Ik wou dat ik nooit Camble had gekocht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Ik wou dat ik nooit Camble had gekocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 20:27

Helemaal gek wordt ik ervan Boos!
Nu volgt wel een lang verhaal, maar ik wil het van me afschrijven, dus bedankt als je de moeite hebt gedaan om het te lezen.

Dus, in augustus kreeg ik eindelijk na 8 jaar mijn eigen paard.
Ik was overgelukkig, tot nu toe heeft er nog maar één iemand commentaar gehad op haar i.v.m. haar stalbenen. Tja wat wil je met een paard van 14..

Nu staat ze al 2 weken stil, en mogen we alleen stappen omdat ze een peesblessure heeft. Daar kwamen de eerste nieuwsgierigen op stal al: wat heeft ze? hoe lang moet je stappen?
Allemaal goed en wel, tot er begin deze week iemand zegt, is het nog wel de moeite om er nog zoveel tijd in te steken?
Daar stond ik met een open mond: Pardon, maar elk paard kan toch een peesontsteking krijgen? Verward
man: Ja natuurlijk, maar de jouwe heeft hele slechte benen.
ik: hoezo slechte benen, omdat ze stalbenen heeft, wat toch redelijk normaal is bij een ouder paard en nu een ontsteking heeft, is ze niet meer goed?

Het kwam er op neer, dat als de veearts deze week kwam, ik het maar moest vragen of het nog de moeite was. De rest van de week nog zo wat opmerkingen gehad maar goed.
Gisteren was het zover: veearts was er.
Eerst keek hij naar een andere pony. Toen het mijn beurt was, stonden er opeens 5, 6 mensen rond mij staan Scheve mond
Heeft alle benen gecontroleerd..

Conclusie: Ze heeft inderdaad slijtage, maar een man van 50 heeft ook geen benen als een man van 20.
Ik kan er nog jaren plezier van hebben, springen en die dingen allemaal geen probleem. Alleen geen wedstrijden, of zware dresuuroefeningen zoals piaffe. Dus eigenlijk alles wat ik nu doe, mag ik blijven doen en kan geen kwaad. Lachen

Maar de opmerkingen van vandaag Boos!
De ene: die oude rotknol, waarom doe je haar niet weg? als ik iets vraag van mijn paard en hij kan het niet meer aan, doe ik hem weg hoor.
ik: Uhm sorry, maar alles wat ik vraag aan haar, kan ze nog gemakkelijk.
man: Niet waar, dat beest is zo stijf als iets, je kan niet tegen kritiek.
Ik kan er wel tegen, maar moet je het dan zeggen van, Die stomme oude rotknol, dat beest is niets meer waard?
Het kwam erop neer dat hij me niet geloofde, en ik heb dan gezwegen, pakte Camble uit de poetsplaats en ben gaan rijden (nouja stappen)

Het valt niet mee om met tranen te rijden..
Dan kwam er nog een andere man, de vader van een vriendin.
man: ben je bekomen van de teleurstelling
ik: wat? welke teleurstelling?
man: welja, je mag er toch niet meer mee rijden
ik: (voor de 100ste keer die dag) ik mag alles blijven doen
man: jaja rustig aan
ik: ik mag gewoon rijdens zoals altijd, maar ik moet niet mee doen aan de olympische spelen nee

Wat weten zij er allemaal van? Ze zeggen dat ze afgedankt is, terwijl de veearts zegt dat ik er nog veel plezier van zal hebben. De laatste man weet niet eens hoe je deftig op een paard moet zitten, heeft 2 keer in zijn leven een paard gezien en is nu expert? En de andere dat zei dat Camble een rotknol was, ik vroeg hem, ga je dan een paard kopen voor mij zodat het zeker een goed is? Neen hoor, daar weet ik niets van.. Hoe weet hij dan in godsnaam dat Camble stijf zou zijn Boos!

Ik weet het, ik geef veel te veel om mijn paard..
ik ben denk ik de enigste op stal die elke dag komt, toen ik van de VA 2 keer per dag moest komen, deed ik dat ook altijd. Bijna elke dag ween ik erom, ik weet het, ik moet realistisch zijn, maar daar heb ik hun niet voor nodig.. Ik, en mijn ouders hebben er al spijt van dat we ooit een paard gekocht hebben.. Och ja, als ik ooit een paard vind dat helemaal naar mijn zin is, zal ik overwegen om het te kopen. Maar ik hoop dat ze me nu nog maar wat laten genieten van mijn Camble.

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:34

Ook vervelend dat mensen zo doen! terwijl de dierenarts heeft gezegt dat je gewoon nog alles (nouja bijna alles) nog mag en kan doen!
Wat zijn mensen toch af en toe

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:37

niks van aan trekken meid.
Als jij plezier hebt met je paard en je weet
dat je niet te veel van hem vraagt, dan laat
ze maar kletsen.
Daar zou ik geen moment verdrietig om zijn hoor.
Het gaat er om dat jij plezier hebt met je paard en dat
je zorgt dat hij niks te kort komt.
Zo lang dat dat zo is moet je je nergens druk over maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:38

Als ik dit lees valt mijn mond open en denk maar 1 ding. Probeer een stal te vinden waar ze niet zo over paarden denken. ALs 14 al oud is voor een paard, Bonfire reed toen nog de olympische spelen en Jappaloup was een frans springpaard dat op zijn 18e nog de wereldbeker sprong.

Je moet je niks aantrekken van die mensen. Als de DA zegt dat je paardje dat aankan wat je van haar vraagt moeten ze hun mond maar houden.

Ga gewoon lekker door met rijden op je paardje en kijk of je een plek kan vinden waar niet iedereen een 3 jarige Z dressuur wil laten rijden en ze met 10 een paard dumpen als te oud.

Succes.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-04 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:40

Vervelend, die bemoeials! Niets van aan trekken en gewoon lekker rijden met je paardje!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:40

Wat een Stoom uit je oren mensen bij jou op stal zeg .

Niets van aantrekken, lekker aan de slag met jouw paardje Lachen. Jij hebt veel plezier van d'r en jij kunt er mee doen wat je wilt doen.

Zoek desnoods een andere stal Knipoog

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 20:44

De laatste man staat niet eens op onze stal.
Hij komt er gewoon rijden in de piste. Maar die ene man besefte goed dat hij te ver was gegaan, op het einde vroeg hij of ik mee ging morgen naar de cross en met hem wou mee rijden (hij weet dat ik graag mee ga helpen) En dat ze als rijpaard, geen dresuurpaard meer, nog goed kan dienen. Hij beseft nu ook dat ik geen echte wedstrijdambities heb, dus waarom zou ik een Z paard moeten hebben..

*edit* Het is een hardstikke leuke stal, nergens is het zo proper als bij ons. Op andere stallen in de buurt, stinkt het echt hard, komen ze bijna nooit buiten (bij ons zelfs in de zomer dag en nacht) en op een manege wil ik zeker niet staan, en anders is het weer veel te ver..

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:49

karuna schreef:
Als ik dit lees valt mijn mond open en denk maar 1 ding. Probeer een stal te vinden waar ze niet zo over paarden denken. ALs 14 al oud is voor een paard, Bonfire reed toen nog de olympische spelen en Jappaloup was een frans springpaard dat op zijn 18e nog de wereldbeker sprong.

Je moet je niks aantrekken van die mensen. Als de DA zegt dat je paardje dat aankan wat je van haar vraagt moeten ze hun mond maar houden.

Ga gewoon lekker door met rijden op je paardje en kijk of je een plek kan vinden waar niet iedereen een 3 jarige Z dressuur wil laten rijden en ze met 10 een paard dumpen als te oud.

Succes.


IDEM

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:52

Jeetje dat ze zo onaardig doen!! Verward

Toen Nacino kreupel was en geopereerd moest worden was iedereen juist bezorgd en hoopte dat het goedkwam..
Vaak is het een hoop jaloezie hoor!

Hopelijk blijft het nog jaren goed gaat met jouw schatje en laat je niet kisten!!! Ach gut

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:55

Fijn dat in ieder geval één persoon besefte dat hij te ver was gegaan!
Verder heb jij voor jezelf goed duidelijk wat jij van een paard verwacht en jou Camble voldoet er helemaal aan; wat moet je met een pittige 3 jarige als je nu kan doen en laten wat je wilt? Lekker genieten van Camble, dus!
P.S. zag een tijd geleden op eurosport een paard van 25 dat meedeed aan een grote springconcours. Een paard van mijn werk heeft de 25 niet eens gehaald. Je kunt nooit van te voren voorspellen wat er gaat gebeuren.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:56

Wat een nare lui daar zeg. Inderdaad, probeer een andere stal te vinden, waar ze niet zo onvriendelijk zijn.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:02

Ik snap alleen de link niet met de titel en de laatste alinea....?

Je zegt ik wou dat ik Camble nooit had gekocht en vervolgens ga je het niet over je paard hebben als hoofdzaak, maar over het commentaar van mensen om je heen....

Jij denkt dus dat als je je paard niet had, je dit commentaar ook niet had gehad.. Dat klopt... Maar laat je je zo leiden door wat anderen zeggen dat je je plezier in je paard en het paardrijden laat verpesten?

Natuurlijk is het niet fijn als mensen zich zo met je bemoeien.. Maar daar moet je mee leren omgaan, negeren of tegen in gaan.. Niets is het waard om het plezier tussen jou en je paard te verpesten..

Want al met al, zou je ook gezegd hebben dat je Camble nooit gekocht zou hebben als mensen je gewoon met rust lieten?

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:05

Het gaat er inderdaad om dat de mensen zich er veel te veel met bemoeien. Toen ik vroeger, één keer op de manege ging rijden, kwam ik altijd goedgemutst naar huis. Maar als ze nu weer zo commentaar geven, dan ben ik niet bepaald blij.. Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:06

Jeetje wat belachelijk!! Boos!
Ik heb ook een pony van 16 jaar, en nee zij kan ook niet alles meer! Ik hou daar gewoon rekening mee, ze kan geen kilometers meer galoperen en dan ga ik tijdens een buitenrit gewoon de helft stappen, als anderen galoperen. niemand die daar raar over doet!
als jij maar plezier hebt met jouw paard!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:09

Paarden van die leeftijd zijn volgens mij op hun top, of er net overh1! Al die mensen die met een 5-jarig paard Z rijden zijn heel fout bezig... En zolang je er toch mooi lol mee kan hebben. Boeiuhhh wat anderen ervan vinden!

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:15

Dookie schreef:
Het gaat er inderdaad om dat de mensen zich er veel te veel met bemoeien. Toen ik vroeger, één keer op de manege ging rijden, kwam ik altijd goedgemutst naar huis. Maar als ze nu weer zo commentaar geven, dan ben ik niet bepaald blij.. Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.


Ben je dan niet liever die mensen kwijt dat je paard? Zoals anderen zeggen, zoek een andere stal, waar mensen jou en je paard meer in jullie waarde laten.. En als dat niet mogelijk is.. --> wees assertief! Zeg er wat van, zeg hoe het voelt als mensen dit over je paard zeggen, zeg dat je niet zit te wachten op hun opmerkingen, zeg dat ze anders zelf maar eens met de veearts gaan praten.. Doe er wat aan..

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:16

Ireentjuh schreef:
Jeetje wat belachelijk!! Boos!
Ik heb ook een pony van 16 jaar, en nee zij kan ook niet alles meer! Ik hou daar gewoon rekening mee, ze kan geen kilometers meer galoperen en dan ga ik tijdens een buitenrit gewoon de helft stappen, als anderen galoperen. niemand die daar raar over doet!
als jij maar plezier hebt met jouw paard!


De mijne gallopeert heel gemakkelijk kilometers hoor Schijnheilig
Soms denkt ze nog wel eens dat ze 3 is.. Als ik nu in de piste stap, is ze echt kwaad naar andere paarden omdat zij mogen lopen en Camble niet.. (peesontsteking)
Stap ik naast iemand, geen probleem, gaan ze draven, wordt ze gek Haha!
Ik was met een stalgenoot een tijd geleden op buitenrit geweest, laten we even een wedstrijd houden. Andere paard is 6 jaar, en ja hoor wie heeft er gewonnen Bloos Cool En springen is nog altijd het liefste wat ze doet..

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:17

Wat een eikels zeg, ik zou hier ook abso niet tegen kunnen als ze zoiets over mijn paard zeggen. Gelukkig vind iedereen die van mij nog leuk, maar weet ook hoe het is als niet iedereen meer positief is over het paard wat je rijdt. Ik heb vroeger ook een oude pony verzorgd en op wedstrijden gereden. Hij liep bijna altijd onregelmatig en was ook regelmatig kreupel of zo. Er zijn veel mensen die zichzelf afvroegen wat ik met die pony daar deed. Nou ik had plezier in de wedstrijden, de pony had er plezier in, dus waarom zouden wij niet meer mee mogen doen. Omdat hun zo'n ontzettend banketstaaf opmerkingen hadden? Nou sorry hoor maar daar kan ik ook niet tegen.

En dat je veel van je paard houdt is niks meer als normaal. Dat doet iedere paardeneigenaar als het goed is. Als jij nog veel plezier hebt met je paard/pony en die heeft er ook nog veel plezier in, gewoon doorgaan hoe moeilijk de opmerkingen van anderen ook zijn. Niet teveel op in gaan en gewoon de eer aan jezelf houden. Heel veel succes en veel plezier met je paard!!!

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:19

MacavityL"]
[quote="Dookie schreef:
Het gaat er inderdaad om dat de mensen zich er veel te veel met bemoeien. Toen ik vroeger, één keer op de manege ging rijden, kwam ik altijd goedgemutst naar huis. Maar als ze nu weer zo commentaar geven, dan ben ik niet bepaald blij.. Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.


