Wat zou dit zijn?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Wat zou dit zijn?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 19:40

Ik had ff een vraagje.. Wat denken jullie dat dit kan zijn??

Mijn paard is echt super lief altijd.. Maar sinds een paar week wil ze eigenlijk niet zo goed voor me lopen., ze is ook wel een btje lui aan gelegd maar nooit zo als dit..
Naja nu ging ik donderdag rijden.. En ik stapte op nou ze was een beetje onrustig maar verder niet, nou stappen niks aan de hand maar als ik aan wou draven dan ging ze keihard bokken en er vandoor... in galop (terwijl ze dit normaal niet kan onder het zadel..) En echt de hele tijd bokken..

Nou vrijdag er maar weer op.. Dus ik wil opstappen maar ik had mijn ene been nog maar in de beugel en hing dus nog aan de linker kant..en ze vloog weg en weer keihard bokken en galopperen.. Nou ik bleef nog best lang hangen maar ik belande dus op de grond.. en toen ik er af was stond ze ook meteen wel weer stil. Toen maar even aan de longeerlijn, niks aan de hand..Dus ik wil weer opstappen, Merel haar maar even vast houden voor het geval dat, En ik zit nauwelijks, nog geen beugels maar merel kon haar niet meer houden En daar vloog ze weer weg..weer keihard bokken.. Dus ik zo snel mogelijk mijn beugels op zoeken en toen ging ik in de verlichte zit zitten. Toen ging ze wel weer stappen en dan is er niks meer aan de hand..

Zou ze last van haar rug hebben?? Want het is duidelijk alleen zo als ik opstijg of aandraaf...

Ik hooop dat 1 van jullie misschien weet wat dit kan zijn!??

Hoop op reacties en alvast bedankt!

Kus Corine

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:44

dus zodra jij erop wilt gaat ze gek doen?
en als je er niet op zit (longeren) is er niets aan de hand?

klink alsof er een probleem in de rug zit.
heb je helemaal laten uitsluiten dat er geen rugproblemen zijn?

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:46

misschien moet je je zadel of de rug van je paard eens nakijken, misschien heeft ie een splinter ofzo of iets anders wat hem dwars zit..

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 19:46

Ja zodra ik erop wil... Met longeren enzo is er niks aan de hand!

Nou dat denk ik zelf dus ook dat het idd met haar rug te maken heeft...
Heb nog niks verder eraan gedaan..mijn ouders doen een beetje moeilijk..

Ik heb trouwens een zadel die speciaal op maat gemaakt is!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:15

laat haar helemaal nakijken!het hoeft niet perse haar rug te zijn, ze kan overal last van hebben!is ze gevoelig met poetsen?en past het tuig allemaal goed?dat is het eerste waarnaar je moet gaan kijken!!(bespaart je misschien wel een hoop da-kosten)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:19

Laat haar maar even door de dierenarts nakijken, en kijk het tuig even na op splinters of iets dergelijks.
Ik denk een rugprobleem... Heeft ze dit al lang?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:22

Amethyst schreef:
Laat haar maar even door de dierenarts nakijken, en kijk het tuig even na op splinters of iets dergelijks.
Ik denk een rugprobleem... Heeft ze dit al lang?


idd,tuig nakijken,is er niets te vinden zou ik er echt een dierenarts of fysio ofzo naar laten komen kijken,maar niet zo doorrijden.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:31

mja, inderdaad, met name het zadel even nakijken, misschien zit er iets in de onderkant van het zadel dat prikt, of misschien in het dekje? controleer ook even of de zadelboom toevallig niet gebroken is, dat zou veel verklaren!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:59

Een slecht passend zadel is ook het eerste dat in mij opkomt. Laat er eens iemand anders naar kijken.
Verder zou ik niet doorgaan met rijden tot je de oorzaak hebt gevonden.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:31

Ik zou idd ook als eerste denken aan 'problemen' aan de rug.
Laat haar eerst eens goed nakijken, want op deze manier doorgaan is natuurlijk voor jullie beide niet prettig en goed.
Beterschap/sterkte ermee!

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:03

jah het ligt of aan haar rug.. of aan jouw zadel... het kan niet anders.. ze heeft het blijkbaar alleen maar als er gewicht op komt.. dus moet het daar aan liggen.. !! Ik zou het ook eerst goed na laten kijken voordat je verder gaat.. want misschien is het echt heel pijnlijk voor der en dat zou erg vervelend zijn!! ik hoop dat je er snel achter komt!! Succes !!

Friesemarie

Berichten: 484
Geregistreerd: 09-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 20:13

Ja dat denk ik zelf dus ook.. Ik ga morgen de Da bellen!
Ik houd jullie op de hoogte.. Bedankt!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:50

Misschien heeft ze inderdaad last van haar rug... Of zit er iets niet meer goed in haar zadel. Ik zou er toch even iemand naar laten kijken, zoals je hier boven zelf al aangeeft! Succes ermee.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:47

Friesemarie schreef:
Ja zodra ik erop wil... Met longeren enzo is er niks aan de hand!

Nou dat denk ik zelf dus ook dat het idd met haar rug te maken heeft...
Heb nog niks verder eraan gedaan..mijn ouders doen een beetje moeilijk..

Ik heb trouwens een zadel die speciaal op maat gemaakt is!

ja dat had ik ook en lag mooi met paard en al door het hek, omdat het zadel totaal scheef was, dus zou het ff laten nakijken voordat er echte ongelukken gebeuren.