Heerlijk gereden + Nieuwe kar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 20:02

Vandaag was ik EINDELIJK weer eens betijds uit en kon ik lekker gaan mennen, tenminste, daar hoopte ik op!
Natuurlijk regende het toen ik naar stal reed, maarja, ik ben niet voor 1 gat te vangen Lachen

Eerst even Pinkeltje geknuffelt en toen gepoetst. Lekker opgetuigd en toen kwam Cor al naar buiten. Kar erachter en een paar rondjes over het binnenplein gestapt en gedraafd. Toen de weg op, naar Jan (helpt ook bijna altijd mee) die een paar straten verderop woont. Op de terugweg besloten Jan en Cor dat Pinky maar eens voor een 'echte' wagen moest, hij zou werken *LOL*

Ik pinky uitgespannen en hun de andere kar gehaald, kar erachter, en rijden maar. Khad best ff medelijden, wat een kar zeg. daar worden normaal de haflingers ed mee beleerd! En wij zaten daar vrolijk met zn 3e op die kar Lachen
Maarja, hij kon het makkelijk zei Cor, en dat was te zien.
Alsof hij los liep stapte en draafde hij over het binnenplein. Toen de straat weer op.
Opeens vraagt Cor aan jan:"Komt er een auto aan?" Jan:"Nee" en ineens voel ik een draai naar links en vliegen we in volle galop een geoogt maisveld op! Men ik schrok me dood! *LOL*
In volle galop door dat mulle, supper natte zand. Hij trok zich echt de pleuris, maar wou hoe dan ook verder! half springend/klimmend/vliegend gingen we over dat land met die kleine ervoor, echt super vet!!
Toen nog stukje rustig gedraaft en toen moest ik.. hele tijd gestapt over de weg en nog een stukje gedraaft. Bij stal aangekomen ging Cor koffie drinken en heb ik nog een paar rondjes met Jan gestapt. Toen die ook wel zin in koffie kreeg bleef ik remi over (met Pinky natuurlijk Tong uitsteken) Nog zeker een half uur hebben we overgangen gereden op de binneplaats. Wauw wat doet hij dat goed zeg. Ho is ook echt HO, geen twijfel mogelijk!
Echt super stoer...
ga het vrijdag ff bespreken, maar denk dat hij van het weekend al weer naar huis mag.. Dan kunnen we lekker samen gaan mennen.. heerlijk.. En dan zal ik snel veel foto's maken!!! *LOL* was echt zo super vandaag! Mijn grote, kleine trots *LOL* Lovers

Ook heb ik (zo goed als) een nieuw karretje gekocht. Nee heb geen geldboompje in de tuin, maar het was gewoon te licht voor Pinky..
Waarscheinlijk wordt het deze:
Afbeelding
Maar dat is nog niet 100% zeker...

Groetjes kim en haar SUPER MEN PONY PINKY!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:13

Echt wel leuk! Gaaf he, als zo'n paardje zo werkwillig is! Helemaal als je erachter zit (want je hebt toch heel anders contact als wanneer je erop zit)....

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 20:24

Ja het is super... Echt, hij gaat gewoon voor me door het vuur! (en nu ook door water! Haha! ) dat geeft echt een gigantisch gevoel.
Ja mennen is echt heeeeel anders. Je hebt niets anders behalve je stem en handen... Denk dat je paard ook OF super braaf moet zijn OF je moet hem door en door kennen. Nouja, ik heb het allebij, hahaha
Ik bedoel als er erop zit kun je vanalles, naar voren gaan zitten als hij steigert, naar achter gaan hangen als hij bokt, met je benen, met je handen, met je stem. Maar op de bok kun je dus niets behalve je stem en handen. Maar dat geeft wel een hemels gevoel als het dan lukt! *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:28

mooi wagentje zeg!cool(ik jaloers)he veel geluk met je nieuwe kar en met pink natuurlijk

soms is het beter om te zwijgen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 20:37

Kom lekker langs met je schat, dan mag je mn wagentje gebruiken *LOL*
Echt, je bent van harte welkom meis, dat weet je!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:44

gaaf man dat pink het zo super doet voor de kar!!! en heerlijk hè, als ze zo keihard gaan !
Die kar ziet er ook super mooi uit!!! ik hoop mee dat hij zaterdag weer lekker naar huis kan! enne ik wacht op de foto's *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 20:58

Leuk dat Pinky zo goed voor de kar loopt.
Mooi wagentje ook wat je op het oog hebt, maar is dat nu veel zwaarder dan het wagentje wat je nu hebt???