Ben je dan niet liever die mensen kwijt dat je paard? Zoals anderen zeggen, zoek een andere stal, waar mensen jou en je paard meer in jullie waarde laten.. En als dat niet mogelijk is.. --> wees assertief! Zeg er wat van, zeg hoe het voelt als mensen dit over je paard zeggen, zeg dat je niet zit te wachten op hun opmerkingen, zeg dat ze anders zelf maar eens met de veearts gaan praten.. Doe er wat aan..
[/quote]

Toen ik gedaan had met rijden, heb ik duidelijk in de zadelkamer gezegd waar iedereen bijzat dat ik geen kind meer ben van 10 jaar dat alles slikt. Het is niet omdat ik 'maar' 16 ben, dat ik mezelf niet verdedig. Tegen een jongen van op stal zwijgen ze, maar tegen mij vertellen ze alles.. Nee dat pak ik niet. Niet iedereen heeft zich ermee te moeien en hoeven me zo uit te vragen.
en hun antwoord: je hebt inderdaad mensen die je willen helpen en mensen die gewoon willen bemoeien en alles willen weten.
Laatst bijgewerkt door Farjen op 06-03-04 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tolientje
Berichten: 3
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: s.veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:19



Heey... Pling

Als jij egt heel veel van je paard houd *LOL*
Dan moet je nix van andere mensen aantrekke
Ze zijn gewoon jaloers dat jij sow van je paard houd..
Ga gewoon door met het houden van je paard en trek je nix aan van die andere mensen.. Ach gut

succes... OK dan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:24

Geniet lekker van je paard en laat ze kletsen. Die mensen denken met hele andere normen aan paarden. Ze weten waarschijnlijk niet eens wat liefde voor een dier betekent. En je hebt voor hem gekozen dus ook voor zijn kwalen!! OK dan!

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:28

Dookie, het is niet fout dat je Camble hebt gekocht en verzorgt, dat is juist geweldig! Dat je een paard gekozen hebt en ondanks tegenslag gewoon achter je paard blijft staan en voor je keuze opkomt! Dat er zoveel domme en gedachteloze mensen zijn, merk je altijd weer en niet alleen bij je paard. Jij houdt toch van je paard en hij is voor jou belangrijk. Gewoon die domme mensen laten zeuren. Ik weet het is niet gemakkelijk, maar je kunt moeilijk je leven door anderen te laten bepalen.
Hier wordt je sterk van en je zou wel gek zijn om je liefde voor je paard door hen te laten vergallen!
stelletje Extreme duivel

Ik heb nog even de foto's van Camble bekeken, mooi paard, ik zou hem veel jonger schatten.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:35

Dookie schreef:
Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.


en had je ook met momenten niet zoveel plezier met haar gehad!

bekijk het van de positieve kant meis..!
het lukt je!

succes OK dan!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:39

Dookie schreef:
Het gaat er inderdaad om dat de mensen zich er veel te veel met bemoeien. Toen ik vroeger, één keer op de manege ging rijden, kwam ik altijd goedgemutst naar huis. Maar als ze nu weer zo commentaar geven, dan ben ik niet bepaald blij.. Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.


Weet je wat jij moet doen?
Jij moet je niet zoveel van andere mensen aantrekken. Er zullen altijd mensen zijn die het beter weten dan jij en die ongevraagd commentaar geven. Jij hebt voor Camble gekozen en je bent blij met haar (tenminste dat lijkt me toch). Dat voor de een de lat hoger ligt dan voor de ander, betekent ook dat mensen verschillende visies hebben. En jij hebt nu eenmaal een andere visie dan andere mensen bij jouw op stal, maar daarom bij jij of is jouw paard er nog niet minder om. Ik vind dat echt te belachelijk voor woorden.
Op een gegeven moment moet je gewoon een grens stellen. Jij gaat naar stal voor je paardje en niet voor de "commentaar-leverende-mensen". Het is toch helemaal niet eerlijk ten op zichte van Camble dat je er verdrietig om bent.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:41

x4you"]
[quote="Dookie schreef:
Als ik haar niet had gekocht, had ik ook met momenten niet zoveel verdriet om haar gehad.


en had je ook met momenten niet zoveel plezier met haar gehad!

bekijk het van de positieve kant meis..!
het lukt je!

succes OK dan!
[/quote]

Doe ik ook, ik denk dat ze in die 14 jaar bijna nooit heeft nageeflijk moete lopen en sinds ik haar heb, gaat ze altijd maar vooruit.
Juist omdat ik al zoveel leuke momenten heb beleefd met haar, heb ik verdriet om haar te verliezen.. Stel je voor als de VA zei, sorry maar haar benen zijn te slecht en ik kon bijna niets meer met haar doen?