Vraag over te groot voor een paardje of niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Vraag over te groot voor een paardje of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:27

Hoi Hoi,

Ik zelf ben 1meter 70.
Ik wil dus heel graag een paard en heb een vet cool paard gezien..
Maar zij is 1 meter 42..
Het isz 28 cm verschil..
Isz ze dan te klein voor mij wat denken jullie ??

Groetjes

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:28

je wilt dus een paardje gaan kopen?
ik las in je profiel dat je pas 14 was,je kunt dus nog makelijk groeien.

ik zou dan persoonlijk toch voor een maatje groter gaan.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:32

veel groei ik nie meer hoor.. Zei de school dokter Tong uitsteken hihi
Maar het gaat om nu Knipoog .. Want er zijn weinig paarden die aan mijn eisen voldoen..

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:39

Shetlovertje schreef:
veel groei ik nie meer hoor.. Zei de school dokter Tong uitsteken hihi
Maar het gaat om nu Knipoog .. Want er zijn weinig paarden die aan mijn eisen voldoen..


stel dat je toch groeid,moet je het paardje dan toch gaan verkopen.
heb je anders geen foto van als je erop zit?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:44

wat wil je gaan doen met je paard
bij dressuurwedstrijden is het plaatje ook belangrijk(gezeur i know)
maar al wil jij voor de recreatie en voor de lol een paard kan het best, d

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:49

Ik wil gewoon recreatie ben geen wedstrijd type...
En ik heb geen foto van haar..

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:52

Het kan wel, maar of je het prettig vind is een persoonlijke keuze.
Ik ben ook 1.72, maar ik vind zo rond de 1.65 wel echt het min, anders zit ik niet meer fijn.
Maar goed dat is mijn persoonlijk gevoel/mening

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:01

ach hier zijn(grote) bokkers die met een shet rijden, het plaatje klopt misschien niet altijd maar als je maar plezier hebt. Trouwens de grootte is voor een paard niet van belang, wel het gewicht. Ik zie liever een magere lange slungel van 45kg op een pony rijden dan een klein dik meisje van 60 kg Knipoog

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 22:17

hahaha dat is waar Knipoog

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:53

Het ligt er inderdaad aan of het paardje jou gemakkelijk kan dragen. Denk er ook bij dat het zadel ook wat weegt.

Ik rij zelf op een pony (halffjord) van 1.40m die mij makkelijk kan houden. Het maakt mij niet uit of het plaatje mooi is, het enige wat ik zie als ik rij is het bovenaanzicht en de omgeving waar wij zitten. En wat andere mensen dus zien en denken, kan mij eerlijk gezegd niet zoveel schelen.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:59

Ik zou het niet doen!!!

Mijn oude pony was 1.37 en ik was echt al JAREN te groot..
je gaat je er steeds meer aan ergeren.
Ik zou als ik jou was, een grotere pony / paard kopen!!
Zeker omdat je ook nog groeit!

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 23:02

Ik heb nu al een andere op het oog die mij ook meer aanspreekt en die isz wel wat groter Knipoog

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:04

Ik rijd nog steeds op mijn eerste pony, een shet x welsh. Dat beessie is 1 meter precies, en ik ben 1.60. Nu weeg ik maar 45 kilo, dus ze houd mij met gemak.

Wanneer ik buitenrij krijg ik wel eens opmerkingen te horen die ik niet zo leuk vind, maar dat kan me niets schelen, en ik trek me er ook niets van aan.


Ik heb nu wel een E-pony erbij gekregen, Replay, maar ik rijd dus ook nog gewoon op de kleine pony. Als je alleen maar Recreatief en voor de lol rijd, maakt de maat van je pony echt niets uit. Dan moet je gewoon de pony nemen die qua karakter het beste bij je past en die je qua uitstraling het leukste vind! Kortom: de pony die jij gewoon het leukste vind! Succes ermee!


_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 23:13

off-topic : een paard bij mij op de manege heet ook Replay Knipoog
on-topic : Ja daar heb je gelijk in maar ik wil b.v wel onderlinge wedstrijden op de manege rijden en misschien ga ik het dan wel zo leuk vinden dat ik meer wedstrijden ga doen..

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:14

Ik ben 1.74 en rijd op een Welsh Cob van 1.48. Het is niet echt mooi, helemaal met een dressuurzadel nu. Maar het gaat wel - ik kan er met m'n hakken niet bij (met sporen rijden zou echt zinloos zijn), maar hij is prima aan 'de kuit' dus problemen heb ik niet. Maar de schoonheidsprijs gaan we niet winnen denk ik, al is Rowan nog zo knap... Haha!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:23

Ik zie ook wel eens volwassenen van toch minimaal 1.70 en die rijden dan op een haflinger. En hoe groot zijn haflingers nou? tussen de 1.40 en 1.48 ongeveer. Als het een stevige haflinger is is het helemaal niet storend maar zo'n luxe haflinger met een volwassene: tja dan ga je toch gauw denken dat de ruiter uit zijn paard gegroeid is. Btw deze week is hier al ergens een soortgelijk topic over. Zal ff zoeken.

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:28

Ik heb ff gezocht. Dit onderwerp ging er over of je slank moest zijn om paard te rijden. Forum: VMR. Onderwerp: Moet je slank zijn?

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 23:32

dat topic gaat wel ergens anders over dan mijn vraag maar dat maakt nie uit Knipoog

Daily (Trento B x Osmium)
Kennedy (Firestone x Trento B)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:56

Ligt eraan, bij een fjord, haflinger, dus een iets bredere pony, dan zou ik zeggen doen. Maar is het een slanker type dan zou ik verder doorkijken, geen hand vol maar een landvol! Het ideale paardje voor jou is er vast ook in een maatje groter.
Tuurlijk kun je nog wel op een kleinere pony, hij zal je makkelijk kunnen dragen.
Ook ben je 14, je zult de 1.75 echt nog wel halen, en met die lengte denk ik dat je elkaar best nog in weg kunt gaan zitten. Mijn advies dus; zoek door. Succes iig.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:58

ik ben 1.75m en weeg 65 kilo en mijn haflinger is 1.41m.
ik heb altijd ponys gereden en gedacht als ze maar sterk genoeg zijn en lol heb dan maakt het niet uit! ik doe hem er niet voor weg.

maar......sinds ik een paard (1.62m)erbij heb besef ik pas hoe klein eigenlijk mijn haffie is en als ik nu weer kon kiezen bij een eerste aankoop zal dat toch echt een grotere haflinger/andalusier moeten worden.(1.50m en 1.58m)

ik rij wel gewoon dressuurwedstrijden tussen de paarden met mijn haflinger(tje).

als jij toch nog de keuze heb dan zou ik voor een groter maatje kiezen....

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:25

Ik schreef dan ook: een soortgelijk topic. Het gaat er bij jou toch ook om of het paard bij je past qua lichaamsbouw (in jouw topic dus de lengte). En qua reacties krijg je ongeveer dezelfde antwoorden als in het "moet je slank zijn" topic Knipoog

HET MAANLICHT?!
IK WEET NIET.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 08:44

Hoe groot een pony moet zijn is moeilijk te zeggen. Dat hangt ook f van je eigen bouw en die van de pony. Als je een leuk beestje op het oog hebt, zou ik gewoon gaan kijken en proefrijden. Dan kun je pas inoschatten of jullie als combinatie bij elkaar passen.

* To Belg, or not to Belg *

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 08:56

ligt nogal aan de pony zijn bouw enzo..
als het een beetje een brede pony is (en dat hoeft dan nog niet eens een haf of fjord te zijn) moet het best kunnen.

Ik ben 1,68m. (53 kilo) en heb een pony van 1,30m. een C pony dus, maar ze is best wel breed dus dat scheelt een heel stuk!
echt mooi is het niet meer, maar ik ben ook niet meer van plan wedstrijden te gaan rijden met haar ofzo..
Afbeelding

maar ik heb ook een new forest van 1,40m. gereden en dat zag er echt niet uit gewoon Clown daar kwam ik wel een heel stuk onder zijn buik uit met m'n benen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:30

Ireentjuh schreef:
ligt nogal aan de pony zijn bouw enzo..
als het een beetje een brede pony is (en dat hoeft dan nog niet eens een haf of fjord te zijn) moet het best kunnen.

Ik ben 1,68m. (53 kilo) en heb een pony van 1,30m. een C pony dus, maar ze is best wel breed dus dat scheelt een heel stuk!
echt mooi is het niet meer, maar ik ben ook niet meer van plan wedstrijden te gaan rijden met haar ofzo..
Afbeelding

maar ik heb ook een new forest van 1,40m. gereden en dat zag er echt niet uit gewoon Clown daar kwam ik wel een heel stuk onder zijn buik uit met m'n benen..

Echt mooi is het niet meer? Dit ziet er toch super uit?!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:09

Nou Sikiley is 1.36, maar best wel rond gebouwd zeg maar. Ik ben 1.68m maar mn voeten komen er maar een klein stukje onderuit.
En ach, als het nu super klikt met een paardje dan zou ik me als laatste zorgen maken over hoever mn voeten er onderuit steken en of de foto's wel mooie plaatjes worden Clown
Gaan met die banaan!!

Faber quisque fortunae suae


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers