Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Twee kampen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:21

Even voor mijn beeldvorming..

Zou iemand me in Jip en Janneke taal kunnen vertellen wat nou de twee kampen precies zijn en wat de essentiele verschillen zijn? Ik heb er wel een vaag idee van maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Bij voorbaat hartelijk dank Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:29

Ja lijkt mij ook prettig, vooral omdat ik in een kamp geduwd wordt.
Zou graag weten welk kamp dan, ben eigenlijk niet zo'n kampeerder.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:31

Ik zal een poging doen:

Je hebt een Anna42 kamp die in bijna elk topic reclame proberen te maken voor Anna's stamboek en de hengsten van dat stamboek. Hierbij schuwen ze niet om hengsten van andere stamboeken volledig de grond in te boren. Bovendien blijven ze terugkomen in bijna elk topic met het evenwicht verhaal. Ook verschijnen er in veel topics foto's zonder enige uitleg en zonder enige logica.
Ze proberen mensen ook een gevoel van domheid mee te geven, als je het niet met hun eens bent ben je dom, begrijp je het niet, heb je de clinic die alles duidelijk maakt niet gevogld. etc. etc.

En je hebt een kamp wat op een volwassen manier probeert of 'fokkerij en afstamming' probeert te discusseren, maar dit wordt bijna onmogelijk gemaakt door bovenstaand kamp.

Vast volgens sommige niet de juiste omschrijving maar het valt niet mee in Jip en Janneke taal Knipoog En dan maar gelijk zo open en eerlijk mogelijk als we toch gaan proberen om dit op te lossen!

Eigenlijk zouden we gewoon leuk met elkaar moeten kunnen discuseren, we hebben allemaal dezelfde hobby. Alleen niet altijd dezelfde ideeen.
Probeer mensen niet te overtuigen op een dominante en irritante jehova-achtige manier van je eigen gelijk en ik denk dat de sfeer al een stuk beter zal zijn.
En als je dan toch perse moet overtuigen hou het dan bij je eigen topic en laat topics van andere met rust.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-03-04 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:32

Overigens vind ik mezelf ook niet tot een kamp behoren, laat dat wel even duidelijk zijn.
Ik erger me alleen mateloos aan de mensen die maar blijven proberen anderen te overtuigen van hun eigen gelijk en dus anderen niet in hun waarde kunnen laten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:36

Ben het met ThePast03 eens. Ik wil graag discusieren over het fokken van paarden en me niet hoeven te schamen dat ik KWPN paarden fok.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:37

*Meld zich alleen, om erachter te komen, wat dat kamp-verhaal inhoud, zodat dit topic in eigen berichten staat... en ik het niet vergeet, verder moei ik me dus ook niet*

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:41

Erg goed omschreven ThePast03! Ik vind het ook mateloos irritant, vooral omdat ik nog niet alles weet, en graag wil leren. Maar blijkbaar mag je geen fouten maken, want dan zul je er toch geen verstand van hebben.
Ook wel jammer dat de 'oude garde' de jonge vaak als dom en onwetend afschilderd. En dan heb ik het absoluut niet over iedereen hoor, maar bij sommige mensen is dat gewoon heel erg.
Het is een heel leerzaam forum, maar ieder heeft zijn eigen mening (gelukkig) en niet iedereen hoeft voorstander van het een te zijn. Iedereen mag dat zelf bepalen vind ik!
Zo dat is eruit Haha!

[edit] Rare typo Haha! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Rinske op 07-03-04 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:43

Ik denk dat het grootste probleem is dat enkele bokkers elkaar in Real Life kennen en elkaar niet kunnen luchten of zien. Dat word hier op bokt uitgespeeld en daardoor krijg je altijd problemen.

Alles wat iemand zegt word persoonlijk aangetrokken terwijl het vaak helemaal niet zo word bedoeld. Daardoor begint het vuilspuiten dan al snel, en daarmee ook het gezeik.

Voorbeeld: Je geeft aan dat je een bepaalde hengst goed vind. Gelijk daarna komt er een posting dat jij ook niet objectief bent want je zat tijdens de HK bij de fokker van die hengst. Overal word in doorgedacht en alles word persoonlijk aangetrokken.

Misschien is het handig om dit gewoon eens openlijk allemaal uit te spreken en dat de lucht eens fris gemaakt wordt.

Ik sta daar in ieder geval open voor, maar dat heb ik de betreffende bokkers zelf ook al vaker gemeld.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:46

Pipo schreef:
Ik denk dat het grootste probleem is dat enkele bokkers elkaar in Real Life kennen en elkaar niet kunnen luchten of zien. Dat word hier op bokt uitgespeeld en daardoor krijg je altijd problemen.

Alles wat iemand zegt word persoonlijk aangetrokken terwijl het vaak helemaal niet zo word bedoeld. Daardoor begint het vuilspuiten dan al snel, en daarmee ook het gezeik.

Voorbeeld: Je geeft aan dat je een bepaalde hengst goed vind. Gelijk daarna komt er een posting dat jij ook niet objectief bent want je zat tijdens de HK bij de fokker van die hengst. Overal word in doorgedacht en alles word persoonlijk aangetrokken.

Misschien is het handig om dit gewoon eens openlijk allemaal uit te spreken en dat de lucht eens fris gemaakt wordt.

Ik sta daar in ieder geval open voor, maar dat heb ik de betreffende bokkers zelf ook al vaker gemeld.


Ik ken helemaal niemand van FA in real life en ben toch echt tegen dezelfde problemen aangelopen. Dat is dus niet de enige reden alhoewel het best zal meespelen.

Verder ben ik het helemaal mee eens dat we nu eens open en eerlijk tegen elkaar vertellen waar we problemen mee hebben. Alleen dat kan de lucht weer fris maken en misschien dat we dan een nieuwe start kunnen maken.

Ik sta er ook voor open!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:48

Wat Pipo zegt voel ik niet zo. Degenen die vinden dat ik in een ander kamp zit heb ik nooit ontmoet, weet niet wie het zijn en waar hun reacties vandaan komen.
Met alle mensen die ik ontmoet heb (op Pipo na) heb ik absoluut geen problemen.
Dus dat lijkt mee een symplificatie van de werkelijkheid.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:52

sarabande schreef:
Wat Pipo zegt voel ik niet zo. Degenen die vinden dat ik in een ander kamp zit heb ik nooit ontmoet, weet niet wie het zijn en waar hun reacties vandaan komen.
Met alle mensen die ik ontmoet heb (op Pipo na) heb ik absoluut geen problemen.
Dus dat lijkt mee een symplificatie van de werkelijkheid.



Ceasario dan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:54

Ik heb geen enkel probleem met Ceasario, Pipo, ik denk dat jij teveel van je eigen situatie uitgaat over bokkers die andere bokkers kennen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:54

Lekker boeiend met wie we allemaal persoonlijk problemen hebben. Dat soort gemuts hoort niet op Bokt en dat staat niet zomaar op 1 in de Bokt regels. Los dat ding of op een volwassen manier op of negeer elkaar maar ga elkaar niet constant enorm kinderachtig lopen treiteren. *beste schooljuf look*

Anyway.

Ik vroeg niet wie zich waar aan irriteert, ik vroeg wat nou de twee 'kampen', 'clubs', 'facties', 'groepen, of geef het maar een naam zijn op Bokt. Wat zijn nou _inhoudelijke_ verschillen. Dat de ene groep volwassen is en de andere groep een stel jehovas geloof ik niet Lachen

Come on, you can do better than this Haha! Klim eens in die pen Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:54

Pipo schreef:

Ceasario dan?

Ja!
Laat die eens bekend maken wie hij in werkelijkheid is.
Lijkt me ook wel open en eerlijk

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:55

Ik heb niets met fokkerij en bemoei me ook niet met topics over fokkerij. Ik heb geen 'vriendjes en vriendinnetjes' die fokken of meediscussieren op FA. Ik zie mijzelf dus als redelijk neutraal mbt de 'kampen'.

Ik vind dat Pluck de kampen perfect heeft omschreven. 'Vroeger' ging FA over fokken. Nu niet meer, het gaat erom wie de meest lange lappen tekst kan schrijven waaruit dan moet blijken hoe dom de toehoorders zijn. Ik erger mij dan met name aan het Anna-kamp. Ook de halleluja houding van sommige 'volgelingen' is werkelijk te triest voor woorden.

זכור

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:55

Laat Sarabande dat dan ook doen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:57

Yootha schreef:
Laat Sarabande dat dan ook doen.


Heeft die ook een permanente ban dan??

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:57

Ik ken niemand IRL, ben erg geinteresseerd in de fokkerij en wil graag leren. Maar ik stoot mijn hoofd bij bepaalde mensen die hun visie als de enige juiste zien en waar niet eerlijk mee gediscussierd kan worden. Ook vind ik het jammer dat het KWPN (en de kwpn gefokte paarden) constant onder vuur ligt en keer op keer afgebrand wordt.

Kijk, dat je op een bepaalde manier fokt en vind dat je goede paarden hebt, wil dat nog niet zeggen dat de rest dan allemaal niets waard is!! Een beetje respect voor anderen is wel op zijn plaats.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:59

Samsam schreef:
Ik ken niemand IRL, ben erg geinteresseerd in de fokkerij en wil graag leren. Maar ik stoot mijn hoofd bij bepaalde mensen die hun visie als de enige juiste zien en waar niet eerlijk mee gediscussierd kan worden. Ook vind ik het jammer dat het KWPN (en de kwpn gefokte paarden) constant onder vuur ligt en keer op keer afgebrand wordt.

Kijk, dat je op een bepaalde manier fokt en vind dat je goede paarden hebt, wil dat nog niet zeggen dat de rest dan allemaal niets waard is!! Een beetje respect voor anderen is wel op zijn plaats.


Bart als je het nog beter omschreven wilt hebben als bovenstaand dan begrijp ik je echt niet meer.
Bedankt Samsam. je hebt precies goed omschreven.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:01

BartVB schreef:
Dat de ene groep volwassen is en de andere groep een stel jehovas geloof ik niet Lachen


Dat is nogal een foute opmerking Bart Tong uitsteken . Maar dat terzijde.

Ik heb het idee dat de vete tussen de 2 kampen steeds meer opgeblazen wordt.

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:01

Ik behoor volgens sommige mensen tot anna kamp. Even voor de goede orde ik probeer een ieder in zijn eigen waarde te laten, ik zou het prettig vinden dat als mensen en paarden niet zo afgekamt worden alleen in dit topic doen meteen al een aantal bokkers of zij zich van geen kwaad bewust zijn en zogezegd alleen maar gezond discusieren. Nou doe dit dan ook. Ik kraak geen andere paarden af. Ik voel me niet aangesproken als er wordt gezegd dat ik het alleen maar met anna eens ben. Het is wel vaak zo maar zeker niet altijd. succes
Laatst bijgewerkt door mayrom op 07-03-04 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:02

Ik zou heel graag willen weten waar die agressie uit Drenthe op gestoeld is. Om de haverklap wordt ik persoonlijk aangevallen en ik zou niet weten waarom.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

mayrom
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:03

En volgens mij wordt een klein kind al geleerd dat hij of zij eerlijk moet zijn en niet mag jokken. Doe dat dan ook niet.

http://www.easpstamboek.nl
http://www.woefslaghoeve.nl
De woefslaghoeve te spijkerboor stelt voor 2009 de hengsten Boviet ,Boforce en Baruch ter dekking

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:05

mayrom schreef:
En volgens mij wordt een klein kind al geleerd dat hij of zij eerlijk moet zijn en niet mag jokken. Doe dat dan ook niet.


OK dan!


ThePast03, het "andere kamp" (Ik noem geen namen want dat is niet netjes) heeft alleen nog maar echt gesproken, dus mag het andere kamp ook even praten?

Thanks!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:05

Mayrom doe niet zo kinderachtig, scroll naar boven voor de bedoeling van dit topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 bezoekers