Mijn pony wil niet achterwaarts.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Mijn pony wil niet achterwaarts.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:53

Hoi bokkers,
Wie kan mij heloen Verward
Mijn pony is bijna 4 jaar en wil niet achterwaarts.
Ik weet niet hoe ik haar dit moet leren.
Dus geef alsjeblieft tips. OK dan!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
THANKS

Hoi allemaal


toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:01

[/b]heloen=helpen Haha! Haha!

Hoi allemaal

TOETJOEEE

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:27

Dat is wel te begrijpen, hij is nog jong, en moet het dus nog leren!
Als de eerste keren je heel rustig tegenhoudt, en je benen iets overdreven naar achteren doet, en tegelijk 'terug' zeggen.
Want terug heb je hem denk ook geleerd aan de hand.
En anders dat iemand aan de voorkant even zachtjes hem achteruit duwt tegelijk met jou hulpen!

Horseless

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:33

Idd, eerst aan de hand naar achteren zetten.
Hij zal er waarschijnlijk weinig van begrijpen dat als hij al stilstaan jij nog in zijn mond zit en vervolgens been geeft.
Heb verder weinig aan toetjoeee toe te voegen.


toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 21:46

OK dan! bedankt
maar meer tips zijn ALTIJD!!! Welkom Pling

Hoi allemaal

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:33

Paar mensen lagen in een deuk toen ik mijn paard achteruit op stemcommando leerde.

Maar eergisteren zat ik erop, gaf de hulpen voor achterwaarts, en zei er back bij, wat ik dus ook altijd op de grond doe.
En mevrouw ging moeiteloos 5 stappen naar achteren, nog een keer geprobeert om toeval uit te sluiten en daar ging ze weer.

Dus handig om er iemand bij te hebben die voor haar gaat staan en haar met de hand naar achteren "duwt" meestal reageren ze hier al op zonder dat je ze aan hoeft te raken.

Heb je niemand die dit voor je kan doen is het handig om eerst zelf op de grond te oefenen met achteruit gaan op stemhulp, zoals back en terug.
Als ze dit volledig op je stem doet, stap je erop, geef de hulpen en gebruik je stem erbij.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:14

ik heb net een stuk neer gezet over achterwaarts in een andere toppic hier over bij RT

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 20:35

HANDIGE TIPS OK dan! OK dan!
MAAR MEER TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM *LOL* *LOL*

Hoi allemaal

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:49

net als de rest zou ik adviseren om iemand er bij te nemen die je helpt. Jij geeft de goede hulpen en reageert hij niet dan tikt je helper met een zweep tegen zijn voorbenen zodat hij snapt wat de bedoeling is. Als je dit een dag of 3 herhaalt zal hij super terug lopen...........

Een onderschrift dat je totaal zinloos leest, omdat er niets in staat.

toesjara
Berichten: 21
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: oudkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 20:21

die tip van irene01 slaat nergens op.

Ik ga zo'n jonge pony niet achteruit SLAAN

Hoi allemaal

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:26

Zorg eerst dat je pony goed aan de hand achteruit gaat door bijv. terug te zeggen. ALs dat goed is kan je het gaan proberen onder het zadel, zorg dat er iemand bij is en die naast je pony staat. Jij legt je benen naar achteren en gaat wat lichter zitten en zegt terug, doet ze het beloon der dan goed en verwacht niet dat het gelijk super gaat. Doet ze het niet dan rij je weer weg en maakt weet overgang naar halthouden geef je hulpen en zeg weer terug en laat degene die bij je staat een klein duwtje tegen haar schouder geven.

Meer tips heb ik niet voor maar denk dat het wel gaat lukken hoor succes ermee

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:59

hij kan het al goed he sharon!? xxx

Sicco, de liefste!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:44

4 Jaar en niet achterwaarts willen?
Mijn Mozart is 15 en wil nog steeds niet VOORWAARTS!
Das pas echt een probleem. Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:56

Heb je les met deze pony?
Zo niet, zou ik dat toch eerst heel snel gaan zoeken. Zo ja, dan zou ik hulp aan je instructrice vragen Haha!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:30

Richtje schreef:
Heb je les met deze pony?
Zo niet, zou ik dat toch eerst heel snel gaan zoeken. Zo ja, dan zou ik hulp aan je instructrice vragen Haha!


Amen! Het is geen hond die je pootje leert geven. Als jij en je pony klaar zijn voor het achterwaarts zul je het vanzelf leren van je instructeur.

