Ik ga waarschijnlijk springen (oeps)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Ik ga waarschijnlijk springen (oeps)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 19:02

Vandaag fijn in de bak aan het rijden toen de plaatselijk aanwezige springruiters met balkjes en staanders begonnen te slepen. Nu spring ik niet zo vaak, maar ik weet dat paardlief het erg leuk vind (en nogal goed kan).

Dus ik snel mn beenbeschermers gehaald, martingaaltje erom, ander zadeltje erop (als je iets doet moet je het goed doen Cool ) en rijden met die hap.

Eerst laag kruisje. Geen probleem. Dubbelsprong. Geen probleem. Kevin springt alles braaf en met zn oortjes naar voor. Enige punt is dat hij het initiatief wil overnemen Scheve mond Haha! . Het stond inmiddels op een goede 60 cm toen de springruiters aangaven nu echt de hoogte in de gaan.

Ik ben gaan uitstappen terwijl zij verder sprongen. Tijdens het uitstappen hoorde ik dat er waarschijnlijk in de zomer een springcursus wordt gegeven door mijn eigen instructeur. De 'beginnersgroep' werkt er in 8 lessen naar toe een parcours te kunnen springen op een nabij gelegen springwei. De 'gevordengroep' wordt in 8 lessen klaar gestoomd tot het springen van een oefenparcours.

Ik heb me dus meteen maar opgegeven Clown. Aangezien de 'beginnersgroep' al technisch vol zit heb ik het ook al over de 'gevorderdengroep' gehad. Ik hoorde mezelf met mn grote muil in de kantine zeggen 'dat het paard wel sprong en dat ik alleen hoefde te blijven zitten' en ook 'dat ik van te voren wel een paar springlesjes bij mn instructeur zou nemen zodat ik direct in de gevorderden les kon' Clown .

Ik vrees dat dit nog een na-effect was van de adrenaline van het springen Haha! (ik presteer overigens wel een stuk beter als ik een duidelijk doel heb -zoals een oefenparcours-, dus zo gek is het wellicht nog niet).

Ik hou jullie op de hoogte Haha!.


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:20

Heel veel succes met je springen Haha!
En als je iets doet moet je het idd goed doen Knipoog

Rona, Linanda en Oackly

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:24

haha,nou iig heel veel succes...ja idd houdt ons op de hoogte *LOL*

how sweet can it be to be loved by you

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:45

Hihi, succes dan maar Haha!
Houd je ons op de hoogte met foto's? *LOL*

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:13

Jij gaat wat????? Springen, gevorderdengroep. Jeetje dacht ik een echte strandruiter te kennen, gaat ze naast de dressuur en endurance nu opeens springen.

In Wassenaar is elk jaar een cross, is dat niet iets voor jullie? Dat moet te doen zijn na zo een springcursus.

Maar, veel plezier OK dan! , zou ik ook wel weer eens willen doen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:18

Leuk joh, is erg gaaf zo'n doel om naartoe te werken, plus een lekkere afwisseling!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 22:40

Ik ga eerst maar eens overleg plegen met mn instructeur Lachen. Geloof dat de 'beginnersgroep' tot 60 cm springt en de 'gevorderden' 60 tot 80. Vandaag dus al ruim 60 gedaan, dus denk dat de 'gevorderden' groep wellicht beter past.
(alleen die techniek, die techniek...... Clown. Ik zit niet in zn mond en blijf aan boord, maar dat is het dan ook ongeveer Haha!).

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:41

He wat leuk! Dat is toch super als jij van je paard kunt leren en hij 'toch wel springt!

:evaw:

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:45

Herkenbaar, had ik laatst ook twee meisjes bij ons op stal vroegen of ik het erg vond als ze even gingen springen in de bak waar ik in aan het rijden was. Ik dacht van waarom ook niet en ik heb zelf ook me gesprongen echt heel grappig want mijn paardje had nog nooit gesprongen maar ze deed het kei goed, ze sprong alles echt geen een weigering of balkje eraf. nou waren het natuurlijk geen spectaculair hoge hindernissen maar toch ik ben kei trots

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:05

Leuk hoor! Laat me weten wanneer dat oefenparcours is Haha!

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:08

Klinkt goed
Veel plezier Lachen

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:25

Stoer, daar heb je je weer mooi ingel*ld Haha!
Maar ach, jij en Kevin moeten toch makkelijk 80 cm kunnen springen joh, eitje

Goedgekeurd onderschrift :)

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:40

Leuk joh! Ik zit er met me paardje ook wel is over te denken om te gaan springen, hij doet het zo braaf!!! Succes!!!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 15:08

suc7 dan maar zet um op he

<3

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:11

Springen is leuuk ! vooral als je paardje ook zoveel plezier in heeft ! succes met je cursus Haha! !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:19

Veel plezier gewenst

ik ben als dressuurmuts een paar weken geleden ook wezen springen en ik vond het nog leuk ook Haha! evenals mijn paard, ik heb eerdere pogingen met hem gedaan maar dat was een ramp, weigeren weigeren en nog eens weigeren, maar men zegt dat wijsheid met de jaren komt, dus dit geldt kennelijk ook voor mijn paard Cool

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:53

hahaha, nu maar hopen dat je ook werkelijk zitten blijft Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers