Paard paar passen in galop dan weer trug..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Paard paar passen in galop dan weer trug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 23:33

Ik heb nu dus een verzorgpaard. maar hij is erg slim, en als ik aangalopeer dan gaat hij na een paar passen alweer trug, en als je hem blijf aansporen of tikken hij blijft gewoon maar heel even in gelop en komt weer trug naar draf. hoe kan ik dit aanpakken?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:08

Niets medisch aan de hand?

Een keer in plaats van allemala kleine tikjes op het moment dat je hem terug voelt komen 1 mega tik geven....als dat niet werkt...lees verdere tips en adviezen Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:16

Idd eerst kijken of het dier niks mankeerd of dat het trucjes zijn.
En misschien heeft ie er meer problemen op een bepaalde hand? Dat hij het nog niet kan?
Als dat niet het geval is zou ik hem eens flink op zijn donder geven...
Beter 1x flink aanpakken dan dat je continue tikje blijft geven..dat wordt dan weer een gewenning en interesseert het hem niks.

Hoe doet hij het met longeren?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:20

eerst zeker weten dat jij goed zit. je kan een paard behoorlijk hinderen, en als zo een dier dan niet te sterk is kan die het gewoon niet aan.

Neem goed les, dan lukt het vast wel

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 00:23

Het zijn gewoon zijn trucjes! hij heb meerdere trucken ik verzorg hem nu sinds een paar maanden. de eigenaar zij ook al hij is moeilijk te rijden, het zelfde is met aan de teugel als er iemand bij komt en legt de vinger op de teugel komt ie omlaag laat ie los komt ie weer omhoog zo`ñ smiegt is het!! maja de galop blijf ik ook steeds mee doorgaan en dan na ene paarkeer lukt het wel

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:30

maar heb je les ?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 00:34

nee nogniet ga ik mischien wel doen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:35

Met een goede instructeur kan je ook al een heel eind komen (als je nog geen les hebt). Onder begeleiding van een goed ervaren persoon krijg je vaak meer inzicht en uitleg hoe je de 'problemen'met je paardje aan kunt pakken..


Lachen edit, gelijk gepost met bovenstaand antwoord Lachen

melodica
Berichten: 68
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:49

Ik heb, nee had, ook zo'n figuur. Bijkomend probleem is dat hij stoïcijns bkijft voor de zweep. Ik heb het alsvolgt opgelost. Als hij terugkwam naar de draf, nam ik hem terug naar de stap. En meteen weer de galop. Viel hij weer terug, dan niet boos worden, terug naar de stap en weer galop. Nou dat was hij na een keer of 5 wel beu, en toen galoppeerde hij door. De keer daarna heb ik dat nog eens moeten doen, en toen ging het goed. Zo heel af en toe wil hij het nog eens proberen, maar consequent zijn, terugpakken en GALOP.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:28

ik heb dat probleem ook gehad ( welk probleem niet Boos! )
bij mij was het nogal het geval dat ik de teugels te lang had. dus teugels korter. Ook moest ik goed opletten wanneer ik aanspoorde. In het ritme, maar dat deed ik niet. Ook moest ik een paar keer mijn stem gebruiken, en een harde tik geven. verder is het belangrijk goed mee te gaan met de beweging van het paard. En, idd heel consequent zijn!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 17:34

Vandaag ging het goed! hij ging zelfs gewoon heel hard dus op de volte gebleven. ik heb hem steeds toen hij er steeds weer uitwou in het begin heb ik het steeds opnieuw blijven proberen totdat hij het opgaf, en daarna lekker nog even gegalopeerd.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:10

maar je moet je paard niet heeltijd tikken op sporen want dan word ie doof voor je hulpen.... Ik vind die tips van melodica wel heel goed jah ma als ie niet wil luistern moet je gewoon streng zijn en hem gwoon een keer een klats verkope...