Politie aan de deur!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Politie aan de deur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 15:08

Ik was net lekker thuis aan het opruimen: was wegwerken, stoffen en zuigen... Begint Louis opeens te blaffen en grommen bij de deur. Ik had geen bel gehoord omdat de stofzuiger aanstond, maar ik ging toch maar even kijken.
Staan er 2 agenten voor de deur. Of meneer X ook thuis is. Ik kende de naam niet, dus ik vroeg: "Meneer wie?". Zegt die ene agent dat ik me niet van de domme moet houden en dat ze die persoon willen spreken. Ik weer zeggen dat ik die naam niet ken en dat die persoon hier niet woont.
Of de agenten dan even binnen mochten kijken, of dat ze een huiszoekingsbevel moesten regelen. Ik heb niks te verbergen dus ik heb ze even binnen gelaten. Gingen ze in alle kamers kijken, zelfs in de wc en badkamer en in de achtertuin!
Uiteindelijk keken ze zelfs naar de post die net was gebracht, of daar de naam X niet op voorkwam. Uiteindelijk waren ze tevreden en vertrokken ze weer. Geen excuses, niks.
Ik vond het een heel rare ervaring. Ben benieuwd of ik hier nog iets van ga horen...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:13

Wat een raar verhaal
Als ik jou was geweest had ik ze niet eens binnen gelaten. Stelletje onbeschofte ploerten. Voor je het weet waren het nepagenten en hadden ze eventjes je huis leeggerooft.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:15

huh wazig zeg!!! Verward ik zou me rot schrikken!!! tjeempie....ik ben ook wel eens benieuwd of je er nog wat over hoort...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:16

Jennygirl schreef:
Wat een raar verhaal
Als ik jou was geweest had ik ze niet eens binnen gelaten. Stelletje onbeschofte ploerten. Voor je het weet waren het nepagenten en hadden ze eventjes je huis leeggerooft.


Niet binnenlaten? En dan komen ze dan terug met een huiszoekingsbevel. Bovendien kun je vragen of ze zich legitimeren.

Hier in de straat is hetzelfde eens gebeurd. Een of andere verdachte had dat adres opgegeven als zijnde zijn woonadres (als soort van 'schuiladres). Stond de politie aan de deur en die bewoner wist van niks.. Alleen daar hadden ze dus wel al een huiszoekingsbevel.
Die heeft achteraf trouwens wel een excuusbrief gekregen. Bleek dat die verdachte gewoon maar wat verzonnen had 'om van het gezeur af te zijn'. Sta je dan mooi te kijken als onschuldige, onwetende burger.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:16

Lijkt baantjer wel Lachen

Wat stom zeg.
Ik geloof dat ik eens verhaal ging halen, want zoiets kan toch niet zomaar!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:18

runningkawa schreef:

want zoiets kan toch niet zomaar!


Helaas wel...

Maar goed, ik denk dat je er nog wel wat van hoort, anders kun je er eind volgende week ofsow zelf nog even achteraan gaan vragen. Ben wel benieuwd of iemand jouw adres ook zomaar genoemd heeft, of dat er echt een gegronde reden voor zou moeten zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:22

Ik had ze lekker een huiszoekingsbevel laten halen. Hun mijn tijd verdoen, ik hun tijd verdoen.

Wel heel vervelend voor je hoor!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:22

Hmm... niet slim om ze binnengelaten te hebben... weet je zeker dat ze niets gestolen hebben? Als van: het zou een truc kunnen zijn...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:25

Ellende schreef:
Hmm... niet slim om ze binnengelaten te hebben... weet je zeker dat ze niets gestolen hebben? Als van: het zou een truc kunnen zijn...


Ja, dat had inderdaad ook nog gekund...
Daarom zei ik al: legitimatie?

Ik woon in zo'n dorp waar iedereen het hele korps kent.. Bloos
Als iemand dan een bekeuring uitschrijft, hoor je dan: "Hoe gaat het nog met je moeder?" Scheve mond

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:30

Tss.. belachelijk..

Ik had ze ook een huiszoekingsbevel laten halen En ik zou het op het politiebureau nog even na laten trekken... zelfde reden als Ellende

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:48

Vreemd, maar ze zullen er wel hun reden voor hebben gehad, ik moest gelijk denken aan die praxis reclame, van dat arrestatie team die het verkeerde huis te pakken hadden. Misschien hier ook het geval?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:50

Weet je al wat meer?
Ik ben benieuwd of het nou echt was of niet!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:59

Ik zou even naar het bureau gaan en zeggen dat je op dat moment te verbouwereerd was maar dat je het toch echt hoogst onaangenaam vond....... en dat je het eigenlijk achteraf nog onaangenamer vond dat er niet even een excuus gemaakt was.........

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:20

Jakkes zeg, wat raar ook.
Ik zou ook even naar het bureau gaan om te vragen hoe en wat, dalijk zijn het geen echte agenten... Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 21:22

Ze waren wel echt, hoor. Ik kon de politie-auto zien staan... Ik heb er niets meer van gehoord, maar denk dat ik er toch maandag nog even achteraan ga. Ik voelde me echt een beetje als een crimineel behandeld...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:25

Yorghos schreef:
Of de agenten dan even binnen mochten kijken, of dat ze een huiszoekingsbevel moesten regelen.


"Graag meneer , tot straks!" *deur dicht*

niet te geloven Lips are sealed

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:30

ik zou er idd ook achteraan gaan! nogal lomp da ze overal komen kijken en gee uitleg geven waarom ze dat doen.

die X zal idd wel jullie adres hebben opgegeven, of er ooit hebben gewoond ofzo.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:55

Yorghos schreef:
maar denk dat ik er toch maandag nog even achteraan ga. Ik voelde me echt een beetje als een crimineel behandeld...
Goed zo! Echt doen hoor! Daar leren ze van! Als ik op werk iemand schofterig behandel, zou ik daar ook wat van horen.

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:57

echt stom, laat ze eerst even goed kijken voordat je bij iemand aanbelt!

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:13

Wat vreemd! Vertelden ze ook niet even waarom ze die meneer X wilden spreken? Echt apart! Maar goed, ik zou er maandag idd even achteraan gaan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 23:53

Ik weet niet waarom ze die man zochten. Heb er ook niet naar gevraagd. Ik was nogal overdonderd, eigenlijk...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:57

Ze weten wel waar ze de criminelen kunnen vinden Tong uitsteken .
Eerst de vaste adresjes langs, daarna zoeken ze verder.. *LOL*
Hahaha grapje :p vreemd idd. Ik zou ook compleet overdonderd zijn. Clown

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:00

Tjee, wat raar zeg..!
Je hebt ze ook niet zichzelf laten identificeren?? Had ik echt gelijk gedaan namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:03

Ik geloof goed dat je overdonderd was.
Nu denk je vast, ik had dit of ik had dat.
Maar op dat moment, ik denk dat je ff niks doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:03

Ik had ze nooit binnen gelaten ik had ze naar het bureau gestuurt haal maar een rechtelijk bewijsje...je laat je huis toch niet zomaar doorzoeken door weet ik veel wie!