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:44

je zet 2 hindernissen van ongeveer 1 meter hoog, achter elkaar.. dus het idee van een in-uitje, alleen niet 3 meter van elkaar maar 1 meter.. bovenop die 2 hindernissen leg je 1 balk.. Je zet je pony met zn hoofd richting de bovenliggende balk. Je geeft de hulpen voor achterwaarts, en tegelijkertijd rolt een 2de persoon de balk (die dus op de 2 hindernissen ligt) rustig richting de pony.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:09

Tessalala schreef:
je zet 2 hindernissen van ongeveer 1 meter hoog, achter elkaar.. dus het idee van een in-uitje, alleen niet 3 meter van elkaar maar 1 meter.. bovenop die 2 hindernissen leg je 1 balk.. Je zet je pony met zn hoofd richting de bovenliggende balk. Je geeft de hulpen voor achterwaarts, en tegelijkertijd rolt een 2de persoon de balk (die dus op de 2 hindernissen ligt) rustig richting de pony.

Gevolg: pony gaat uit angst voor de balk achterwaarts. Helemaal top Lips are sealed

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 17:32


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:52

Richtje"]
[quote="Tessalala schreef:
je zet 2 hindernissen van ongeveer 1 meter hoog, achter elkaar.. dus het idee van een in-uitje, alleen niet 3 meter van elkaar maar 1 meter.. bovenop die 2 hindernissen leg je 1 balk.. Je zet je pony met zn hoofd richting de bovenliggende balk. Je geeft de hulpen voor achterwaarts, en tegelijkertijd rolt een 2de persoon de balk (die dus op de 2 hindernissen ligt) rustig richting de pony.

Gevolg: pony gaat uit angst voor de balk achterwaarts. Helemaal top Lips are sealed
[/quote]

Idd

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:42

Tessalala schreef:
je zet 2 hindernissen van ongeveer 1 meter hoog, achter elkaar.. dus het idee van een in-uitje, alleen niet 3 meter van elkaar maar 1 meter.. bovenop die 2 hindernissen leg je 1 balk.. Je zet je pony met zn hoofd richting de bovenliggende balk. Je geeft de hulpen voor achterwaarts, en tegelijkertijd rolt een 2de persoon de balk (die dus op de 2 hindernissen ligt) rustig richting de pony.

Whahahahahaha!!!!
Sorry.... Bloos!
Ik vond het een heel grappig advies.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:10

Natasha"]
[quote="Tessalala schreef:
je zet 2 hindernissen van ongeveer 1 meter hoog, achter elkaar.. dus het idee van een in-uitje, alleen niet 3 meter van elkaar maar 1 meter.. bovenop die 2 hindernissen leg je 1 balk.. Je zet je pony met zn hoofd richting de bovenliggende balk. Je geeft de hulpen voor achterwaarts, en tegelijkertijd rolt een 2de persoon de balk (die dus op de 2 hindernissen ligt) rustig richting de pony.

Whahahahahaha!!!!
Sorry.... Bloos!
Ik vond het een heel grappig advies.
[/quote]

Ik heb op een stal gereden waar het altijd zo aangeleerd werd en het is altijd met succes geweest. Geen bange pony's oid.
Nu zal ik die methode ook niet meer toepassen. Maar het bezorgt die paarden echt geen trauma's hoor, dat wil ik er even mee zeggen.
Als je daar een angstig paard van krijgt, doe je iets heel erg fout of het is zowieso al het aard van het beestje Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:03

Misschien kan het, mits je er op de juiste manier mee omgaat, werken (heb er een hard hoofd in trouwens). Maar dit aanraden aan iemand met weinig ervaring vraagt om ongelukken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

fique

Berichten: 2501
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 18:49

je moet gewoon een lichte druk op je teugels nemen (niet trekken). zo gauw hij dan 1 pas achterwaarts gaat de druk los laten. het komt vanzelf.
die van mij snapte t ook niet maar had t snel door.
in ieder geval geduld hebben.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:59

Richtje schreef:
Misschien kan het, mits je er op de juiste manier mee omgaat, werken (heb er een hard hoofd in trouwens). Maar dit aanraden aan iemand met weinig ervaring vraagt om ongelukken.


Vandaar mijn eerste berichtje Knipoog

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:19

Je kunt ook de ponny met zijn neus tegen de bakrand zetten. Probeer nu achterwaarts te gaan. Ze kan niet voorwaarts dus ze zal al snel kiezen om dan maar achterwaarts te gaan. Ook al doet ze de eerste keer maar een half stapje, uitgebreid belonen!

Sammie M1 + 0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers