'Discussie' over moderatie FA

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 18:12

sarabande schreef:
Is geen kwestie van oordelen, gewoon even wat berichten en topics doorlezen.


Ja en dan kun je lezen dat Adriana zeer veel verstand heeft van fokkerijzaken en het ook altijd goed beargumenteerd Sarabande. Jeugd heeft toekomst en dat gaat zeker bij Adriana op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:14

sarabande schreef:
Is geen kwestie van oordelen, gewoon even wat berichten en topics doorlezen.
Ze post daar als bokker, en niet als Moddie. Dus je oordeelt wel.

Ze was destijds geen Moddie dus kon gewoon posten als bokker.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:16

Niet iedereen verandert voortdurend van mening Pipo, ik denk dat de keuze en voorkeuren van Adriana vrij standvastig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:16

Ja maar de keuze voor haar als moddie is toch ook genomen op basis van haar postgedrag?

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:21

greetje schreef:
Ja en dan kun je lezen dat Adriana zeer veel verstand heeft van fokkerijzaken en het ook altijd goed beargumenteerd Sarabande. Jeugd heeft toekomst en dat gaat zeker bij Adriana op.


Het gaat er niet om of ze wel of geen verstand heeft van fokkerijzaken en ook niet of ze wel of niet jeudig is.
Het gaat erom dat ze in het verleden herhaaldelijk heeft bewezen bijzonder partijdig te zijn en daar voel ik me niet lekker bij.
Ik denk dat ze een goede mod zou zijn maar dan op een ander forum.

Ik denk niet dat het verstandig is als je een mod op een forum zet waarbij meerdere mensen vraagtekens zetten en die daardoor eerst de kans moet krijgen om zicht te bewijzen. Ik denk dat daar gewoon iemand moet komen die niet partijdig is en dat in het verleden ook niet is geweest.
Zeker op FA is dat van groot belang, zo leuk is het sfeertje over het algemeen daar niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:24

Kunnen wij, als bokkers, niet eerst eens gaan kijken, hoe ze als mod is, ze is koud een paar uur mod. En nu wordt wel betwijfeld of ze wel een goede is... Ik ken haar niet, ik kom nauwelijks op [FA] Maar hey, geef haar eens een kans?

Ik moet zeggen, na lezen van dit topic, vanaf pagina 3, het niet zo aanlokkelijk is om een mod te zijn. Altijd dat geklier, of het wel goed is, of iemand wel onafhankelijk genoeg is, of iemand zijn werk wel goed, en uitgebreid genoeg doet. Ik begin die discussie's over moddies beu te worden...

Wij zijn hier allemaal voor ons lol, anders zouden we hier niet zijn. Ik vind ook niet, dat je moddies kan verplichten, tot in hele vergaande mate, om dit of dat op die manier te doen. Ja, zodra ze de vraag aangaan, of ze mod willen worden, dan moeten ze op bepaalde dingen letten, logisch. Maar om nou hun hele wezen te gaan omgooien, zodat ze goed genoeg zijn voor een bepaalde bokker... Pff.... en dan is het nog niet goed, want dan is er een andere bokker het er weer niet mee eens...

Ik vind dat er wel een aantal bokkers zijn, die eens mogen gaan beseffen dat Bokt iets voor je plezier is, dat er met vrijwillers gewerkt worden, die zo gek zijn, om dat te gaan doen...

Moddies, sterkte met jullie nieuw aanvaardde baan!

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:25

Denk zowiezo dat het op dit forum moeilijk is geen partij te trekken.Ieder doet zijn eigen en fokt wat hij graag wil.Haar nu afkammen als niet bekwaam vind ik totaal NOT DONE. Ieder mens kan leren ,en neem aan dat toen jullie geboren werden al niet gelijk een cap op en rijtenue aan.
Ieder mens is nooit te oud om te leren,maar ieder mens moet ook leren open te staan voor een ander zijn mening.Iets wat nogal eens de strekking voorbij gaat.Fokkerij is een beladen iets en brengt emotie met zich mee.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:27

Maya schreef:
Kunnen wij, als bokkers, niet eerst eens gaan kijken, hoe ze als mod is, ze is koud een paar uur mod. En nu wordt wel betwijfeld of ze wel een goede is... Ik ken haar niet, ik kom nauwelijks op [FA] Maar hey, geef haar eens een kans?


Waarschijnlijk doordat je nauwelijk op FA komt begrijp je ook niet wat bedoeld wordt.
Er wordt niet voor niet getwijfeld toch? Dat heeft een reden en die reden is dat ze heeft aangetoond alles behalve onpartijdig te zijn.
En ik vind wel dat mensen mogen aangeven dat ze er geen lekker gevoel bij hebben.
Bokken doe ik namelijk inderdaad voor mijn plezier en dat plezier wil ik graag houden!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-03-04 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:28

joshua schreef:
Fokkerij is een beladen iets en brengt emotie met zich mee.


Juist daarom zou er gekozen moeten worden voor een mod die niet zo duidelijk partij had genomen in deze hele discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:29

Zou je dan ooit wel een onpartijdige mod voor FA kunnen vinden? Blijkbaar niet... dus moet er geroeid worden met de riemen die er zijn Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 18:29

joshua schreef:
Denk zowiezo dat het op dit forum moeilijk is geen partij te trekken.Ieder doet zijn eigen en fokt wat hij graag wil.Haar nu afkammen als niet bekwaam vind ik totaal NOT DONE. Ieder mens kan leren ,en neem aan dat toen jullie geboren werden al niet gelijk een cap op en rijtenue aan.
Ieder mens is nooit te oud om te leren,maar ieder mens moet ook leren open te staan voor een ander zijn mening.Iets wat nogal eens de strekking voorbij gaat.Fokkerij is een beladen iets en brengt emotie met zich mee.


OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:31

sarabande schreef:
Niet iedereen verandert voortdurend van mening Pipo, ik denk dat de keuze en voorkeuren van Adriana vrij standvastig zijn



Wie nooit van mening is veranderd heeft nooit wat geleerd!

Het heeft niets te maken of haar ideen standvastig zijn, het gaat om het feit dat ze daar als bokker post en dus haar mening geeft. Een Moddie moet objectief reageren, dus dat hoefde ze op dat moment helemaal niet als bokker zijnde!

Kijk nou gewoon eens aan hoe het gaat!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:32

Flauwekul ik lees dat nu een paar keer dat er niemand zou zijn.
Er zijn mensen zat die posten op F&A uit pure belangstelling voor de fokkerij en niet reageren op personen maar op onderwerpen.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:33

Maya schreef:
Zou je dan ooit wel een onpartijdige mod voor FA kunnen vinden? Blijkbaar niet... dus moet er geroeid worden met de riemen die er zijn Lachen


Vast wel! Toen Joost aangesteld werd had ook niemand problemen.

En als het een kwestie van 'roeien met de riemen die je hebt' is, doe mij dan maar iemand met minder verstand van fokken maar die wel onpartijdig is. Dan wordt de keuze al heel wat ruimer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:33

sarabande schreef:
Flauwekul ik lees dat nu een paar keer dat er niemand zou zijn.
Er zijn mensen zat die posten op F&A uit pure belangstelling voor de fokkerij en niet reageren op personen maar op onderwerpen.


Daar bedoel je jezelf toch niet mee of wel Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:34

Best jammer voor Adriana, dat ze nu niet meer actief in discussies mee kan doen, met haar mening.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:35

Pipo schreef:

Daar bedoel je jezelf toch niet mee of wel Verward


He bah, wat een rotopmerking weer. Laten we hier niet alsjeblieft ook gaan beginnen en dit soort rotzooi beperken tot FA.
Als ze zichzelf bedoelde zei ze dat wel!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:55



Beste medebokkers (en daar bedoel ik vooral de posters op FA mee),

is het nou echt zo moeilijk om Adriana de kans te geven om zich te bewijzen? Moet iemand nou echt van te voren publiekelijk afgemaakt worden? Bah!

Geef Adriana eens een kans. Ik denk dat we het samen best wel kunnen vinden. De taak van modereren is voornamelijk om ervoor te zorgen dat we met zijn allen on topic blijven en daarnaast niet elkaar (maar vooral ook onszelf) te schande zetten. Ik acht Adriana heus in staat om deze taak mee te klaren.

Voor iedereen: leer eens minder persoonlijk te zijn en leer eens echt discussieren. Als dat niet helpt, ga een cursus Yoga houden of kom mijn achtertuin bevrijden van 800 kubieke meter sneeuw. Daarnaast zijn er nog héél veel teambuildingcursussen waar jullie misschien iets van kunnen leren.

Ten laatste: ik weet dat jullie voor het grootste deel Nederlanders zijn, maar is het ook eens mogelijk om te wachten met je mening geven totdat je gevraagd wordt om een mening? Zou het ook kunnen dat die mening zo geformuleerd kan worden zodat je daar niet iemand direkt mee kwetst?

Bij voorbaat dank. Ik wens iedereen nog heel veel bokplezier, met name op FA.

Voor Adriana: Van harte welkom, ik weet zeker dat we het met elkaar kunnen vinden Lachen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:58

Het is absoluut niet mijn bedoeling om Adriana te kwetsen. Mocht ik dat wel gedaan hebben mijn excuses daarvoor.
Ik heb alleen aangegeven dat ik gezien het verleden geen lekker gevoel heb met haar als mod en dat ik haar wel degelijk graag als mod zie maar dan op een ander forum

Maar als het de bedoeling is dat je pas je mening mag geven als jullie daar om vragen dan is mij dat duidelijk.
Dan is deze hele discussie volkomen zinloos dus.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:59

joostvangestel: ik weet niet of je op mijn laatste opmerking doelde, maar ik bedoelde het niet negatief iig... Knipoog

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:00

Goed gesproken joostvangestel! Petje af!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:03

Mensen: relax. Het is maar een forum Clown

Ten eerste: Nee, we hebben er inderdaad niet voldoende bij stilgestaan dat je tegenwoordig overduidelijk twee kampen hebt op FA. Of ja, ik heb daar iig niet voldoende bij stilgestaan, ik kan natuurlijk niet voor alle mods spreken.

Adriana is (als Bokker) idd niet neutraal te noemen in het hele 'Anna vs KWPN' verhaal. Dat klopt. En wat dat betreft was het ook geen handige keuze. We zijn echter puur afgegaan op de nominaties via het 'kies je mods' gebeuren en de manier waarop Adriana met conflicten e.d. om gaat. Wat we daar zagen stond ons aan en daar hebben we nog steeds vertrouwen in. Zouden we nu weer dezelfde keuze hebben gemaakt nu we weer helemaal met onze neus op de twee kampen zijn gedrukt? Ik weet het niet. Het is bijna niet te doen om iemand op FA te vinden die 'neutraal' is. Ik heb er iig alle vertrouwen in dat Adriana haar moderator taak op een volwassen en onpartijdige manier kan volbrengen. Als blijkt dat haar dit teveel problemen oplevert dan zoeken we tegen die tijd gewoon een oplossing. Ik denk dat de hele situatie vooral voor Adriana zelf voor problemen gaat zorgen omdat, de mensen op FA kennende, alle reacties en acties die ze plaatst nu op een weegschaaltje worden gelegd en ze het zo goed als nooit goed zal kunnen doen.

Ik hoop iig van harte dat het haar gewoon gaat lukken, ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen eigenlijk? Ja, ze heeft een duidelijke voorkeur voor 1 van de 'kampen' maar Joost heeft ook een duidelijke mening over het hele verhaal en dat is ook nooit een probleem geweest.

Ik sluit me verder helemaal aan bij de post van Joost Lachen Had het zelf niet beter kunnen verwoorden Haha! Wacht het nu gewoon even af en kijk wat er gebeurd. Als je vervolgens enorm onrecht aangedaan wordt kan je dat altijd melden via de immer aanwezige TeM knop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:04

Teambuildingscursus?? Om een beetje te kunnen bokken???
Dat lijkt me wat overbodig!! Misschien meer iets voor de mods en beheer.
Maar soit, ik heb al tig keer gezegd af te wachten, maar ik weet ook dat Adriana al een reputatie heeft en zodoende.
Veel plezier met samenwerken Lachen.

Ann

Berichten: 13275
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:05

Citaat:
Ten laatste: ik weet dat jullie voor het grootste deel Nederlanders zijn, maar is het ook eens mogelijk om te wachten met je mening geven totdat je gevraagd wordt om een mening?


Pardon, wat heeft dat met de Nederlandse nationaliteit te maken Verward
Nog nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 19:08

Ja Bart en als er eentje uit het andere kamp gekozen was dan was het ook een probleem. Adriana is leergierig en gemotiveerd en verdient een kans. (Bedankt Pipo voor je uitleg Knipoog )