Rondje instructie:zadelmak maken

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Rondje instructie:zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 23:55

Na vandaag een drukke dag met de hengstenkeuring ben ik na het afleveren van Orbaldo eigenlijk gelijk weer vertrokken naar Ermelo.
Vanavond was het rondje instructie zadelmak maken met gert v/d hof ( ?) De wilde voshengst van Ilindra deed mee en dat wilden we best zien! Samen met Joshua, Curly2day en Janneke zijn we plaats gaan nemen op de tribune lekker onder de verwarming.
Al snel kwamen er wat meer bokkers bij ons zitten en zat de hal echt bomvol.
Als eerste was idd de wilde voshengst aan de beurt die liet even zien dat hij heel erg tekeer kon gaan! waarschijnlijk heeft Lia 'm al uren gelongeerd voordat ze foto's maakt die ze op bokt zet want vanavond was hij toch niet zo mak als altijd op de foto's maar de rest verteld de eigenaar zelf wel Haha!

Daarna een hengstje die echt wel grappig was, leuk ding volgens mij iets met jackson in de afstamming.
er had 1 keer iemand opgezeten en die ging er hard af en nu deed hij niets anders dan bijten en steigeren.
Iid probeerde hij gert nogal wat op te vreten en ook deze kon flink bokken maar uiteindelijk reed hij binnen 10 min wissels (net als anky! Knipoog ) en later zelfs een sprongetje.
Heel gaaf om te zien.

Vervolgens kwam er een zwartje van Johan hamminga (?) die was heel angstig maar toen hij erop zat begon hij als een idioot van zich af te slaan! Echt niet normaal.
maar ook deze kreeg hij aan de loop en reed er de ene naar de andere wissel uit zo makkelijk!

Na de pauze was er een probleempaard aan de beurt een Jazz afstamming die 14 dagen onder het zadel was maar na een probleempje met afstappen zich niet zo makkelijk meer liet bestijgen of de ruiter af liet stappen.
Hier vond ik persoonlijk niet zo heel erg veel aan.Er hing een slof om die flink erom geknupt was zo erg dat de teugels loshingen.
Dit was tegen het rennen.
Hoewel ik van het eerste onderdeel heel erg onder de indruk was had ik na het 2de gedeelte zoiets dat ik dan toch maar met rust etc aan de gang ging.
maargoed hij is een prof dus hij zal het wel weten he?

kortom leuke avond en leuk dat ik veel mensen weer eens heb gezien!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:00

lijkt me opzich wel leuk om een keer te zien, maar aan de andere kant...zadelmak maken tewijl er een tribune vol mensen zit Verward zo'n paard heeft al genoeg nieuwe indrukken te verwerken en dan ook nog eens al die toeschouwers.

ik ben dus ook meer iemand van de rust bewaren Knipoog

ben wel benieuwd naar Ilindra's verslagje, en naar de foto's als die gemaakt zijn!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:14

Waarom in alle rust beleren? Beest vind alles toch raar en nieuw, dus dan ook maar meteen in een drukke omstandigheid; wordt ie mak van !

Ik was onder de indruk van de man. Hij bleef gewoon lachen en deed zijn ding, ongeacht wat het paard onder hem bedacht. Gert voelde piekfijn aan wat wel kon en wat niet kon, en als een echte Drenth liet hij zich totaal niet intimideren door het hengstenspul.

Ik heb best wel wat tips gekregen die ik in de zeer nabije toekomst om [naam verwijderd] en [naam verwijderd] ga uitproberen, al zal ik waarschijnlijk niet binnen 5 minuten met enkel een halstertouw om de neus geknupt, enig paard gaan beklimmen ....

Gezellig zoveel Bokkers bijelkaar te meeten!
Wanneer is de volgende Get-Together? Tong uitsteken
Bij voorkeur weer mét paaseitjes Knipoog Schijnheilig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:19

zit opzich ook wel weer wat in ja!t is idd allemaal nieuw en vreemd, maar aan de andere kant, op hun eigen stal in vertrouwde omgeving ze zadelmak maken heeft ook wel wat.

hier in de buurt is ook zo'n man die overal op klimt, en met een glimlach de meest erge bokpartijen uitzit en ze heel snel goed aan het lopen heeft, heb hem vaak aan t werk gezien en dat was ook altijd super Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:23

*is heel benieuwd naar Lia's verslag*

[edit] en foto's...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:25

Hoor ik paaseitjes ? Vingers aflikken *LOL*

Ik heb de beste man helaas nog nooit aan het werk gezien, maar het lijkt me wel interessant !
'k Geloof niet dat ik het hem na zou durven doen, maar wel leuk om eens gezien te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:27

Zet morgen wel een uitgebreid verslag met foto's neer, ga nu naar bed lekker dromen over m'n stoere hengst.
Breng morgenvroeg direct de foto's weg naar de 1 uur service want die met de digi zijn niet zo goed gelukt.
Usti heeft iedereen iig laten zien dat hij van onderen bont is Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:53

Ik heb wat filmpjes.....
áls ik ze online krijg......
Lia PB me je mailadres!

enne paaseitjes... waar Schijnheilig

nog heeeeeeeeeeeeeel veeeeeel in mijn jaszak

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:04

Tijdens het uploaden maar even een verslagje. Maar ik zal niet al het gras voor de voeten van Lia wegmaaien Knipoog

Voor de pauze drie groene paarden die op indrukwekkende wijze zadelmak gemaakt werden.
En die Gert van 't hof is nog best grappig ook met dat 'taaltie' en hij heeft ook best humor. *Ssie*
Werd zo best een leuke clinic!

Na de pauze ben ik het met kim eens.
Bij dat paard kan best zijn dat de slof nodig was, maar hij werd ook wel erg 'fanatiek' gebruikt. Terwijl dat tegenstrijdig was met wat hij erover vertelde.
Het klonk namelijk beter (dit gaat alleen voor dit stukje van de clinic) dan het eruit zag.

:evaw:

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:11

*blijft nog even op voor de filmpjes* Haha!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:12

*wil naar bed, filmpjes schieten niet op*
*heeft 1 erg bijzonder filmpje wat ze graag wil laten zien maar is 40 MB Scheve mond*

:evaw:

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:14

kan beter even langsfietsen om het te kijken dan geloof ik Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:22


:evaw:

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:34

Wow Lia!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:45

Hij is goed he............ hij heeft voor ons ook een hengst zadelmak gemaakt die wij niet voorelkaar kregen.... ook een andere africhtingsstal niet, daar kregen we hem terug met het stempel levensgevaarlijk op zn voorhoofd Haha! Hij had het binnen een paar uur voor elkaar....... Dat halster idee werkt perfect, en ik zal het op elk moeilijk paard toepassen.......Haha!

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:53

Echt een leuk gezicht. Stoer gezicht ook, Ustinov lekker dravend en zo nu en dan eens naar al het publiek kijken... "La la la... Oh, u ook hier?" *draaf*draaf*draaf*

Grappig

Europe is our playground

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:37

'Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit met het halster? Hij heeft er 2 touwen aan toch? 1 aan de onderkant en 1 over de neus? (ik kan het niet goed zien op de foto's) wat is de werking hiervan?
Misschien is dit wel wat voor Mozart, hij is inmiddels gewend aan het bit maar ik ben bang dat ik zelf met inrijden verkramp en aan het bit ga lopen sjorren dus ik doe het liever zonder bit en dit klinkt erg aantrekkelijk!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:55

Tanja,
het is zo lastig uit te leggen
het is een halster waarbij 1 touw aan de onderste ring vast zit. dan door een ring aan de zijkant, over de neus, door de ring aan de andere zijkant en door de onderste ring. Een lus dus
Het andere touw zit gewoon vast aan de onderste ring, verder niet.

:evaw:

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:35

Sjimmy schreef:
Tanja,
het is zo lastig uit te leggen
het is een halster waarbij 1 touw aan de onderste ring vast zit. dan door een ring aan de zijkant, over de neus, door de ring aan de andere zijkant en door de onderste ring. Een lus dus
Het andere touw zit gewoon vast aan de onderste ring, verder niet.


en dat 'lustouw' houd je dan in de binnenhand?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:55

Wow ziet er echt super uit..op die filmpjes ook OK dan!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:39

Sjimmy schreef:
Tanja,
het is zo lastig uit te leggen
het is een halster waarbij 1 touw aan de onderste ring vast zit. dan door een ring aan de zijkant, over de neus, door de ring aan de andere zijkant en door de onderste ring. Een lus dus
Het andere touw zit gewoon vast aan de onderste ring, verder niet.


Haha! Nou, ik vind dat je het wel goed hebt uitgelegt want volgens mij snap ik het!
Maar met een gewoon halstertouw zal dat niet lukken denk ik? (het lustouw dus) dat zal te kort zijn denk ik? Hmmm, ik heb hier nog een leadrope liggen, die is wel lekker lang, ik denk dat ik het zo eens ga proberen
O ja en idd, wat ingeo ook vraagt, dat lustouw in je binnenhand? maakt dat iets uit dan? ik neem aan dat je ook nog wel een andere kant op gaat, dan moet je het touw gaan overpakken?
Zover in ieder geval bedankt OK dan!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:42

Het lustouw had ik in mijn linkerhand, het losse touw in de rechter.
Let er op dat je de touwen dubbel vastpakt zodat ze niet tegen de voorbenen klapperen omdat ze te lang zijn.
Vond het gisteren best raar zitten met zo'n heel bos touw in m'n handen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Bielsje, JudithO, Mark0919 en 45 bezoekers