vrachtauto en veewagen verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

vrachtauto en veewagen verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:15

ik wil graag een vrachtautootje of veewagen kopen, maar weet iemand hoe dat zit met verzekeren??

love's Azim


Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:17

Gewoon aanmelden bij je verzekering. Als het een oldtimer is dan betaal je minder verzekeringspremie. Je kunt bij verschillende maatschappijen informeren wie de goedkoopste verzekering heeft.

...Dreaming with my eye's wide open...

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:55

Gewoon rondbellen, het loont de moeite.
Let op: als particulier kom je in aanmerking voor bijzonder tarief wegenbelasting, dit heeft ook een (positieve) invloed op je verzekering, die wordt dan een stuk goedkoper. Let er wel op dat je ook in het buitenland verzekerd bent, sommige verzekeringen doen daar dan weer moeilijk over.
Om voor het bijzondere tarief in aanmerking te komen moet je een verzoek indienen, waarbij je aangeeft de auto alleen voor hobby-doeleinden te gebruiken.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:08

overwater-huizinga is heel erg goedkoop in oldtimers..
alleen moet het geloof ik dan wel je 'tweede auto' zijn
ik heb mijn 6 paards vw er verzekerd (oldtimer) en dat kost me maar 260 gulden per jaar ( 60 gulden voor inzittenden verzekering)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:34

Heb ook wel eens gehoord dat je zo'n 60 dagenkaart erbij kan nemen; maar weet niet of dat nog steeds zo is. Verder is het wellicht net zo als bij een trailer waar je maar 1 kwartaal hoeft te betalen voor hobbymatig gebruik.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:36

Kyona schreef:
Heb ook wel eens gehoord dat je zo'n 60 dagenkaart erbij kan nemen; maar weet niet of dat nog steeds zo is. Verder is het wellicht net zo als bij een trailer waar je maar 1 kwartaal hoeft te betalen voor hobbymatig gebruik.



Klopt , ik heb die van ons verzekerd bij hippo ofzo.
Zal nog wel even opzoeken wat ik betaal.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:04

ja idd een vriend van me heeft ook zo'n 60 dagen kaart
ik heb ook bewust voor een oldtimer gekozen, zodat ik iig belasting vrij was !
en ik kon hem dus ook heel goedkoop oldtimer verzekeren

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:13

mijn vrachtautootje was dan geen oldtimer maar ook dan kun je zo'n auto bij bv een hypo assurantien goedkoper verzekeren. als vrachtauto speciaal voor paardentransport betaal je minder verzekering (het is zelfs een vast bedrag dus ook geen problemen met no-claim enz.) en belasting zo uit mijn hoofd is het nog steeds een 60 dagenkaart.
hou wel in de gaten dat je de gereden KM moet bijhouden, ivm controles van de politie, daar kun je anders wel problemen mee krijgen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:30

Ik weet niet beter als dat dat hele 60-dagenkaart verhaal uit de wereld is. Ik had zo'n kaart bij de vrachtwagen, maar die bleef op een zeker moment gewoon weg, maar ik kreeg wel een belastingaanslag voor kwart-tarief, zoals gewoonlijk. Ik betwijfel of er een verschil wordt gemaakt tussen wagen boven en onder 3500kg. Belasting voor trailers is ook al jaren afgeschaft, lijkt me dus stug dat je daar ook nog 60-dagenkaarten voor hebt.
Je kunt auto's ouder dan 15 jaar al als old-timer verzekeren, mijn Defender (1987) is ook een old-timer volgens de verzekering *LOL* Let er wel op dat je een groene kaart krijgt, niet alle verzekeringen doen dat bij dergelijke wagens, daar liep ik indertijd ook tegenaan.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:25

die 60 dagenkaart bestaat nog wel
tenminste , een soort van ...
dus gewoon even de belastingdienst bellen
een vriend van me rijd ook op die manier rond nl.
dus het kan zowiezo wel !
er word dus wel verschil gemaakt van onder en boven de 3500 kilo
tis logisch dat je voor een vrachtwagen met meer maximaal laadvermogen meer wegenbelasting moet betalen als met een auto !
je rijd immers de weg eerder kapot (om t ff botweg te omschrijven)

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:47

crossmonster schreef:
er word dus wel verschil gemaakt van onder en boven de 3500 kilo
tis logisch dat je voor een vrachtwagen met meer maximaal laadvermogen meer wegenbelasting moet betalen als met een auto !
je rijd immers de weg eerder kapot (om t ff botweg te omschrijven)


Dat is dus zeer zeker NIET zo. Toevallig onlangs de wegenbelasting opgevraagd voor een 20-tonner, dat kost met luchtvering dus 71 euro per drie maanden!!! Bladvering is duurder, maar nog altijd onder de 90 euro. Het is dus gewoon veeeel goedkoper om een dikke vrachtwagen te rijden dan een bestelbus (OK, ik "vergeet" de brandstofrekening voor het gemak).

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:14

en verzekering.....


maar als ik die jongen spreek dan zal ik het eens vragen
hij heeft een trekker-oplegger voor de paarden en heeft mij ooit verteld (vorig jaar) zo'n sorrt 60 dagen kaart te hebben

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:37

Maar is het niet zo dat je bij een oldtimerverzekering beneden een bepaald aantal kilometers per jaar moet blijven? Heb ik wel eens wat over gehoord, maar weet ook niet precies hoe dat zit...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:40

ik mag niet meer dan 5000 km per jaar rijden met mijn vrachtwagen .....
dus dat valt best mee !

woodie
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:59

60 dagen kaart bestaat niet meer,wel iets wat erop gebaseerd is,dit heeft trouwens alleen betrekking op wegenbelasting!!je moet dan brief naar belasting schrijven dat je vrachtw alleen voor prive gebruik is,dan krijg je speciaal tarief,ik betaal iets van 78 euro per jaar wegenbelast.verz bij ik dacht interpolis is afhankelijk van aantal paarden dat je kunt vervoeren,mijn verz is dacht ik iets van 230 euro,zou ik na kunnen kijken,succes ermee

pluk de dag

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:43

woodie schreef:
60 dagen kaart bestaat niet meer,wel iets wat erop gebaseerd is,dit heeft trouwens alleen betrekking op wegenbelasting!!je moet dan brief naar belasting schrijven dat je vrachtw alleen voor prive gebruik is,dan krijg je speciaal tarief,ik betaal iets van 78 euro per jaar wegenbelast.verz bij ik dacht interpolis is afhankelijk van aantal paarden dat je kunt vervoeren,mijn verz is dacht ik iets van 230 euro,zou ik na kunnen kijken,succes ermee


Dat noemen ze "kwart-tarief" en wordt afgegeven op hobbymatig gebruikte paardenwagens en campers. Voor paardenwagens moet je dit aanvragen en aannemelijk maken dat je de wagen niet beroepsmatig gebruikt. Zeggen dat je groom bent bij deze of gene springstal is dus vragen om problemen *LOL* *LOL*
Als je verzekering je beperkingen oplegd over het aantal km bij deze bijzondere verzekeringen, dan moet je ze onmiddellijk buiten stampen!! ik rijdt al jaren voor 126 euro per jaar onbeperkt rond met de Mercedes op een old-timer verzekering. Ook voor de Range Rover en de Defender heb ik geen km-beperking, nu ja, dat wil zeggen, ik mag 20.000km per jaar rijden en aangezien ik dat met de Disco maar amper haal, zal ik dat met de Defender en de Range wel helemaal niet halen, om over de Mercedes maar te zwijgen *LOL* *LOL*

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:20

Je moet idd bij de belastingdienst aangifte doen en dan betaal je zeg maar de camper rijtuigenbelasting maar zet je hem op je bedrijf dan moet hij zo wie zo voluit betaald worden.

En neem je wat grotere vrachtwagen dan ben je ook als particulier verplicht (als ik het verhaal goed begrepen heb) voor een eurovignet en die heb je niet alleen in het buitenland nodig maar ook in Nederland maar dat is als je meer als 12 ton aan gewicht hebt.

...Dreaming with my eye's wide open...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:16

Chronos schreef:
Je moet idd bij de belastingdienst aangifte doen en dan betaal je zeg maar de camper rijtuigenbelasting maar zet je hem op je bedrijf dan moet hij zo wie zo voluit betaald worden.

En neem je wat grotere vrachtwagen dan ben je ook als particulier verplicht (als ik het verhaal goed begrepen heb) voor een eurovignet en die heb je niet alleen in het buitenland nodig maar ook in Nederland maar dat is als je meer als 12 ton aan gewicht hebt.



dat eurovignet hoeft niet persé, in die zin, in duitsland is het zowiezo al veranderd, daar moest je er eerst een aan de grens kopen als je er geen had ( voor een dag ) nu is er een ander systeem aan de orde geloof ik.
in nl hoef je alleen op de grote weg een eurovignet te hebben, ik heb er ook geen voor mijn vr8wagen... de boete die je de eerste twee ker moet betalen weegt niet op tegen het geld wat je anders kwijt was geweest ...

kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 23:52

dank jullie voor jullie tips, nu alleen nog een veewagen. Haha!

love's Azim

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:22

kelly81 schreef:
dank jullie voor jullie tips, nu alleen nog een veewagen. Haha!


Mercedes 608 uit '74? zonder APK voor 750 euro. Belangrijkste punt is dat de accu's defect zijn, verder een beetje laswerk en een grote beurt en je kunt weer jaren rijden Bodem is drie jaar geleden volledig vernieuwd, chassis en aandrijving in uitstekende staat, 140.000 km (!!!) op de klok. Voor de ongelovigen onder ons: ik heb de wagen in '90 gekocht met 95.000km op de klok, de rest heb ik dus zelf gedaan.
3490kg leeggewicht, 5600kg toegestaan gewicht. Twee-paards, met ruime zadelkamer.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:11

misschien dat ik in de loop van het jaar die van mij ook verkoop
een 6-paards daf 1600 met ruime living (inclusief keuken) en dubbele cabine, slaapplaatsen boven de cabine (in de living)
hij is 27 jaar oud gloof ik
apk komt ie vlekkeloos doorheen, oldtimer, dus belastingvrij en verzekering 260,- GULDEN per JAAR
maar ik weet nog nie psies wanneer ik m verkoop...
tis wel groot rijbewijs dus.


kelly81
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 00:44

ikke"]
[quote="kelly81 schreef:
dank jullie voor jullie tips, nu alleen nog een veewagen. Haha!


Mercedes 608 uit '74? zonder APK voor 750 euro. Belangrijkste punt is dat de accu's defect zijn, verder een beetje laswerk en een grote beurt en je kunt weer jaren rijden Bodem is drie jaar geleden volledig vernieuwd, chassis en aandrijving in uitstekende staat, 140.000 km (!!!) op de klok. Voor de ongelovigen onder ons: ik heb de wagen in '90 gekocht met 95.000km op de klok, de rest heb ik dus zelf gedaan.
3490kg leeggewicht, 5600kg toegestaan gewicht. Twee-paards, met ruime zadelkamer.
[/quote]
klikt wel interessant, maar heb je ook een recente foto?? Pling

love's Azim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 bezoekers