Grappig dat mensen denken je paard te kennen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Grappig dat mensen denken je paard te kennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:59

Ik krijg best vaak van die reacties: ik heb hem nog nooit zo raar zien doen!, of: ik dacht dat hij makkelijk was(als er een keer een ander op zit en hij er vandoor gaat).

Leroy is nogal druk in de losgooi/longeerbak. Vandaag had ik hem daar weer even ingezet(na het werk, hij was dus moe). Toen bokte hij een beetje(hij was echt braaf voor zijn doen). Ik keek er niet van op, dat vonden ze zo raar, want hij deed toch nooit zo... Verward
Op mijn huidige stal stond hij altijd als braaf bekend, maar komt men er nu steeds meer achter dat hij toch wel een beetje raar is Knipoog

Op mijn vorige stal was het juist andersom. Toen ik hem net had heeft hij me behoorlijk uitgeprobeerd, daar dachten ze ook echt dat hij een monster was ofzo. Maar later waren ze toch wel verbaast dat hij zo braaf was als ik reed.

Ik geef toe dat ik ook altijd wel een beeld heb van andere pensionpaarden, maar ik hoop toch dat ik nooit zulke opmerkingen maak als die die ik te horen krijg...


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:32

Heel herkenbaar, mijn pony lijkt een engel (is hij dan ook wel), maar heeft mij regelmatig het tegendeel bewezen.
Toen diegene er zelf op ging heeft ze het geweten ook (ze dacht dat ze haar dood toe galoppeerde;)).

Ik laat ze meestal maar praten en als ze door blijven zeuren bied ik ze aan zelf eens met hem naar buiten te gaan.
Elk paard heeft zijn moeilijkheden, de een laat het anders zien als een ander, dus eigenlijk kun je niet oordelen als je het niet zelf eens gevoelt hebt.
Maar ik zie het maar zo; de mensen die zo over mijn paardje praten proberen hun eigen fouten goed te praten.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:33

mijn merrie is ook best eenkennig.
heb ik dus welleens met rijden,loopt ze lekker en is ze makelijk.
todat er iemand anders opgaat,dan doet ze bijna niets meer Haha!
ze wil niet omlaag en loopt zenuwachtig.

ik heb tot nu toe niemand erop gezien die haar aan het lopen kreeg (fatsoendelijk dan)
en ga ik er weer op en loopt ze weer normaal Cool

ergens best wel leuk vind ik Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:10

ai,dat heb ik dus ook.

mijn shetlanderruin en ezel lijken ontzettend lief en schattig/grappig,maar ze hebben wel degelijk streken en ze zijn ontzettend sterk....
ik ben consequent voor ze maar anderen denken dan ....ach zij is streng.

ik kan het altijd goed uitleggen door hun iets te laten zien...mijn beste meisje rijdt op beide een goede b-proef,het ziet er makkelijk uit....dan een vreemd meisje of onervaren meisje en die krijgt ze hooguit 1 heel rondje op de hoefslag.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:13

kennut, de eerste keer dat Kelly op marca zat vond ze het de mercedes onder de paarden. ik ben even gestopt met rijden en Kelly rijd haar nu, maar nu komt ze erachter dat het toch best een lastig dier is om te rijden en dat je er heel hard voor moet werken Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:15

Bij mij is het juist altijd andersom! Iedereen staat maar versteld wat voor een braaf paard Magic is Haha!

Dierenartsen, de hoefsmid maar ook andere pensionklanten. Gisteren nog, mijn zus had op Magic gereden en ik had gereden op mijn 'bijrijdpaardje' mijn zus ging mocht ook even van mij proberen. Dus ik stond zo'n 20 minuten met Magic aan de hand te kijken naar mijn zus.
Het stalgenootje dat er ook bijzat vond het maar raar hoe rustig Magic bleef staan Dromen
Magic is aan de ene kant een super makkelijk en braaf paard, maar wel altijd wakker en ziet/hoort alles Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:24

ik kreeg laatst de opmerking van een 14 jarig kind die tegen een vriendinnetje zei(die intussen ff mijn pony reed) dat Tobias wel een makkelijke pony was.
excuse me!!!!!!! ten eerste: ze heeft er nog nooit opgezeten, ten tweede: ze durft er helemaal niet op(bang dat ie steigert) en ten derde, dat meisje reed hem heel braaf, was voor haar ook niet leuk om te horen

ze vinden Tobias veelal een draak, maar hij is zo braaf als hij een B proefje moet lopen!! maar zodra meneer aan het werk wordt gezet...tja dan wordt het een draak!

ach zolang ik maar weet hoe die in elkaar steekt
en andere mensen weten het ook altijd beter.......

