is ze gek????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 09:23

Gisteravond kwam ik nog even op stal om te kijken hoe het met Polly was.
Een vriendin had haar gedaan omdat ik staldienst had op school.
Die vriendin heeft zelf ook een paard en weet wat ze wel en niet mag, gezien Polly's vacht wil ik dus beslist niet dat ze nat gemaakt wordt, daarbij is het daar ook veel te koud voor.
Kom ik dus gister op stal had ze ipv haar winterdeken een dun zweetdekentje op, dus ik snel naar mijn voerhok om te kijken of ze iets had opgeschreven en ja hoor 'Ik heb samen met .... Polly gewassen ze stond te schuren' JA HALLO!!!!! Is ze gek ofzo, het was 21.30u en om 21.00u had ze haar zeiknat in de stal gezet. Dus ik heb samen met de stalhoudster nog een deken erop gelegd, het water drupte gewoon van haar buik af!
Ik heb haar opgebeld en gevraagd of alles wel goed met haar was, ja zei ze, ze stond zo te schuren dat ... en zei dachten dat ze haar wel even konden gaan wassen terwijl ik een miljoen keer heb gezegd dat ik het NIET hebben wil, dan wast ze haar eigen paard maar.
Na overleg met de stalhoudster heb ik besloten dat ik niet meer wil dat ze haar doet, ze houdt zich aan geen enkele regel, als ze voer klaarzet krijgt ze 3 plakken hooi ipv 1 en ook bijna 2x mee voer.
Lopen doet ze niet, alleen longeren op de stenen Verward als ze haar eigen paard daarmee de vernieling in wil helpen prima maar niet de mijne.

Wat zouden jullie doen in mijn geval, dus als een meisje die haar af en toe zou doen (niet eens echte verzorger) haar gewoon maar eventjes gaat wassen 's avonds laat??
En wat nou als ze verkouden wordt en er een veearts bij moet komen, zij heeft gewassen zond toestemming, sterker nog ik heb het haar verboden, zal ik (als het zover komt) de veearts rekening naar haar sturen??
Ik hoop op veel meningen.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 09:58

Volgens mij wil jou vriendin haar eigen paard ruilen met die van jou, ofzo! Ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin zoiets zou doen. Erg onverantwoord. Ik vind het ook soms wel zielig dat Imker maar 1 plakje hooi krijgt, maar dat is meer dan genoeg voor hem. Je paard heeft een rantsoen, en daar hoort iedereen die voert zich aaan te houden. Voor je het weet is je paard tonnetjerond en koliekerig.
Ik zou toch even tegen haar zeggen hoe je erover denkt. Op een nette, maar wel HHHEEEELLL duidelijke manier, want dit slaat echt nergens op.

Toos paardloos

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 10:25

Ik heb gister al gezegddatz e er iig de komende week afblijft en ik denk dat ik vanmiddag zegdat ze er helemaal niet meer voor mag zorgen de stalhoudster heeft aangeboden om haar af en toeop te strooien en voer klaarzetten kan ik zelf ook wel.

Renee

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 11:22

Heel goed. Misschien moet je gewoon tegen haar zeggen dat je het helemaal niet meer wil hebben. Is heel even hard, maar wel het allerduidelijkst. Ze zal wel even pissig zijn, maar dat zal wel bijtrekken (of niet, maar dan weet je meteen wat voor "vriendin" het is).

Toos paardloos

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 11:30

Vind ook dat je het haar zeker HEEL duidelijk moet maken dat JIJ bepaald wat er met jou pony gebeurt.
Een foutje maken kan best, maar als iemand dit niet weet??? Nou sorry hoor dan ben je goed gek...
Denk dat je ook best mag zeggen dat de rekening voor haar is als polly door haar ziek wordt. Kweet niet of ze het dan zal en moet betalen, maar het is het proberen waard

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:16

Ik snap sommige mensen niet hoor! Je hebt het zo duidelijk tegen haar gezegd dat ze niet nat mocht worden. Waarom doet ze het dan toch? Verward

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:23

ik snap haar idd niet, ze zegt dat Polly zo schuurd(de) en dat ze haar daarom heeft gewassen, maar dan had ze ook een briefje kunnen ophangen 'van kijk er even naar ze schuurd zo misschien kun je haar beter een keer wassen' en verder met rust laten, want het is haar paard niet!

Verder op de stenen longeren?! Zou ik NOOIT goed vinden, vind ze wandelen niet leuk genoeg? Pech gehad dan!

Succes ermee...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Tessa_Marco
Berichten: 78
Geregistreerd: 03-03-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:30

Ik vind het echt niet normaal dat ze zoiets doet, het is haar paard, niet, en in plaats van jou wil zij de beslissingen nemen, dat kan echt niet! Als ik jou was zou ik ook zeggen dat ze niet meer mag komen. Stel nou dat je niet langs was gekomen, dat heb je de volgende dag een ziek paard. En longeren op stenen? Succes he.


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 17:59

Ik ben blij dat jullie er wel een beetje achter staan dat ik zoooo boos was Extreme duivel Extreme duivel haar wegsturen wordt moeilijk aangezien ze er zelf een paard heeft staan maar ze blijft gewoon van mijn paardje af.
Ik spreek haar vanavond en laat z.s.m. weten hoe het is afgelopen, ik ga het nu echt zeggen maar ze kan altijd zo zielig doen en dan krijg ik weer medelijden enzo Scheve mond\

Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:39

Ik zal tegen haar zeggen dat ze met haar fikken van mijn pony moest afblijven, want anders.................... Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Bliep

paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:48

helemaal mee eens dat zij van JOU paardje moet afblijven . En als ze al zielig probeert te doen moet je gewoon zeggen wat je denkt en zeggen wat je wil wat er met je paard gebeurd.En daar heeft zij geen reden toe om op in te gaan!
ZO dat moest er wel even uit want ik vind t echt super belachelijk dat ze gewoon zomaar zonder even te bellen ofzo JOUW paard heeft gewassen!
nou doei en de groetjes + kusjes van Anne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, noordje, onpaard en 42 bezoekers