Pppf, jullie ook zo'n moeite met de naam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Pppf, jullie ook zo'n moeite met de naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 22:28

Al minstens 100.000 namen zijn door mij gedachten gegaan. Maar geen 1 lijkt te passen, de perfecte naam te zijn...

Zucht.. Gelukkig hebben we nog zeker 3 maanden, maar het valt echt niet mee...

Zijn jullie er al uit?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:40

Nee.
En ik vrees dat ik geen 3 maanden meer heb om er over na te denken Clown

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:52

Ik heb wel al een evt. naam, maar ik wil nog even verder nadenken of ik niet nog een naam kan bedenken die ik echt helemaal te gek vind! Maarja, die vind ik waarschijnlijk toch niet want het is een hengstje en ik vind mannen namen nou eenmaal minder mooi dan vrouwen namen Clown

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:08

Ik ben al begonnen met het bedenken van namen vanaf het moment dat de merrie gescand en drachtig was Haha!. Dus dat is nu dik tien maand! Valt ook niet mee omdat de naam met een Z moet beginnen. Pas sinds een maand ben ik eruit wat de naam wordt, bedacht door de vader van mijn beste vriendin!
En nog als ik weer iets hoor waar ik een Z voor kan zetten en leuk klinkt denk ik, hé dat is ook leuk! Maar dan roepen mijn ouders en vriendinnen, neeee niet meer veranderen, de naam is hartstikke leuk en origineel dus niet meer aankomen, dus dat doe ik dan ook maar niet! Haha! Ik ben er dus gelukkig uit en de naam is leuk voor zowel een merrie als een hengst.

^&+ 20 mei 2016

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:08

Mijn merrie krijgt over een maand een veulen en we zijn al over de naam uit Haha! Het wordt waarschijnlijk Fenini, Fenino of Fenina Haha! . Een samenvoegsel van allemaal namen Tong uitsteken

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 16:19

Voor mij staan de namen al vast Haha!
Ik ben ook al begonnen met namen te verzinnen toen ik de bevestiging had dat ze drachtig was.
Voor een merrietje stond al gelijk vast,voor een hengstje heb ik wel een paar keer een switch gemaakt,maar de naam die ik nu heb
blijft ook staan
Over 3 mnd weten jullie deze namen ook Haha!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:13

ik heb ook eventueel een naam, maar om nou te zeggen, ja DAT is het? Nee...niet echt! Maar ik heb nog wel een week of 7..dus wie nog namen met een Q weet...Kom Maar OP!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 18:20

ik ben al een tijdje uit de namen.
Hengstnaam heb ik al een paar maanden vaststaan. merrienaam kwam iets later.
Merrienaam twijfel ik nog een beetje aan, de naam is inmiddels behoorlijk bekend op bokt, opzich niet zo'n ramp, maar wel een beetje jammer.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:50

Ons veulen heet No way back (Roepnaam Nowie)
We (gomir en ik) hadden al een heleboel namen bedacht en deze kwam eigenlijk pas veel later en wij vinden ook dat deze naam veel beter bij het veulen past.

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:51

Hengstnaam is bij mij ook bekend, merrie naam is een beetje een probleem met een Z..... Kan nog niet wat leuks verzinnen. Ik wil een stoere engels klinkende naam. Stalgenootjes kwamen al aandragen met ZOEF.... Haha! Zul je net zien, wordt het zo'n sloom paardje....
En dan nu in het parcours, Maaike met Zoef... Nee toch maar niet... Haha!:D:D

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:56

Het zal hier niet voor het eerst zijn dat een veulen de 1e dag naamloos is Bloos!
Maar ik heb nog wel even een paar dagen als ik Macy zo bekijk...

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:13

hmmm, jah wij zijn ook al begonnen...maar ik vind het ook erg lastig hoor

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 22:32

Ik had idd een hele lijst, maar alleen voor een merrie was ik eruit. Voor een hengstje waren ze het geen van allen helemaal
Gelukkig is er vrijdag een prachtig merrieveulen geboren Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 23:58

Al heb je nog zoveel namen, zodra je veulen er is, past die hele mooie naam ineens niet bij het veulen. Of je vindt de naam ineens minder mooi.....

Kortom, zodra je veulen er is zul je pas de goede naam vinden, die hij of zij zijn leven lang met trots kan dragen.

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:21

Inderdaad, dus ik wil graag voor zowel een hengstje als een merrie een aantal mogelijkheden hebben, zodat ik kan kiezen als ik het zie.

Maar ja.. aantal mogelijkheden.. voor een merrie kom ik er wel uit maar voor een hengstje.. pfff

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 01:25

MarijeR schreef:
Het zal hier niet voor het eerst zijn dat een veulen de 1e dag naamloos is Bloos!
Maar ik heb nog wel even een paar dagen als ik Macy zo bekijk...


Idd, mijn veulen van het afgelopen jaar, is hier toch wel een (schrijnend Tong uitsteken ??!) voorbeeld van Clown .
Zij heeft 3 dagen zonder naam rondgelopen, maar toen heb ik de hulp van de bokkers ingeroepen Knipoog !
Als je twijfeld tussen een paar namen, maak er dan gewoon een poll van; de meeste stemmen gelden Knipoog .

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:24

Voor Floor hadden we 2 jaar geleden ook nog geen naam. Die was toen wel snel bedacht. Tammy was al naar de baas vernoemt(Tamara) en haar dochter moest ook maar vernoemt worden, en dat werd Floor/Floortje Lachen .

Ik ben nu al begonnen te denken over de naam van mijn eerste veulen. Ik heb de merrie zelfs nog nooit irl gezien, laatstaan dat ze al drachtig is van Dennis!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:34

Als je het veulen ziet,weet je ook sneller wat er bij past,dus gewoon een paar namen,en dan die kiezen,of een hele nieuwe bedenken,die er het beste bij past!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:43

Ik ben nu al aan het verzinnen voor Prides veulen. En die is zaterdag geïnsimineerd. Net is bekend geworden dat ze een ei-sprong heeft gehad! Ben helemaal blij. Heb dus nog máár 11 maanden om na te denken over een naam. Schijnheilig Heb al een paar namen, de eigenaar vond dat ik dat wel kon, een naam verzinnen. Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:21

snoopy_689 schreef:
ik heb ook eventueel een naam, maar om nou te zeggen, ja DAT is het? Nee...niet echt! Maar ik heb nog wel een week of 7..dus wie nog namen met een Q weet...Kom Maar OP!


Voor een merrie: Quinta ...Vind ik een hele mooie naam.. Quincy ook wel. Suc6!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:48

Ik vind het ook moeilijk.
We hebben 1 kwpn hengst veulen dit jaar en ik kan niet op een naam komen.
Ik denk nu aan Zandor L (L is voor de stamnaam) ik hoop dat de eigenaar dit een mooie naam vind.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:56

Ik heb Zalvador voor een hengstje en Zahira voor een merrie. Dat zijn de mooiste die ik zag;)

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:25

Ik ben ook al een paar weken druk bezig met zoeken... ik had een leuke naam bedacht in april ofzo, maar daar ben ik nu al op uitgekeken. ik ga al die site af, schrijf alle leuke op en ga daarna strepen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:28

Heb wel al een hengstennaam maar voor de merrie naam zit ik nog steeds te twijfelen. Maar ik heb nog ongeveer 9 weken voordat ik echt moet beslissen. Ik wil een aparte naam die je niet of niet zo vaak hoort en dat is best moeilijk heb ik al door.
Dan zeg ik weer het wordt ..... en een week later heb ik weer wat anders, moeilijk hoor Bloos Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:42

ik heb ook al wel iets verzonnen, maar ik denk ik eerst het veulentje zien en dan weet ik wel wat past. (Zandor had ik ook bedacht.... zo zie je maar weer!)oh ja, en mn vriend had nog een leuke, maar het is meer voor een ponytje: Zitzak....

Zin in een fotoshoot? --> http://www.opticimage.nl Of check mijn profiel voor voorbeelden!

[WD-K] Derby Kloosterburen 24+25 mei 2014 (B t/m ZZL)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, Cantodea11 en 61 bezoekers