2e handszadel kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 17:37

Hoi
Zoals jullie misschien al weten wil ik dus een pony kopen! Heb al een leuke haflinger-ruin op het oog! Nou kan ik hem met zadel en hoofdstel kopen maar beide is nix (oud bijna verscheurd leer... past niet goed)
Nou hebben ze bij de ruiterzaak vaak 2e handszadels liggen! Allemaal correcte zadels, (eventuele dingen worden daar gemaakt) en ze zijn dus een stuk goedkoper Haha! ) Aangezien ik een hoop in 1x zal moeten aanschaffen (zadel, hoofdstel, dekens...) zou een mooi zadel voor een leuk prijsje erg leuk zijn! Als je aan die vrouw vraagt kan je een *afspraak* maken en zeggen van: maandag middag kom ik met hem lang om zadels te passen! DUS ze kijken goed of het past enzo!
Nou zei iemand me: niet doen, een 2e handszadel, die passen bijna nooit omdat ze al naar een andere rug zijn gaan staan!
KLOPT DIT?
JULLIE MENING?
Verward Verward Verward
Want ik laat het die vrouw maar vertellen (heb er nou niet bepaad veel verstand van! Haha! )
Maar kan ik dan beter tpch een nieuw zadel kopen?
Verward Verward Verward


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 17:43

Je kan bij een 2de hands zadel beter ze laten komen en div. zadels laten passen. Mocht het niet helemaal goed liggen kan hij misschien nog opgevuld worden. Vraag eventueel of je hem een week mag proberen om te kijken of hij bevalt.

Als je gewoon niet het geld hebt voor een nieuwe dan zou ik ook gaan voor een 2de hands van een goed merk. Heb ik btw ook gedaan met mijn springzadel.

Hou wel rekening mee dat je moet betalen voo het langskomen *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 17:53

Je kunt best een 2e hands zadel kopen hoor.
En het is fijn dat er iemand komt die er verstand van heeft. Ik zou inderdaad een 2e hands zadel kopen van een beter merk.....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:17

gewoon goed passen. ik heb ook een 2e handse en ben er dik tevreden mee.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:27

Je kunt best een tweede handse kopen. Ik heb laatst ook een tweedehands zadel gekocht en het past perfect, veel beter dan mijn eerste zadel.
Ik verkoop mijn oude zadel ook en ik denk dat er best veel mensen zijn die tweedehands zadels kopen. Je moet alleen wel goed kijken of het echt past, en als je dat zult niet kunt beoordelen vraag je iemand met ervaring.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 18:55

neeh maar kijk, ik ga dan met pony en al naar de ruiterzaak (weet ie ook waar ik al die koekjes vandaan haal, hihi Haha! ) en dan leggen ze er daar een reeks op, en je kan dan een limiet zeggen! (zo van tot F600 compleet en dan vertellen hun wel wat je daarvoor heb! En meteen ook een deken enzo zodat ik weet dat het past!
En ze geven daar echt goede uitleg!
Kijk past het dan mag je ruilen, maar om nou 10x op en neer te fietsen... en zover lopen is het niet! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 11:00

Ik ga misschien ook een 2e handse kopen. Vaak zijn het nog goede zadels, anders zou de ruitershop ze niet meer verkopen. Succes.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:18

Ik zou eerst ook een 2de hands zadel kopen, maar na een aantal gepast te hebben bleek er geen 1 goed te zitten, toch maar een winkel laten komen...
2de hands hadden ze niet in haar maat, dus werd het toch een nieuwe, en na een stuk of 30 zadels gepast te hebben bleek er maar 1 te passen (of een dressuur maar rij niet zo heel veel dressuur dus vond ik zonde..)
Dus zelf als je een nieuw zadel wilt, wil het nog niet zeggen dat ie zal passen... en ook niet altijd als je hem aan kan passen (wintec bijv) Heb nu heeeeeeeeeeel mooi kieffer zadel, maar beetje boel prijzig.... maar ben er wel blij mee hoor! *LOL*
Mijn pony is namelijk behoorlijk breed, maar niet zo breed als een haf of fjord, maar toch met behoorlijk schoft...
Laat gewoon passen (door een ervaren iemand) 2de hands, is dat nix, dan kan je altijd nog een nieuwe kopen!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 18:54

als je meteen door al je geld heen wil zijn moet je een nieuwe kopen Haha!

Nee serieus, BIJNA iedereen die net een paard heeft gekocht koopt een 2ehands zadel.
Ik persoonlijk vind tweedehands veel lekkerder zitten omdat het leer al wat soepeler is. Een nieuw zadel moet nog *ingereden worden*
Als je een zadel goed laat passen is er niks mis mee.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 21:32

donderdag komen ze...
van de ruiterzaak en die komen gewoon met een partij en dan maar passen en meten ze zitten!
Gaaaap

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:39

er zijn 2e hands zadels die hele goede zadels zijn. Je kunt nog beter een 2e handse kieffer of stubben kopen dan een nieuwe kadet. Ik heb ook een 2e hands KN gekocht, en dat zadel doe ik nooit weg. En als het versleten is, laat ik het toch weer herstellen, al kost dat nog zoveel geld. Want het is een goed en fijn zadel dat op elk paard past.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:19

ik heb ook een 2ehands, goed hoor.... niets anders dan nieuwe alleen ze zijn gebruikt Haha!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:14

Hoi Ethelate,
Komen ze bij jou van Langeraap in Middelrode? Ik hoop het voor je, want die zijn echt goed. Laat je even horen wat het geworden is?

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:48

Langeraap komt inderdaad ook met 2e hands zadels langs om te passen en die zijn wel goed, en hebben veel keus!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 13:56

zeker weten dat langeraap goed is, het is er altijd super druk, goede hulp en garantie enzo...
ennuh, het is voor mij een minuutje fietsen (kan vanuit de keuken het topje van die lichtgele muren zien!) ennuh, ze komen zaterdag, kwam beter uit...
Haha!
(dus nog 2 daagjes wachten!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers