Niet door de hoeken willen is dat wel de goede optie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 19:53

Ok ik zit dus op een manegepony die er nog niet zo lang is. Ze wil soms maar absoluut niet door de hoeken. Wat moet ik dan doen.... Verward Wat ik nou doe is er heen sturen en als ze dan achteruit loopt been en tik met de zweep! dan gaat ze er alleen maar meer voorweg draaien ik dus sturen en tik met de zweep geven dan begint ze te bokken (niet heel hoog) en daar heb ik schijt aan }> . Dus geef ik haar nog een tik is dit wel de goede manier soms heb ik echt het idee dat ik de pony "afransel'. Jullie mening graag....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:13

hmm nee hoor, jij doet wat je meot doen, ik snap precies wat je bedoelt omdat ik het een paar keer heb gezien, maar ze is echt vervelend daaro, maar voor de rest weet ik het ook niet, dnek gewoon been dr aan en aanpakken.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:28

wat je doet is goed, maar elk paard heeft natuurlijk een andere aanpak nodig, mocht het echt niet helpen moet eens proberen om het te "negeren" Toen ik nog op een manege reed hadden wij ook z'n paard. Hoe meer je ging proberen hoe eerder hij ging afwenden. Hoe minder aandacht je er aan besteede hoe beter het ging. maar net wat ik al zei elk paard heeft een andere aanpak!
Succes er mee! gr essie

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 20:29

maar als ik haar "negeer" dan geef ik gewoon haar zin. Dan kan ik gelijk ook op x stilstaan en nix doen want dan wil ze nergens meer langs snapje Haha! ?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:09

Wat ik zou doen met mijn paard als ze een bepaalde hoek niet ingaat is het volgende (ik weet niet of je dat in de manegeles kunt doen). Ik ga voltes rijden en kom steeds dichterbij die hoek, dan ga ik op de andere hand rijden en doe hetzelfde. Dan ga ik achtjes rijden en kom gewoon steeds dichter bij die hoek. Omdat ze dan zo moet op mij moet letten, let ze minder op die hoek.

En wat ook heel vaak zo is, is dat ze jouw gevoel ook aanvoelen. Dus als jij al denkt: oh oh daar komt die hoek weer, ik zal haar wel eens even......
dan werkt dat meestal ook niet.

Succes ermee!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:17

Buitenteugel, binnenbeen, goed voorwaarts en er door drukken, hij mag absoluut niet terug komen in tempo en binnendoor vallen. Niet afwachten, maar rijden, 'm voor zijn. Opsluiten tussen hand en been zodat hij geen één kant meer op kan behalve de goede.
Als hij af wil snijden ben jij 'm te slim af en zet je een kleine volte (max. 10 m!) in en probeer je het opnieuw.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 13:12

Citaat:
Op 2001-12-04 23:09, schreef Manon 2:
En wat ook heel vaak zo is, is dat ze jouw gevoel ook aanvoelen. Dus als jij al denkt: oh oh daar komt die hoek weer, ik zal haar wel eens even......
dan werkt dat meestal ook niet.

Als je denkt dat ik zo te werk ga dan heb je het mooi verkeerd! Extreme duivel

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 20:38

Lutske als je denkt dat dat aardig overkomt (inclusief boze smilies), dan reageer ik maar niet meer op jouw berichtjes.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 20:50

ik zeg gewoon dat ik het niet leuk vind om haar op haar donder te geven...that's the story

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:57

waarom doe je het dan?
Ik vind de tip van manon erg goed. Denk dat ik het ook zo zou oplossen al zou ik eerst mijn been gebruiken voordat ik 'm ga aantikken.. een pony de hoek indrijven is normaal....

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 14:43

en als wat hiervoor is gezegd allemaal niet lukt, probeer dan eens achter een paard aan te rijden dat ze vertrouwd, en dan achter datpaard aan steeds dichter bij 'de hoek' komen.
Dit werkt niet bij alle paarden, maar 't is altijd te proberen.

Ekstul
Berichten: 1180
Geregistreerd: 21-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 19:03

Citaat:
Op 2001-12-06 12:57, schreef Nimber:
waarom doe je het dan?
Ik vind de tip van manon erg goed. Denk dat ik het ook zo zou oplossen al zou ik eerst mijn been gebruiken voordat ik 'm ga aantikken.. een pony de hoek indrijven is normaal....

Ja ik heb dat natuurlijk met mijn been geprobeerd maar als ze er niet op reageert Frusty .