilde ik natuurlijk wel, ik kreeg een cap op en een korte instructie (eerst staan in de beugel en niet direct gaan zitten + uitleg over de touwtjes) en daarna kon ik opstappen.
Afbeelding
Ik verwachte eigenlijk een bokpartij en was de eerste ogenblikken vrij gespannen.
Er gebeurde echter niets en naar een poosje draafde ik met een grijns van oor tot oor door de bak.
Afbeelding
Daar zat ik dan voor het eerst op m'n eigen gefokte hengst en dan direct voor een tribune vol met mensen Haha!
Daarna afgestapt, nog heel even gepraat en toen weer met Ustinov terug naar de stal, zweetdeken erop en hij begon direct weer aan zijn hooi, afgewisseld met uitdagend gillen naar de buren Cool
De rest van de clinic heb ik geloof ik met een gigantische grijns rondgelopen.
Vond het erg grappig te zien hoe alle 4 de paarden compleet anders waren.
Na de clinic liep Ustinov weer net zo braaf de trailer op als op de heenweg.
Al met al een hele leerzame avond voor ons beide.

Ik had eigenlijk verzonnen dat ik de volgende dag wel een klein bosritje kon gaan maken maar dat liep iets anders:
[VvdD] Ustinov nog NIET zadelmak (Foto's)
Vandaag hebben we Ustinov weg gebracht naar www.stal-t-hooiland.nl om verder ingereden te worden.


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:37

Zo istie al weg?
DAt is snel Bloos!
Het was echt super om te zien hoe Gert van der Hof met Usti werkte, en hoe fijn hij zelf meewerkte. Echt super. OK dan!

Goedgekeurd onderschrift :)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:38

jeetje zeg..dat is ook niet niks..maar aan de fotos te zien was het echt een net een hert Haha!
veel succes met je pols..en succes met je paard !

Karaat_the_newforest op Instagram


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:38


Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:39

Leuk verslag. Die foto van jou in de gang met jullie speciale hengstenmeppertjes....... Haha! Hij viel gelijk op je HOOS.
Wel balen van je pols. Sterkte de komende tijd.

Fiesta, freiberger, what else?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:44

Ik hoorde zelfs van mijn moeder dat jij je pols gebroken had *LOL*. Zij had het weer gehoord van mijn tante en dacht dat ik het nog niet wist Knipoog. Ik had haar de foto's en filmpjes van Sjimmy al laten zien zaterdag en ze vond het geweldig.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:45

Het was inderdaad prachtig om te zien Lia. Je reed daar rond als een prinses op je eigen gefokte paard. En hij deed het keurig!
Ik vond het een hele leuke dag

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:59

Ilindra schreef:
[HAW] Rondje instructie: Ustinov zadelmak maken
Hier staan nog wat filmpjes, met dank aan Sjimmie



Geen dank en graag gedaan.

Het was leuk om erbij te zijn.

Toen we naar huis gingen liepen we nog langs de stal van Usti, en wat hing daar, de bananahose Haha! Haha!

Het is me een portret, dat paard van jou. Vingers aflikken

:evaw:

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:25

Dat moet een echt geweldig gevoel geweest zijn. Op je eigen hengst en voor een ganse zaal
Proficiat, en nu maar hopen dat hij het de volgende keren nog zo goed laat gebeuren OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:25

Belker schreef:
Die foto van jou in de gang met jullie speciale hengstenmeppertjes....... Haha! Hij viel gelijk op je HOOS.
Wel balen van je pols.


Is dat nu die Banahose?! Wa's dat toch voor ding, een soort gummiknuppel? Daar geef je hem een keer een klats mee als ie vervelend wordt, is dat handiger dan een zweep?

Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Sinds wanneer bestaat dit?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:26

Gewoon een stuk tuinslang.
Uitvinding van Albert en Lia, met patent Tong uitsteken
Zwiept lekker door als je een lel geeft, dus een paard heeft er goed ontzag voor.

Goedgekeurd onderschrift :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:28

spectaculaire foto's... maar wat zie ik nu? Gert die een cap op heeft? Op het CHIO zei hij dat hij die nooit droeg, omdat hij er dan bij voorbaat al van uit ging dat hij eraf zou vallen....

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:30

Denk dat de organisatie dat geen goed voorbeeld vond.. Lachen

Quote:

Once you get rid of your integrity, everything else is a piece of cake.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:32

Gafe foto's, goed van je dat je er zelf ook al op ging. Zie je dat hij jou toch wel vertrouwd. *LOL*

XANTHA

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:34

JA, dat was wel heeeeeel heeeeel stoer, zoals jij daar leuk rondreed op je eigen hengst, vol lef met een grijns van oor tot oor
We waren op de publiekstribune reuze trots op jullie! OK dan!
We zullen de P&S niet berichten over de avonturen van de volgende dag.

Leuk verslag trouwens! Bijna een stripverhaal, met al die fotos ertussendoor Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:50

Bolke schreef:
Denk dat de organisatie dat geen goed voorbeeld vond.. Lachen

vond het CHIO ook... Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 02:09

Leuk verslag! Lijkt me een onwijs leuke ervaring, de eerste keer op jezelf gefokte paard en dan nog eens voor een tribune vol toeschouwers..
Heb je andere topic ook gelezen, beterschap!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 02:17

zo die foto's waar die te keer gaat echt stoer haha.
wel gaaf dat jezelf ook erop ben geweest echt stoer lijk me dat .

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:38

Gaaf hoor zo glunderend op je mooie hengst zitten Haha!

Vind je toch wel lef hebben na zo'n bokpartij,om erop te gaan,dan ben ik echt een held op sokken Haha!
Maar ik blijf het een schitterende hengst vinden Lovers

Paardentaxi Zeeland

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:51

Gave foto's hoor! Wel lef hebben hoor voor het eerst op je paard met publiek erbij.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:53

Wat een leuk verslag!!!
Hij gaat wel lekker tekeer Haha!.
Wel knap dat je er gelijk opstapte.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:52

Prachtig verslag Lia enne zaterdag liep je nog zo te glunderen. Jammer dat dat 's middags een beetje over was en je hard van je rose wolkje afkwam maarja is niet anders.
Straks heb je iig een heel fijn gereden paard terug ik ben benieuwd woensdagavond. staat hij in de buurt van de bak?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:58

Nee hij staat in die grote witte schuur die links op het terrein staat.

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:58

Ben ook geweest en vond jou en je paard super stoer!!! Nog ontzettend veel plezier met elkaar maar geef eerst je pols een tijdje rust Knipoog

Op de rug van een paard is je leven GOUD waard!!!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:58

Geweldig verslag hoor... Ustinov heeft het zo te horen schitterend gedaan en jij natuurlijk ook! Jammer dat het dan thuis wat minder ging...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Vagabondo en 105 bezoekers