Gebruik gogue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Gebruik gogue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:32

Als een paard met een gogue gelongeerd wordt en dan met zijn neus gaat zakken naar de grond, vind ik die touwtjes best laag hangen. Heb dan het idee dat hij er wel eens in zou kunnen stappen. Hoe is jullie ervaring hiermee?


esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:09

Ik heb ook een tijdje hiermee gelongeerd. Mijn paard is nooit in die touwtjes gaan staan, en ik vind het opzich een prima hulpmiddel bij het longeren. Toch gebruik ik hem nu niet meer omdat je met een qoque te weinig achterhand gebruik krijgt aan de longe. Daarom longeer ik nu met een pessoatuig.

...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:53

Ik vind het ook wel laag hangen, maar mozart is er ook nog nooit in gestapt, ook niet als hij rare sprongen maakt.
Ik vind het wel een fijn hulpmiddel, maar ik wil ook overstappen op de pessoa, vanwege het achterhand gebruik.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:45

Ik zal het even verplaatsen naar RT.

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:04

Heb ook lang met de gogue gelongeerd.. paard heeft er nooit in gestapt (en ze heeft wat rare sprongen gemaakt !) alleen vind ik het klotsen van de musketons tegen de knieƫn zo irritant !

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:02

het paard word met de gogue niet echt gevraagd om met zn neus naar de grond te gaan(terwijl dit wel goed zou zijn) het is meer dat ze ontspannen gaan lopen in goede aanleuning, en geen on-echte aanleuning..
het ruggebruik word hier wel goed mee gestimuleerd, en daarbij gaan ook de achterbenen beter mee..
ik heb er een tijdje meer gewerkt en ik vind het en ontzettend fijn ding(en indd die musketons enz, irritant! TIP: doe bij dat singelstuk een neusbondje om ofzo,.. word het al een stukje minder.)

start paardensport Zie profiel voor meer info

FAiRY_LOvE
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:02

hey,
ik longeer mn paard ook altijd met gogue, bij mij werkt ie goed, ze gebruikt haar rug en achterhand erdoor meer. ik heb nooit echt het gevoel dat ze erin stapt...

al wil ik nu wel met 2 lijnen gaan werken, gewoon zonder hulpmiddel Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:13

Zorg er gewoon wel voor dat ze niet te lang zijn! Ik heb een keer meegemaakt dat ik naar bak liep en ze nog niet op maat hingen. Paard schrok ergens van en stapte erin. Gogue brak meteen en dat koste dus geld!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers