wat vinden jullie van de hengst burggraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

wat vinden jullie van de hengst burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:22

wat vinden jullie van de hengst burggraaf en hebben jullie wat meer info voor mij over deze hengst? heb er zelf een afstammeling van maar ik wil graag wat meer over deze hengst te weten komen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:28


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:30

plaatjes heb ik wel maar ik wil graag meer info weten

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:37

zie link en google.

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

heb ik op google gevonden:

Burggraaf

Burggraaf Europese tophengst die nu al in de voetsporen treedt van zijn legendarische vader Landgraf I.

Burggraafs moeder (stamnr. 7126) Loanda komt uit de bekende Holsteinse lijn van Acord I, Acord II, Acobat I, II en III, Arico, Fra Diavola, Chicago en Freeman.

Burggraafs pedigree Landgraaf I x Cor de La Bryere, is een combinatie om van te dromen "springvermogen en techniek". Zo sprong Burggraaf tijdens Indoor Brabant de muur van 2.10 meter.

Burggraaf fokt ras, lange lijnen, super bewegingen en een springaanleg om van te "watertanden". Wereldwijd heeft Burggraaf al meer dan 30 goedgekeurde zonen.


ik weet niet of je hier wat aan hebt of dat je deze info al had maar toch Lachen (ik heb de tekst gewoon gekopieerd)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:50

Hier is wat informatie over Burggraaf! Ik heb zelf ook een nakomeling van hem, een 6 jarige stermerrie (zie profiel). Heb de hengst zelf ook een aantal keer gereden, dat was een leuke ervaring!

Burggraaf 83.7742 Stb (ex 21.00091.83 Holst) Pref
Rijpaardtype
Geboren: 22-05-1983
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.75 m
Pijpomvang: 22 cm

Verrichting 1986
Stap 6
Draf 6.5
Galop 7
Rijproef 6.5
Springen ohz 8.5
Springen vrij 8
Terreinproef 6.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal 75 punten
Plaatsing 7e van 24 (17)

Fokker: I. & K. Block, Hagen/Bad Bramstedt (Holst), BRD

Landgraf I x Loanda H StPrSt v. Cor de la Bryère x Urbine H v. Mandarin x Lisene H v. Marubu II x Amstetten v. Manhard

Verrichting Ermelo 1986 (na-examen 3 juli)
Vriendelijk, eerlijk, gehoorzaam, attent met behoorlijk goed humeur. Bij begin onderzoek nog groen. Heeft er moeite mee om gesloten te gaan, zeer gevoelige mond. Daarom enkele keren gelongeerd. Moet met lichtheid worden gereden en is dan erg plezierig te rijden. Komt in elasticiteit te kort. Stap ruim maar zoekend. Draf voldoende krachtig en ruim. Galop in de loop van het onderzoek veel verbeterd, ruime, sterke galop, galoppeert tamelijk zwaarmoedig. Bij springen zeer goede techniek en veel vermogen. In terrein goed op de sprong, hoewel ruim is er geen sprake van een echte terreingalop. Tamelijk veel bereidheid om te werken. Ervaart werk als normaal. Voldoende aanleg als dressuurpaard, ruim voldoende aanleg als terreinpaard en zeer veel aanleg als springpaard. Bij aankomst vet, kreeg minder voer dan normaal en is afgeslankt, daarna bleef voedingstoestand hetzelfde op normaal rantsoen. Zeer rustig stalgedrag.
Op 18-06 last van hoefzweer, daardoor twee dagen boxrust.
Heeft op 28-04 deelname beëindigd omdat uit bloedgroepenonderzoek was gebleken dat Landgraf I niet de vader zou kunnen zijn. Later bleek dat Landgraf I wel degelijk de vader kan zijn, waarop Burggraaf op 07-06 deelname aan het onderzoek heeft hervat.

Afstammelingen 1988 (veulens)
Zeer fors, meermalen nagenoeg overmatig, ontwikkelde veulens toonde deze Holsteiner hengst. De groep geprikte veulens bleek maar matig rijtypisch te zijn gebouwd, sommige zelfs onvoldoende. De groep uitgezochte veulens vertoonde meer ras en kwaliteit en was ook ruim voldoende rijtypisch wat betreft de bouw. Het hoofd is voldoende sprekend, dikwijls met een mooi oog. De hals heeft een goede lengte, maar komt meermalen diep uit de borst. De schoft bleek bij de geprikte veulens maar matig te zijn ontwikkeld. Bij de uitgezochte veulens was dat beter. De schoft-schouderaansluiting zou veelal vloeiender kunnen verlopen. De schouder heeft voldoende lengte, maar zou er dikwijls wat schuiner in kunnen liggen; die opmerking geldt met name voor de geprikte veulens. Rug- en lendenpartij zijn voldoende. Hoewel bij de geprikte veulens nog wel eens iets plat, bleek de croupe over het algemeen voldoende gevormd te zijn met voldoende lengte. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld, sommige zijn iets steil. Een Franse stand is herhaalde malen waargenomen, hetgeen ook in beweging was te zien. Het achterbeen was bij de uitgezochte veulens duidelijk beter dan bij de geprikte veulens, waar nagenoeg steeds sprake was van een lang en sterk gehoekt achterbeen. De kwaliteit van het beenwerk was bij de geprikte veulens maar matig, bij de uitgezochte veulens beter. De stap is voldoende ruim maar vertoont weinig kootvering, enkele gingen overkoot. De draf bleek wisselend te zijn. Er zijn veulens die met kracht en cadans draven, daarbij veel ruimte vertonend, er zijn er die zich bewegen met weinig ruggebruik, en weinig buiging in het spronggewricht. Over het algemeen viel op dat de veulens zelfs in een hoog tempo niet in galop vielen. De hengst heeft duidelijk bloedvoerende merries nodig.
De veterinaire bevindingen hebben betrekking op spronggewrichten en kogels die nog wel eens wat voos zijn.

Kort samengevat: zeer fors, soms overmatig ontwikkelde veulens die wisselend zijn wat type betreft. Ook de draf is wisselend, zowel wat kracht als ruimte betreft.
Getoond: 41 veulens uit 194 dekkingen.

Keurverklaring 1995
Deze hengst ontvangt het keurschap zowel vanwege zijn prestatie- als exterieurvererving. Met 133 punten (en een betrouwbaarheidpercentage van 85) staat hij als tweede op de springindex; voor de dressuur scoort hij 107 punten met een betrouwbaarheidspercentage van 71. Burggraaf heeft 1 goedgekeurde zoon, te weten Habsburg. Qua exterieurvererving scoort de hengst hoog voor lengte en bespiering hals, lange schuine schouder, lang hellend kruis en goede bewegingen. Hij scoort eveneens hoog wat betreft predicaten. Van de 156 in het stamboek opgenomen merries zijn 78 ster geworden en reeds 19 keur. Tijdens de voorselectie hengstenkeuring 1994/1995 zijn niet minder dan 8 hengsten doorverwezen naar de tweede bezichtiging.

Sportgegevens
Tevens springpaard onder Roelof Bril (Burggraaf NV). Winsom t/m oktober 1993 F. 8.186,-

1995 levenswinsom 13 Duitse kinderen DM 26.244

Competitie
1987/1988 Springen Cat. A -- 195.25 punten, 4e plaats
1989/1990 Springen Cat. C -- 64 punten, 1e plaats

2000 januari nav beoordeling 11-jarige nakomelingen definitief goedgekeurd

2000 januari Preferent verklaard

Slechts bij uitzondering krijgen hengsten de hoogste onderscheiding die binnen het KWPN op het gebied van de fokkerij te vergeven is, het preferentschap. Burggraaf is deze eer te beurt gevallen vanwege zijn langdurige en naar verwacht blijvend positieve bijdrage aan de fokkerij van het KWPN. De Holsteins gefokte hengst, in eigendom van de heren H.J. Nijhof en J.G. Venderbosch, heeft de KWPN-fokkerij tot op heden 9 zonen nagelaten, te weten Graaf Grande, Graaf, Habsburg, Kroongraaf, Lemmod, Manhattan, Mermus R, Murano en Orion Fortuna. Burggraaf scoort al jaren bijzonder hoog op de springindex. Dit jaar laat de hengst een springindex van 155 met hoge betrouwbaarheid (95%) noteren. Ook in de internationale springsport is Burggraaf met enkele opvallende nakomelingen vertegenwoordigd. Te denken valt aan Burggravin, S'Blieft, Prokopp´s Dumbo, Hevalientje, Sydney, Kivoldo en Jumper. De grote verdienste van Burggraaf is dat hij niet alleen een opvallend prestatievererver blijkt te zijn, maar bovendien jaarlijks goed scoort op de exterieurindex. Illustratief in dit opzicht is het verhoudingsgewijs grote aantal dochters dat voor hoger predicaat in aanmerking kwam. Een overzicht van de keuringsresultaten leert dat van 519 aangeboden merries op de keuringen 277 ster verklaard zijn, 67 merries hebben inmiddels het keurpredicaat, terwijl nog eens 3 merries inmiddels preferent zijn verklaard.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 23:39

okeej heel erg bedankt Haha!

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:13

Burggraaf is een TOPPER! heeft al heel veel goede nakomelingen. bijv. Kroongraaf, goedgekeurde hengst (burgraaf x Amor) Orion Fortuna, burggraaf X Furore.
Setpoint S, Burggraaf X Cor de la bryere. (opzich wel rare combi aangezien burggraaf zelf Landgraf X cor de la bryere is, vind ik persoonlijk dan) Mermus R, Murano, Burggraaf X Saluut, Oralf (Burggraaf X Jasper) Dit zijn volgens mij al zijn goedgekeurde zonen.
Ook is in 2001 de VSN troffee voor 3 jarige dressuurpaarden! Naar een burggraaf gegaan, Rocco.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:13

Hexagons Louisville was ook een Burggraaf. Dekhengst bij het AES en GP dressuurpaard. Is nu verkocht naar de VS maar staat voorlopig nog in zijn Thuisbasis.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:42

Hier nog iemand vol lof over Burggraaf, ik heb 2 burggraaf ruinen, ik voel me zeer rijk met deze fantastische paarden, geweldige karakters, werklust, trouw, lief, voor mij het perfecte paard..

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 14:33

ik heb een dus ook een afstammeling van burrgraaf en is een 2jarige merrie ze is nu al over de 160 dus ze moet erg groot worden en het gaat heel erg goed met haar ze heeft een heel lief karakter. en het is voor mij ook echt een perfecte paard

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:59

En ik ik had een burggraaf en dat was een lompe bok Haha! van 1.70m die als hengst altijd beet al gaf je hem een klap dan kwam hij gewoon weer terug en hij duwde je tijdens het borstelen altijd zo heerlijk tegen de kant aan Verdrietig verder was het een lang paard wat wel goed kon bewegen we hebben het tot de M dressuur gehaald en toen kreeg hij een peesblesure aan een achterbeen is wel overgegaan en nu recreeert hij bij leuke mensen OK dan! Pling en heeft het goed naar zijn zin, is ook erg belangrijk Lovers

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:40

Mijn buurman had er vroeger ook een. Lompe lange zware knol. Gecombineerd met een merrie met veel bloed vind ik het wel aardige paarden maar een beetje dooie dienders. 'T is niks voor mij. Heb liever wat meer 'bloed' . Ieder zijn smaak....

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:58

annegti schreef:
Mijn buurman had er vroeger ook een. Lompe lange zware knol. Gecombineerd met een merrie met veel bloed vind ik het wel aardige paarden maar een beetje dooie dienders. 'T is niks voor mij. Heb liever wat meer 'bloed' . Ieder zijn smaak....


Mijn Burggraaf is toch echt behóórlijk bloederig hoor! En ik ken er wel meer bloederige paarden van, beslist geen simpele bokken. Dus scheer ze niet allemaal over 1 kam. Ben het met je eens dat er óók lompe en wat "dooie" paarden van komen, maar zo zijn ze beslist niet allemaal. Laatst op oefenparcours kon iemand moeilijk geloven dat die van mij een Burggraaf was, omdat het zo´n bloedmerrie is. Toen zei ik ook tegen hem dat ie waarschijnlijk dan nog niet zo veel Burggraaf-merries had gezien. En toen was ie stil Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 02:19

mijn burggraafje is ook best bloederig hoor. en ze heeft gigantische mooie gangen. ik heb hier op bokt wel eens foto's van haar hier op gezet maar die foto's doen het niet meer maar zal morgen proberen om een foto hier neertezetten.

en missHis hoe groot is jouw burggraaf en wat voor soort bles heeft ie?
de mijne heeft ongeveer de zelfde als burggraaf zelf.

boemel

Berichten: 8384
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:12

Ik heb verschillende Burggraaf nakomelingen gezien en ook een paar gereden. Er zitten inderdaad ook wel bloederige types bij, maar ook wel wat lomp aandoende types. -> Die overigens wel mooi toonden onder het zadel. De karakters vond ik heel erg goed.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:26

een van onze burggraafs is ook behoorlijk bloederig!
ze komt uit een zandigo x farn keur prestatie merrie valt qua bloederigheid toch ook wel mee
wel klopt dat burggraaf echte lompe knollen ertussen heeft zitten
de volle broer van dat bloedje is er zoeen, zwaar beenwerk, hoekig gebouwd en een hoofd Scheve mond drie maten te groot besteld Tong uitsteken

foto's
de lompere ruin :
Afbeelding
eerste keer springen :
Afbeelding

de merrie :
Afbeelding
Afbeelding

heb je ook toevallig een foto van die van jou?

karakter van deze burggraafs is gewoon ontzettend goed
de moeder is niet te rijden en gewoon een trut op stal, haar nakomelingen hebben gelukkig dat karakter niet overgenomen !
deze twee burggraafs zijn leergierig, eerlijk, talentvol
misschien in de omgang wel iets lomp. maar echt niet gemeen oid
ze zijn sociaal tegen andere paarden en over het algemeen erg rustig .wel heet te krijgen met rijden, maar dan wel op een fijne manier.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:39

Nou, mijn burggraaf is ook geen lompe bok hoor, er is ook nog een moederlijn he, ik heb een burggraaf x luckyboy, dus volbloed erin, met rijden ook te merken, wel braaf..maar geen dooie..Mijn andere is een Burggraaf x Nocturn, die is niet zo bloederig, maar toch een fijn te rijden voorwaarts paard..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:43

clau, ik zei ook niet dat alle burggraafs lomp waren
en zeker wel dat de moederlijn van groot belang is
alleen zoals je bij mij ziet, uit precies dezelfde merrie komen twee totaal verschillende paarden, een IMO echte burggraaf en een veel fijner gebouwde merrie
ik ken trouwens voornamelijk ruinen die wat lomper gebouwd zijn
de burggraaf merries die ik ken waren allemaal wat fijner !
(ik zeg dus niet dat alle ruinen lomp zijn, maar tkan zijn dat het geslacht wel meespeelt )

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:52

burgraaf is wel een goede hengst maar ik ben er niet echt kaopt van, burgraaf is al te veel doorgefokt, iedereen heeft tegenwoordig een burggraaf, en de meeste zijn iets wat aan de lompe kant(en IK ZEG DUS NIET DAT ZE ALLEMAAL LOMP ZIJN!!!) als je dus ook een wat lompere(sorry van het 'lomp' de meeste weten wel wat ik bedoel denk ik, sorry als ik mensen beledig dat schijn je hier namelijk dus al snel te doen) merrie hebt zou ik er geen burggraaf op zetten, ik vind dat de meeste burggraafs ook wat pit/uitstraling missen veel zijn grof gebouwd waar ik zelf niet van hou, ik heb ook wel eens wat pittige burfgraafs gezien hoor...maar het merendeel is wat lomp...
en er word hier naar mijn mening gevraagd en dit is dus mijn mening dus mensen word niet boos!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:01

ik ben het wel eens met jou hoor princess, je moet gewoon heel veel geluk hebben met burggraaf !
onze merrie was bij de vorige eigenaar ook al een keer gedekt door b.g. en die nakomeling springt nu internationaal in amerika, kweet dus alleen niet of het een lomperik is of niet
ik deel je mening in het grof gebouwd zijn
ze hebben ook vaak een zware hals die diep uit de borst is.
en het hoofd is vaak lang en de kont hoekig
gelukkig is onze merrie echt geen echte burggraaf wat dat betrefd Lachen

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:10

ladyenpippi schreef:
en missHis hoe groot is jouw burggraaf en wat voor soort bles heeft ie?
de mijne heeft ongeveer de zelfde als burggraaf zelf.


Mijn merrie is 1.71 m, en komt uit een moeder van 1.62 m. Ik moet echt eens wat foto´s van haar maken! Ze heeft trouwens een onregelmatige kol, verder geen aftekeningen.

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:32

Ik heb ook een aantal burggraafjes gehad, best wel fijne paarden maar wel slap van achteren, waardoor ze uiteindelijk veel te weinig afdruk met springen hadden.
En veel Burggraaf nakomelingen zijn heet met springen, niet bloederig maar een beetje dom heet.
En verder valt mij op dat een heleboel handelaren en springruiters geen Burggraaf nakomlingen meer willen hebben.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:35

Wij hebben ook een Burggraaf. Dikke lomperik, maar wel erg lief Lovers . En jong, wordt dit jaar 4. Ze is helemaal zwart van kleur met 1 wit sokje achter.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:32

Wij hebben een hengst van Manhattan (v. Burggraaf). Een heel luxe paardje. Heel slim, wil graag voor je werken. Super karakter. Heel lief en aanhankelijk. Wel wat eenkennig.
Afbeelding