Enorm veel geluk bij een vreselijk ongeluk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Enorm veel geluk bij een vreselijk ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 08:37

Gisteren werd ik opeens gebeld. Tiq had een grote wond op haar been en de veearts was al gebeld. Of ik zo snel mogelijk kon komen.

Toen ik Tiq zag schrok ik behoorlijk. Ze had een stuk ijzerdaad om haar rechtervoorbeen (bij haar koot), wat ook haar been in leek te gaan. De staleigenaresse had al geprobeerd om het eraf te halen, maar het zat echt muurvast. De veearts zocht de plek waar het draad haar been in ging, maar na de hele draad gevolgt te hebben kwam hij gelukkig weer op het beginpunt uit. De draad zat zo vreemd, dat de veearts zich niet voor kon stellen dat Tiq het zelf gedaan had.

Toen het draad er eenmaal vanaf was, liep ze weer bijna helemaal goed en kon ze mee naar binnen voor de verdere behandeling. Ze heeft twee spuiten antibiotica gehad, maar verder hoefde er gelukkig niets te gebeuren. De vele kleine schaafwondjes en draadstriemen zullen vanzelf helen. Haar onderlip (die heeft ze waarschijnlijk opengehaald aan het ijzerdraad toen ze dat eraf probeerde te halen) had eventueel wel gehecht kunnen worden, maar dat had dan onder volledige narcose moeten gebeuren in een kliniek. Volgens de veearts geneest die lip zelf ook wel.

We hebben dus echt vreselijk veel geluk gehad. Als die draad in haar been zou hebben gezeten, was er weinig hoop meer voor haar geweest.

Eadem mutata resurgo.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:44

Tjee wat erg zeg!
Hoe gaat het nu met je paardje?
Ik hoop voor je dat het allemaal goed geneest, erg veel sterkte en succes voor je paardje

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 08:51

Gisteren ging het 'naar omstandigheden' goed met haar. Ze at wat moeilijk door haar gescheurde lipje, maar ze liep weer helemaal rad. Vandaag zal ze erg stijf zijn en waarschijnlijk ook wel last hebben van de wond vlak boven de kroonrand bij haar rechtervoorbeen en van de wond in de kootholte bij haar rechterachterbeen.

Ik ga er zo heen, vanmiddag zal ik weer even laten weten hoe het met haar gaat.

Eadem mutata resurgo.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:43

Jeetje, dat zal schrikken zijn geweest.
En wat een geluk dat het niet dieper is gegaan!
Ik hoop dat je paardje zich snel weer beter voelt. Sterkte OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

judith661
Berichten: 135
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hendrik ido ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:55

He jakkie! weet je ook hoe dit draad om haar been terecht heeft kunnen komen? Ben heel erg blij te horen dat het gelukkig goedkomt. Je zou eventueel misschien voor haar lip wat vloeibaar eten kunnen geven de eerste paar dagen, zodat de pijn en zwelling wat minder is?Hou ons op de hoogte! en geef haar maar een dikke knuf.

Groetjes Judith

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:55

crisis, kan me voorstellen dat je je dan kapotschrikt...

Gelukkig dat het allemaal niet erger is :/ en hopen dat ze weer helemaal goed geneest!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:00

wat vreselijk!! Scheve mond gelukkig gaat het nu een stukje beter!!Tiq en Semoos hadden dus allebei en vreselijke ongeluksdag...
aahg Tiqje Ach gut

how sweet can it be to be loved by you

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:46

Nou kan me voorstellen dat je je t lazerus geschrokken bent.... jeetje zeg... Nou erg veel sterkte gewenst!!! (hoezo werd gessugereerd dat het niet t werk kon zijn van het paard zelf? )

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:06

He, getverderrie,dat is schrikken zeg! Lijkt me een akelig idee als dat 'mensenwerk'zou zijn geweest,al kunnen paarden soms vreemde dingen uithalen..
Sterkte!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:10

Jeetje zeg, arme tiq.

Ik hoop dat het vlot geneest en dat ze er niks aan overhoudt!
Sterkte.

:evaw:

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:26

Auw lijkt me erg pijnlijk!
En zeker schrikken..
Sterkte met je paardje Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:39

Zo das schrikken! Gelukkig maar dat het dan niet al te erg was, dat het nergens in haar been zat! Hopen dat het gauw geneest!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 18:55

Bedankt voor de reacties.

Tiq loopt weer helemaal goed, alle wondjes zien er goed uit en ze kan ook weer goed eten. Het is dus gelukkig helemaal goed afgelopen.

[***] schreef:
Nou kan me voorstellen dat je je t lazerus geschrokken bent.... jeetje zeg... Nou erg veel sterkte gewenst!!! (hoezo werd gessugereerd dat het niet t werk kon zijn van het paard zelf? )


De draad zat om haar been 'vastgeknoopt'. Wij hebben de draad later nog eens goed bekeken, het is volgens ons wel mogelijk dat Tiq het zelf gedaan heeft. Tiq is ook 'ziet zo vriendelijk' tegen vreemden, dus de kans dat het door een mens gedaan is is heel erg klein.

Eadem mutata resurgo.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:59

hoe gaat het nu met je paardje?

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:07

aah wat erg! gelukkig is het met tiquete allemaal goed afgelopen *LOL*
heb ik morgen op de manege ook weer een leuk verhaaltje te vertellen *LOL*

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:27

jezus!! wat een geluk zeg!!! en wat voor iemand zou dat nou om een been van een paard doen!!! het lijkt me inderdaad vreemd dat een paard zelf een prikkeldraad om der been kan draaien... Verward .. hopen dat der lipje snel geneest en dat alles weer goed komt!! ze kan wel gewoon eten ???
Sterte!!

'Moonlight Holly'

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:34

Ghani schreef:
jezus!! wat een geluk zeg!!! en wat voor iemand zou dat nou om een been van een paard doen!!! het lijkt me inderdaad vreemd dat een paard zelf een prikkeldraad om der been kan draaien... Verward .. hopen dat der lipje snel geneest en dat alles weer goed komt!! ze kan wel gewoon eten ???
Sterte!!


Het was gelukkig geen prikkeldraad, maar ijzerdraad met een plastic omhulsel. Het is overigens bijna 100% zeker dat Tiq het 'zelf' (of met 'hulp' van de andere paarden) gedaan heeft. Ik kan alleen niet erg duidelijk uitleggen hoe het dan precies gebeurd is, maar we hebben het er hier gisteren uitgebreid over gehad.

Ze kan nu gelukkig weer goed eten. Gisteren was de wond bij haar lip nog open en blijkbaar prikte haar voer iedere keer in die wond als ze een hap nam. Hooi en gras kon ze nog wel eten.

Eadem mutata resurgo.

uniform

Berichten: 57
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:51

Fijn dat het goed met haar gaat.

---------------------voltige---------------------------
'k heb lekker met dolfijnen en zeeleeuwen gezwommen in Curacao!!!


Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:55

Inderdaad geluk dat het goed afliep.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, dierenfan, laura22, Lizenlotte, meniekske, sas27, shaddy82, Sjafrane, Tango1979, tienus63 en 136 bezoekers