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 21:02

Denk dat het wel een heel stuk zwaarder zal zijn ja.
Maar vandaag heeft hij voor een stuker hoge, zware kar gelopen met 2 flinke mannen erop en ikke Lachen
Volgens cor moet ik die pony niet zo verwennen en hem laten werken!
Bovendien is de achterbank eraf te halen, dus als ik ene keer een lange dag met zn 2e weg wil is die bank inweze overbodig en kan hij eraf..
Denk jij dat hij te zwaar is?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:11

Nee helemaal niet, Ik dacht juist dat deze helemaal niet zoveel zwaarder zou zijn dan het karretje wat je nu hebt.
Maar aan de andere kant, op een foto is dat moeilijk in te schatten

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 22:03

Oke dan Lachen
Denk dat het wel wat zwaarder is maar in zand ed weer lichter want de anderewagen heeft fiets bandjes en die glijden in het zand. auto banden gaan eroverheen... toch?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:11

Een heerlijk gevoel moet dat zijn, je eigen pony voor de kar en die alles doet wat je vraagt. Meid je bent een boffert. Enne natuurlijk weer een welsh he die het toch maar weer even flikt. Meid geniet ervan.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 22:16

Hihi ja ik weet het Greetje.. Jan heeft al wel 100 keer gezegt dat ik een paardje van goud heb die hij zo van me over zou willen nemen.. *LOL*
Denk nog regelmatig aan hoe het allemaal begonnen is..
Eerst ponytje verzorgen, helemaal verliefd. Dan plots wordt hij verkocht en krijg ik hem. dat is ondertussen al weer 1,5 jaar geleden en nu staat hij als het beste paardje van stal voor de kar, waar ik lang voor gespaart heb.. Geweldig is dat!!
Bij Pinky voel ik me echt heppie.. Is op het moment ook het enige waar ik steeds weer naar uitkijk.. Die kleintjes zijn gewoon GEWELDIG!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 22:51

zo wat gaat die pink snel vooruit zeg....
en eg braaf van hem dat hij gewoon doorgaat...
achja je hebt gewoon een super pony *LOL* Haha!

greetz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 23:01

Wat gaaf dat het zo goed gaat!!!!

Heerlijk voor je, en dan misschien dit weekend al lekker zelf met Pinky mennen!

Hoe groot is Pink eigenlijk??? Als ik naar Mika kijk, hoe slecht die het eigenlijk doen kan voor de kar, of zou dat ook aanstelleritis zijn en moet ze leren werken?? Af en toe gedraagt ze zich als een belg met 4 boomstammen erachter, zo zielig gaat ze dan doen....Misschien ben ik ook wel te zacht voor d'r... Verward Verward
Want als ze de kop op lopen krijgt kan ze wel heel hard.... *LOL*

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 09:15

Pinky is 1.13 Lachen
Ik weet niet, misschien speelt Mika met je?! Pinky heeft apsolute geen problemen met hard werken want hij trok zonder knikken of blozen een zware kar vooruit met 3 man erop door het mulle zand.
Denk dat ik mezelf ook nog beetje moet trainen want als ik praat doe ik dat zacht, en tja, dat hoort hi niet (of wil hij niet horen?! Lachen ) zodra ik heel consequent Ho zeg is het ook echt HO! Haha
maar als ik bv hooooo maar zeg, tja dan gaatie vrolijk door hehe.
Dus denk dat we allebij wat minder lief moeten zijn voor die kleintjes! Ze zijn sterk zat! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 11:09

Je hebt nog een geluk dat je de kar niet afgedonderd bent. Ik ben ook wel eens met Cor mee geweest en dan crost ie met zo'n span rond bomen en door maisvelden, en dan stuiter je alle kanten op. En Kimmetje, zijn hondje butst naast hem mee op de bok, grinnik.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 11:13

Hihihi ja die hond is gaaf!!
Toen ik nog alleen aan het mennen was zat Kimmetje naast mij en ineens ging ik van draf naar halt. Valt die hond van de bok!!!
hahaha ikke lache jonge, en die hond keek me toch stom aan! *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:28

ik denk dat je wel gelijk hebt....Ik ben echt wel zacht, maar ben ook altijd bang om haar te zwaar te belasten....Als het goed is zit er een veulen in, ze is nog maar 2½, maar zoals ik al zei, als mevrouw zelf de kop op lopen krijgt wil ze wel lekker sjouwen terwijl ze normaal gewoon een beetje rondsjokt....

Ok, vanaf vandaag wordt ik streng...... *LOL* *LOL*
(en gij gelooft het....... Haha! ) Ik ga in ieder geval mijn best doen.....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 12:33

Hahaha nou heel veel succes dan! *LOL* Weet hoe moeilijk het is hoor, om streng te zijn.. Maarja, soms is het beter he...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:15

Waaaaaauuuuuuw, coool zeg joun verhaal!! Lieve Pinky zeg!! Lovers Lijkt me echt leuk!! Ja natuurlijk super trots!! HIHIHI *LOL* Mooie kar die je misscien krijgt!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 17:21

Hahaha ja heeeeeel trots!
vandaag weer lekker een uur gement
In de stromende regen *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 17:40

ja die kar die ze nu heeft is veel lichter over de weg dan die ze gaat op halen.
die ze nu heeft is niet geschikt voor zand wegen en die ze gaat halen wel.
doe voor zichtig allebei.
en veel plezier

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-01 20:31

We doen altijd voorzichtig Pling

Tot snel Tong uitsteken

(Bij Loes-frenke ga ik mijn kar halen Lachen )

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers