Info over appaloosa's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 16:58

Wie kan mij helpen aan info over appies. Leuke sites etc.
Ik denk er toch wel over om met een jaartje of 2 een eigen paardje te gaan kopen en ik wil me nu eens in de rassen gaan verdiepen. Appies lijken me leuk, maar een nrps-pony vind ik ook wel leuk. Zolang het maar een leuk westernpaardje kan worden en een beetje betaalbaar is. Dus alle info is welkom,ook over andere rassen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:40


Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 11:43

Hoezo probleempjes?? Ik dacht dat appies vrij rustig waren????

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 12:16

Ik heb dus ook een apje....ik wacht nog op de eerste misstap van die poep! Hij is nu bijna 4 jaar, een enorme knuf en ik vertrouw m volkomen!
Ach, ze zeggen ook dat quarters cool zijn, nou, ik heb er veel gezien en er zaten toch nogal wat uitzonderingen op de regel bij! Je moet gewoon geluk hebben met een paard, denk ik...
Maarre...een appie is errug leuk hoor! Veel succes met je keuze!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:02

Tja, dat is toch dat dubbelzinnige van de appaloosa. Die van mij is ook 100 % betrouwbaar en ik kan hem zo met een totale beginneling het bos in sturen. Maar..... totdat ze echt aan het werk moeten. Dan kan nogal eens het karakter van de appaloosa tevoorschijn komen. Zelfs op een vergadering van de AAHCH is dit onderwerp weleens ter sprake gekomen. De vraag was waarom er zo weinig appaloosa's te vinden zijn op de wedstrijden. Toen werd door diverse eigenaren gemeld dat het toch niet echt makkelijke dieren zijn als het erop aankomt. Maar voor de rest zijn het superbeestjes. Betrouwbaar, veelzijdig, intelligent noem het maar op.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:25

pendro is ook een appie.
Ik ben echt super blij dat ik hem toen gekocht heb.
Je kan er inderdaad alles mee doen, ze zijn super lief.
Maar inderdaad soms als ik aan het lessen ben dan doet hij alles om er onder uit te komen. Lachen
Zo blijf je bezig Lachen

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:51

Hm, nu schiet mij ineens iets te binnen wat wel eens gezegd wordt als er een lastige appie binnenkwam:

"Je weet toch wel waarom de indianen de oorlog verloren hebben?"

oei oei oei Lips are sealed ik zeg niks meer Haha!

overigens, mij maakt het niet uit welk ras een paard is, ik vind ze allemaal leuk