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:53

Mensen denken van Jersey ook dat het zo'n braaf paard is.
Mijn bijrijder is 12 jaar en hobbelt er maar een beetje op rond, ik vindt dat prima en dan is ze ook braaf.
Maar als ik er zelf op rij, zet ik haar aan het werk en dan gaat ze protesteren,en bokken en steigeren komt er dan wel bij kijken.
Ik krjig altijd de reactie "zei rijd er ook op en bij haar doet ie niets fout, het ligt gewoon aan jezelf , hup rijden en je niet aanstellen"

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:27

mijn flame staat bekent als een super sgattig lief braf ponytje...

jaja tuurlijk o:)
eregister>> 3 ruiters van Flame gevallen
vandaag trap tegen muh hand gehad en omver gelopen

achjah mensen denken dat wat ze zien gelijk altijd zo is... maar dat is jammer genoeg niet zo

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:45

Klinkt bekend: "Hij is zooooo lief" (zou ik ook zeggen als ik m alleen maar kon aaien Haha!)

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:01

Ja, dat heb ik ook. Kas is bij mij zo braaf en ook op stal zo lief. Ook bij de eigenaar doet ze flink haar best.
Maar veel mensen weten niet dat, voordat ik kwam proefrijden, er meerdere mensen zijn geweest (ik geloof 4), en dat ze ze er allemaal heeft afgegooid. Ik was de eerste waar ze niets mee probeerde. En nu nog steeds, als ze je niet mag, dan hoef je er echt niet op te stappen.

Ik heb het eens gezien, dat er een ander op ging, die wist net hoe gauw ze er weer af moest.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Hevonen

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:17

Mensen hebben vaak een heel verkeerd idee van een paard/pony. Onze welsh is gehoorzaam aan mijn dochter, ze is 1.20 m en een lief uitziend schimmeltje. Dus andere kinderen willen er altijd op. Alleen met hele kleintjes die niets kunnen is ze voorzichtig, maar anderen roepen in no time dat ze eraf willen, zodra ze iets moet wordt ze dwars, behalve als ze je kent of als je heel goed kunt rijden.

On Groninger paard lijkt braaf, maar is beslist een boef. Hij probeert iedereen uit, is heel sterk en is meestal supervrolijk. Met hem moet je heel consequent zijn, een keer iets toelaten en hij probeert het eindeloos. Ik zou absoluut geen beginner op hem zetten.
Gekke beesten toch, paarden! Maar wel heel leuk!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:35

Komt bekend voor dit..
Jamy is een harstikke lieve pony, zowel op stal als onder het zadel. Maar als jij niks doet, doet Jamy ook niks. Je moet haar wel aan het werk zetten en dan nog zal ze proberen of het niet een paar tempootjes langzamer kan enzo Knipoog
Maar omdat mensen vaak alleen maar de 'buitenkant' zien is het op wedstrijden ook vaak van 'Nou jij wint toch wel, jij heb toch zo'n brave pony' en dat soort opmerkingen. Net of ik er niet hard voor gewerkt hebt tot wat ze nu is. Ik heb ook genoeg problemen met Jamy gehad, alleen dat zien hun nooit.
Meestal heb ik zoiets van laat maar gaan, maar een keer heb ik er een meisje opgezet die ook zoiets zei, en mooi dat die hem niet in galop kreeg *LOL* Hup ik er weer op, jawor de knop galop deed het bij mij prima Lachen

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:09

jep heb ik ook last van. Veel mensen denken altijd dat tinkers zo lief en rustig zijn...nou mijn pony is heel vaak het tegendeel. Met name buiten kan hij ineenkeer superhard aan de kletter gaan en volop gaan bokken...Hij ziet er wel lief en schattig uit en ik moet toegeven in de bak is hij niet zo voorwaarst als buiten. Maar ik heb toch dagelijks wel een of meerdere bokken en vooral toen ik hem in ging rijden heb ik veel rodeo gehad. Longeren gaat heeeel moeilijk want meneer is een beetje (heel erg) dominant en loop zo over je heen of staat stijgerend voor je! Probleem is dus alleen dat niemand dit gelooft want hij ziet er toch zo lief uit..

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:24

Haha, nou Sikiley lijkt ook altijd superlief en knuffelig, maar zodra je erop stapt gaat de turbo aan! Een echte IJslander dus.
Mensen verwachten dat nooit van haar, vinden het altijd zo'n schattige (lees: slome) pony... Ze moesten eens weten!

Faber quisque fortunae suae

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:44

tsja, mijn moeder roept ook altijd dat boefie bijt, maar dat doet hij alleen als je hem wat hebt (eten) hebt gegeven en dan zoekt hij naar meer... verder is/was magneet(van eefie), bestempeld als wild, aangezien toen ze hem kocht ze DACHT dat hij was ingereden, en dat was (waarschijnlijk) dus niet zo, dus ja, toen was het een geflipt beest blijkbaar(kende ze toen nog niet), en later zijn ze dat beeld op de manege blijven houden, want ze vinden het echt raar dat hij voor de kar is gezet, das gevaarlijk!! (terwijl neet super mak voor de kar is)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57914
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:52

RosiePosie schreef:
Mensen hebben vaak een heel verkeerd idee van een paard/pony. Onze welsh is gehoorzaam aan mijn dochter, ze is 1.20 m en een lief uitziend schimmeltje. Dus andere kinderen willen er altijd op. Alleen met hele kleintjes die niets kunnen is ze voorzichtig, maar anderen roepen in no time dat ze eraf willen, zodra ze iets moet wordt ze dwars, behalve als ze je kent of als je heel goed kunt rijden.

On Groninger paard lijkt braaf, maar is beslist een boef. Hij probeert iedereen uit, is heel sterk en is meestal supervrolijk. Met hem moet je heel consequent zijn, een keer iets toelaten en hij probeert het eindeloos. Ik zou absoluut geen beginner op hem zetten.
Gekke beesten toch, paarden! Maar wel heel leuk!

komt me bekent voor.......
gisteren een vriendin op pharaon gezet, was ie meteen aan't klieren!!
hij wou absolut niet onderin (nu dat wilt ie bij mij ook nooit hoe zeer ik ook probeer)
liep maar een beetje van 'zo ga ik ook vooruit'
en probeerde heel de tijd van de hoefslag af te gaan, zelfs een keer op hol gegaan!!!
hij is ook zeer eenkennig...en ik ben blij dat hij zich nu eindelijk eens laat rijden door andere...toen hij dit niet deed had ik er alleen nadeel bij, natuurlijk is het altijd leuk om te weten dat ie eigenlijk alleen bij jou zijn best doet Bloos
maar zet je er iemand op die zegt van 'ach zo'n stomme welsh, die rijd je toch zo kalm' (als hij weer aan het bokken is) schreeuwt ze even later w eer even hard om er af te willen...meestal laat ik hem eerst aan de longe wat uitlopen als hij echt wild is Schijnheilig

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:51

Komt me heel bekend voor. Image (mijn vroegere pony) was toen ik haar net had er zo één van liever lui dan moe leek het. Ik moest haar altijd heel erg naar voren rijden (kwam toen omdat ik ver beneden haar niveau zat en zij dit verschrikkelijk saai vond). Veel mensen dachten dus dat ze een zo'n pony was die geen vlieg kwaad zou doen, waar iedereen die hem beter kende later op terug kwam Haha!. Zo had ik haar in de zomer bij een instructrice op het land staan en na een paar weken (incl een leuke week hengstigheid) vroeg ze me verbaasd wat een ondeugd (en ook niet makkelijk te rijden) pony het wel niet was. ~~}> Dat had ze toch nooit gedacht...

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:54

als mijn paard niet netjes loopt lachen ze me uit, maar ik ben 14 en ik vind het best knap van mezelf dat ik een paard van 1.72 heb!! hij is best moeilijk te rijden hoor, maar zij denken allemaal dattie zo makkelijk is enzo, nou egt niet!!

kuszj

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:59

ik dacht zelf ook dat ik mijn shet goed kende..hartstikke mak doet geen vlieg kwaad,maar sinds dat ik een ander paard erbij heb gekocht..(ruin)
is het echt een trutje..probeerd je ongelooflijk uit en ik sta soms werkelijk te kijken omdat ik haar zo niet ken..
wellicht scheelt het dat ze nu hengstig is..

Karaat_the_newforest op Instagram

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:22

"Ja, maar jij hoeft toch bijna niks te doen, jouw paard loopt vanzelf netjes!"
Ollie is idd heel goed te rijden, maar of ze uit zichzelf netjes gaat lopen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:27

ik krijg dat zo vaak te horen.
ja hij is wel braaf.of mensen denken dat die makelijk te rijden is haha maar als ze een keer erop zitten vinden ze hem toch wel erg moeilijk.
vindt het wel leuk om te horen dat die wel braaf is of dat die makelijk te rijden is.
nou ga er maar op en doe het maar na .
mooi dat het de meeste niet lukt Haha!

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:19

Heel herkenbaar allemaal, over mijn pony (merrie) denken veel mensen dat ze o zo makkelijk is (niet dus, tis een echte merrie Knipoog )
Over mijn hengst (paard) doen steeds meer wilde verhalen de ronde:
hij zou volgens hen steigeren, mij proberen eraf te gooien en gemeen zijn tegen andere paarden Verward
Hij is juist het braafste paard op stal! Hij ziet geeneens verschil tussen een ruin of een merrie, en steigeren of bokken heeft hij nog nooit gedaan met iemand erop!
Maar ja, soms is het idd wel leuk om dan maar eens te zeggen spring er maar op, dan komen ze er achter dat het helemaal niet zo is als ze dachten Haha!

:+: May the horse be with you :+:

Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:32

Ik had het een keer, toen iemadn zijn paard ziek was. Ik was aan het rijden en vroeg of ze soms ook even wilde rijden op Duvel. Dat wilde ze wel, maar het bleek haar toch tegen te vallen (ze liet hem wel netjes werken hoor), ze vond het er zo makkelijk uitzien als wij met hem reden, maar ze moest er toch echt aan rijden!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:03

Gertruud1984 schreef:
"Ja, maar jij hoeft toch bijna niks te doen, jouw paard loopt vanzelf netjes!"
Ollie is idd heel goed te rijden, maar of ze uit zichzelf netjes gaat lopen


Goh dit soort opmerking kreeg ik aan het begin ook van het meisje die voor mij op Jaike heeft gereden. Ja maar ze heeft natuurlijk ook al L gelopen! Wow wat goed Clown Ja voor haar wel, alleen jammer dat ze maar één winstpunt met haar had en dat was nog een gelukje ook Haha!

Toen ik op Jaike begon kon ze niets, was totaal niet aan het been en sukkelde maar wat rond zonder echt voer te krijgen, er zat totaal geen leven in en uiiendelijk kom je wel aan je punten voor de L Knipoog

Nu is Jaike mooi gevormd (niet alleen door het grasbuikje Tong uitsteken ), netjes nageeflijk over de rug van achter naar voren, redelijk aan het been en ze leert zichzelf steeds beter 'dragen' Lachen

Als ik dan met dikke winst (in de L) van concours kwam kreeg ik steevast te horen: Ja maar ze kon ook al L Boos! Frusty

Nu komen gelukkig steeds meer meiden op stal erachter dat Jaike het toch wat beter bij mij doet dan bij haar en dat ze er bepaald niet lelijker op wordt en dit hebben ze op een gegeven moment niet erg subtiel tegen haar gezegd, maar het gezeur is over!!!!!! OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers