Prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 14:00

Hoii,
Ik mag misschien een eigen paard

Alleen ik had dus een vraagje............ wat zijn echt de kosten van spullen (zoals dekens enzzz)
Ook hoeveel kost de dierenarts en de hoefsmid eigelijk??? Verward
Op zich zou ik misschien wel een paard mogen alleen wij weten niet echt de kosten van alles bij elkaar Bloos! Verward

Zou iemand kunnen helpen??? Scheve mond ??

Ik hoor nog wel *LOL*

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:07

De spullen zoals dekens/hoofdstel/zadel kan je zo duur mogelijk kopen als je zelf wil.
Tweedehands zijn er genoeg leuke bruikbare dingen te koop, wat erg in prijs scheelt.

De hoefsmidkosten hangen er vooral vanaf of je pony ijzers of geen ijzers nodig heeft, en bij elke hoefsmid zijn de kosten verschillend.
Het beste kun je aan je hoefsmid zijn prijzen vragen.

Als je alles even goed berekend zie je dat de aanschaf van een paard haast in het niets valt bij wat voor kosten er nog meer allemaal bij komen.

Het is ook een groot prijsverschil of je je paard thuis stalt, of hem/haar op een pensionstal/manege zet.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:07

Je zou eens op www.divoza.nl kunnen kijken, daar staan erg veel spullen (met prijs) op.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 14:09

Bedankt Haha!
Ik ga op de site kijke

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:13

Owkey.. Dat is nog al moeilijk te zeggen. Het ene paard heeft namelijk meer nodig dan de andere. Wat voor paardje wil je gaan kopen dan?
Kzal even een lijstje maken voor je:

Hoefsmid: 45-, (1 keer in de 8 weken, alle 4 hoeven bekappen en alleen voor ijzers)
Dierenarts: 18-, (jaarlijkse inenting, maar het ligt er maar net aan, mijn paardje is nog nooit ziek geweest sinds ik haar heb)
Voer: - zak brok = 7,50 (ik gebruik 1 zak 25 kg per maand)
- hooi = 2,50 p kleine baal (mijn pony krijgt 2 baal per week)
- stro = 2,50 p kleine baal (gebruik 1 baal per week, in de winter dan, in de zomer staat ze dag en nacht buiten, dus geen stro kosten)

deken: 50-, (mijne dan)

Maar een eigen paard is gewoon echt duur! Ik heb dan geluk, ik heb een haflinger, die zijn soberder dan andere rassen. En ik woon op een boerderij dus stalling en weiland hoef ik niet te betalen. Anders wordt het nog duurder.

Je kunt het zelf eigenlijk van gewoon duur tot heel erg super duur maken. (je kunt een dure deken nemen, maar ook je pony een lekker vachtje laten kweken, wel ijzers, geen ijzers, veel brok, weinig brok) Het is maar net hoeveel je pony nodig heeft.

Succes ermee!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:17

Divoza is dan een erg dure winkel, bij EA staan ook genoeg leuke paardenspullen.

De prijs die Oliver noemt voor bekappen en ijzers voor, is bij ons al veel hoger.

Bij elke winkel, hooi/stro/biks leverancier, hoefsmeden etc, zijn er grote prijsverschillen.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 14:20

Jah thanx Haha!
Het gaat er natuurlijk om wat voor een paard ik neem.
Waarschijnelijk gewoon een paard want ik ben al 1.65 Bloos! en nog maar 12 Bloos Bloos! dus ik kan nog groeien.

Maar hij wordt wel bij de manege gestalt (die manege is ook een pensioen en handelstal)

Maar echt bedankt voor die prijzen *LOL* Knipoog

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:46

uuhm ik ben ook zowiets kwa lengte (ik geloof 1.63) en ben ook ong. even oud en rijdt gewoon op D-ponys hoor Scheve mond

zal niet weten waarom je dan een groot paard nodig hebt...En als je een groot paard neemt (hoe groot is groot?) ben je iig meer kwijt

PS. ik ken zelfs nog mensen van die lengte die op een shetlander rijden Scheve mond (wel grote maat shet maar das al een stuk kleiner als een groot paard)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:54

Daar gaat het nu even niet om boygirl. Iedereen heeft zijn mening over welke stokmaat het beste bij hem/haar past. Als zij een paard wil (dat kan ook een stokmaat van 1.60 betekenen, en niet een supergroot paard dus) moet ze zeker voor een paard gaan Lachen

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:59

ze bedoeld gewoon, ik zal nog wel groeien, dus laat ik maar een paard nemen, dan hoef ik hem niet te verkopen omdat ik er uit groei..!


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:08

off-topic: ze is 12 mocht ze wedstrijden willen gaan rijden moet kan ze niet tussen de pony's starten...groeit ze praktisch niets meer, kan het zijn dat ze moeite krijgt/houdt/zal kunnen hebben of krijgen met het opstijgen...

on-topic: kun je voor de prijzen toch beter info-en op de manege..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:11

je kan het idd zo duur maken als je zelf wilt, dekens en ijzers hoeven op zich niet eens(tenzij je paard door een of ander probleem of veel op de weg loopt ijzers moet, of je paard buiten staat en je hem toch iedere dag een uur dressuur wilt trainen, dan is een deken wel nodig ja*nou ja, zweetdeken*)

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:12

Alane schreef:
off-topic: ze is 12 mocht ze wedstrijden willen gaan rijden moet kan ze niet tussen de pony's starten...

huh? dat kan toch wel... (op een pony dan)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:14

Ja op een pony wel, op een paard niet.

Nu je het zegt alane, de ponywedstrijden zijn in die leeftijdscategorie eigenlijk ook leuker voor haar, denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:16

Alane schreef:
off-topic: ze is 12 mocht ze wedstrijden willen gaan rijden moet kan ze niet tussen de pony's starten...groeit ze praktisch niets meer, kan het zijn dat ze moeite krijgt/houdt/zal kunnen hebben of krijgen met het opstijgen...

on-topic: kun je voor de prijzen toch beter info-en op de manege..

Dus dan hebben ruiters boven de 18 ook moeite met een paard van 178 of zo. Verward
wat een onzin.
Zelf was ik vrij snel groot en heb ook toen ik 12 was meer op paarden als ponys gereden, net wat jezelf prettig vind.
En ik vond pony's toen al niet prettig en met mijn 1.72 is 1.65 mijn min stokmaat. Ik weet dat kleiner best kan, maar vind dat gewoon niet fijn.
Net als dat er mensen zijn die pony's altijd fijner vinden.

Ontopic, de prijzen van paarden zijn erg verschillend.
Zo ook met de spullen.
Maar ga eens naar een ruitersportzaak in de buurt en informeer eens naar 2e handse spullen.
En een goede zadelmaker komt ook een 2e hands zadel passen en vult het dan als het nodig is op, zodat je zeker weet dat het goed past.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:29

runningkawa"]
[quote="Alane schreef:
off-topic: ze is 12 mocht ze wedstrijden willen gaan rijden moet kan ze niet tussen de pony's starten...groeit ze praktisch niets meer, kan het zijn dat ze moeite krijgt/houdt/zal kunnen hebben of krijgen met het opstijgen...

on-topic: kun je voor de prijzen toch beter info-en op de manege..

Dus dan hebben ruiters boven de 18 ook moeite met een paard van 178 of zo. Verward
wat een onzin.
Zelf was ik vrij snel groot en heb ook toen ik 12 was meer op paarden als ponys gereden, net wat jezelf prettig vind.
En ik vond pony's toen al niet prettig en met mijn 1.72 is 1.65 mijn min stokmaat. Ik weet dat kleiner best kan, maar vind dat gewoon niet fijn.
Net als dat er mensen zijn die pony's altijd fijner vinden.
[/quote]
Nu heb je het over jezelf wat jij kunt en prettig vind...
Daarbij schreef ik niet dat dat zo is, maar zou kunnen gebeuren....


Ontopic: kan zijn dat je een paardje treft die je kunt kopen waar al veel spullen bijzitten, of zelfs met een compeet harnachement en toebehoren wordt verkocht.
En DA kosten..als de DA dagelijks op stal aanwezig is kan het ook schelen in de kosten (geen voorrij kosten bijv. of goedkoper met enten omdat er meerdere tegelijk geent worden)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:34

Zeker had ik het hier over wat ik prettig vind, is duidelijk te zien in mijn post nam ik aan.

Citaat:
En ik vond pony's toen al niet prettig en met mijn 1.72 is 1.65 mijn min stokmaat. Ik weet dat kleiner best kan, maar vind dat gewoon niet fijn.
Net als dat er mensen zijn die pony's altijd fijner vinden


Maar hoe kunnen sommige hier nu zeggen dat ze geen paard/pony moet nemen.
Dat is toch haar persoonlijke keuze.
Zoals ik al aangaf, net wat iedereen zelf prettig vind.

En in grote paarden opstappen word je ook handig. Lachen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:43

er zijn al meerdere topics over de kosten hier ... zoekfunctie ? Haha!

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:17

De echte kosten van alles bij elkaar vallen altijd hoger uit dan je wilt weten Haha!. Tel naast je inclusief stalling maar een zelfde bedrag voor onderhoud, tuigage, verzekering, lessen, DA, tandarts, onderhoud trailer etc.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 16:33

Ieder heeft zijn eigen mening

Maar het is wel zow als ik wedstrijden rijd is het leuker bij de pony's (ehmmm ik ga nog es goed nadenken Schijnheilig

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:40

Je kan natuurlijk ook een E-pony kopen, die bijv wel paardgefokt is, maar klein is gebleven. Je ziet het er vaak niet eens vanaf dat het een pony is.

xxxelinexxx

Berichten: 175
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 16:46

Jah

<b><font color=purple>Het denken zouden we aan de paarden moeten overlaten: zij hebben een groter hoofd Haha!</font></b>

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:25

gebruik de zoekfunctie eens, hier zijn al heel wat
topics over geweest.
Je kan het in ieder geval zo duur maken als je zelf wil.
Wil je echte merkspullen of neem je ook genoegen met
allemaal 2e hands spul?
Dat zou ik me gaan bedenken als ik jou was.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, herous en 38 bezoekers