kapotte kogelrand achter, wat nu??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

kapotte kogelrand achter, wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 18:27

Hoi,
Ik heb een probleem... Mijn haflinger strijkt achter en dan bedoel ik bij zijn kogelrand. Hiervoor heb ik springschoenen gekocht. Alleen hij is erg gevoelig voor mok. (hier heeft hij last van in z'n sok) Door het schuren van de springschoenen krijgt hij weer kleine mokplekjes in z'n kootholte.
Wat is nu slim om te doen. Geen springschoenen en een kapotte kogelrand (lijkt me niet) of is er misschien een andere oplossing.
Wie kan me helpen??


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!



Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:53

Strijklappen omdoen in plaats van springschoenen?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:57

Wat voor springschoenen heb je dan?
Ik heb van die neoprene-achtige soort zacht spul, misschien dat dat minder schuurt? Dit zijn btw gewoon western schoentjes (bellboots).

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 19:01

Ik heb kalvakade springschoenen, neopreen van de binnenkant. Zou goed moeten zijn.... (zou je denken)

En ik heb ook strijklappen om, maar dat beschermt de kogelrand niet.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:02

Oei leesfoutje sorry Bloos

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:46

mijn merrie trapt zich ook voor de kroonranden open.
ik heb die neopreen eskadron springschoenen.

mickey heeft een erg gevoelige vacht,maar bij deze springschoenen absoluut geen last van wondjes ofzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:04

Vreemd dat ze er wondjes van krijgt. Is de maat wel goed? Wel zorgen dat de springschoenen en haar benen schoon zijn, voordat je ze aandoet. Krijgt ze 2 gaatjes in de kootholte? Dat heb ik wel eens gehad met rubberen springschoenen, omdat de 2 uiteinden niet goed aansloten en daar dus 2 scherpe hoekjes zaten. Gevolg: 2 gaatjes op ca 3 cm afstand. Met de neoprene die ik heb, heb ik dat nooit gehad, omdat die mooi aansluiten. Misschien kan je als het wondje wel dicht is, voordat je de springschoenen aan doet wat groene leem erop doen en laten drogen, dat heeft een beetje een pleisterwerking.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 20:08

Mijn haf is eigenlijk geen haf volgens mij. Hij is bijna overgevoelig voor alles op z'n huis. Hij krijgt aan de zijkanten van z'n kootholte wondjes. De springschoenen zijn van neopreen, dus wel zacht. Ik smeer het nu elke keer in met sudocreme na het rijden. Dat helpt wel, maar het is eigenlijk te gek......


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:15

Citaat:
Door het schuren van de springschoenen krijgt hij weer kleine mokplekjes in z'n kootholte.

Mokplekjes? Ik zat eerder aan schuurplekjes te denken... Passen ze goed?
Zo ja, dan moet je misschien van ander materiaal nemen, neopreen bijvoorbeeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, boemel, Fleuribelle, Inney, Kayleigh__, LiDi, manonnevot, Mitch_Beauty, Poekkie, Rainer, redbutton, WillemijnL, Ymediem en 107 bezoekers