buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 22:22

hallo,ik ging vandaag met mijn paard een buitenrit maken,maar het ging echt niet,liep erg hard,was schrikkerig, kijkerig enz,en wou er maar vandoor,en de kant op wie ik wou wou ze niet.terwijl ze het nog nooit gedaan heeft ,ik heb ze al 4 jaar lang,ze krijgt nou wel 1,5 kilo brok 2xdaags,was 2x daags 1 kilo brok,kan dat ermee te maken hebben?? ik heb de instructice al gevraagd,en die zei dat het van het voorjaar komt die ze in de bol heeft,ze is een merrie!!ik had de brok verhoogd omdat ze van de kuil gauw te dik wordt en rond! hoe kan ik dit nou oplossen?? gr

ps;ik geef wel genoeg kuil,maar wil ze bespierder hebben maar niet rond,is het wat muesli zonder haver bij te voeren,of moet ik gewoon bij de kuil blijven!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:25

ze krijgt dus nu toch 1 kilo brok per dag meer he?
daar kan ze idd toch wel wat energie van krijgen.
heb je het geleidelijk gedaan naar 1 kilo brok per dag meer?

bespierd word je paard door goed trainen,niet door voer Knipoog (voor zo ver ik weet dan...)

en of ze van kuil echt energie krijgen weet ik eigenlijk niet,zou dat zo zijn,zou ik inplaats kuil hooi voeren.

berkeltje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:28

Vandaag waaide het ook lekker en het was niet al te warm! Dit zijn ook elementen die je paardje lekker fris maken!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 22:30

inderdaad ik ben gauw weer terug gegaan naar 1 kilo brok,ik was er wel toen gelijk mee begonnen maar in de bak werd die niks wilder,waarom wel met een buitenrit?

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:44

Mijn paard was vandaag ook onrustig op de weg terwijl ze normaal altijd buiten heel braaf is.
Den ook dat het aan het weer licht.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 22:48

hoi zonnebloem,heeft jouw paard het normaal ook nooit? het was vandaag toch niet zo;n wild weer,of komt dat omdat het voorjaar wordt/

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:05

Ik verplaats het even naar VMR Lachen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:33

NatalieE schreef:
inderdaad ik ben gauw weer terug gegaan naar 1 kilo brok,ik was er wel toen gelijk mee begonnen maar in de bak werd die niks wilder,waarom wel met een buitenrit?

mijn pony is meestal harstikke braaf buiten en schrikt nergens van ik voer haar niet bij... ze word anders te sterk...
alleen ik heb afentoe dat ze wel een handje krijgt

en als het weer duidenlijk verschil heeft met de vorige dag is ze kijkerig en gaat ze dribbellen en springt ze afentoe opzij

bij Flame zit dat echt in het weer en helemaal niet in het voer Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:39

Aan Yorghos kan ik ook merken dat het weer voorjaar wordt. Hij is nu ook soms wat drukker en kijkeriger dan normaal. Maar dat heeft hij altijd bij de overgangen van zomer naar winter en andersom.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:47

Bij Darmorah is het ook elk jaar pet rond deze periode, nog een kleine 2 maanden en ze staan weer op wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:08

Nou met Luck kasn ik nog geen buitenritten maken..maar ik merk het wel met wandelen..hij gaat sneller dribbelen en wil echt overal kijken! wat natuurlijk niet mag en dan wordt hij nog vervelender..Ik denk ook dat het aan het weer ligt!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:52

hoi alvast bedankt voor de reacties allemaal,dus het komt van het weer dus niet van het voer?

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:56

meer reacties welkom.