Wat (lage) hindernisjes genomen met Racer..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Wat (lage) hindernisjes genomen met Racer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 22:51

..en het ziet er niet eens zo gek uit Haha! .
Ik vind het zelf erg prettig dat ik nu zelf kan zien hoe hij springt en wat de "fouten" zijn.
Zo zie ik dat hij vrij vroeg afzet en ik beter een drafbalkje neer kan leggen. In de les heb ik dit wel altijd, maar dan wordt er op me gelet en worden we "geholpen" met de drafbalk, ik vind dit namelijk heel eng omdat ik bang ben dat hij er over struikeld (al eens voorgekomen Clown ).
Het was niet echt serieus springen hoor, want dat gaat gewoon niet in de buitenbak, maar het was wel erg leuk OK dan! .
Op sommige foto's is hij heel kijkerig, hij was ontzettend fris en de eendjes in de sloot waren erg eng *LOL* .
Ik denk dat veel rijtechnisch commentaar niet echt nodig is, ik weet zelf goed genoeg waar de fouten zitten. Vind het namelijk zeer irritant als iedereen punten op gaan noemen die ik zelf toch wel weet Haha! .


[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/32363/incoming/1(1).jpg[/img]
Dat huisje is wel heel eng hoor Racer, misschien komt er wel een paard-etend-moddermonster uit Haha! . Ik zit zelf iets scheef, ik probeerde hem wat schoudervoor/schouderbinnen (weet de juiste naam niet meer Bloos! ) te rijden zodat hij niet zo naar buiten zou kijken. Lukte alleen niet echt .

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/32363/incoming/2(1).jpg[/img]
Hmm baasje, ik weet niet zo goed of je kan vetrouwen hoor, volgens mij is het echt eng hier Clown . Zelfde probleem als hierboven met dat schoudervoor/binnen.

En toen gingen we springen Cool .

Afbeelding
Landing Haha! . Wel een gave foto trouwens. Ik vind dat ik wat eerder weer recht moet gaan zitten. (handig die foto's )

Afbeelding
Beetje kleine miscommunicatie, ik had verwacht dat hij wat meer naar links zou springen Haha! . Kan je ook wel zien. Maar ach, we hebben lol *LOL* .

Afbeelding
*woei*

Afbeelding
Deze vind ik zelf ook wel goed .

Wat vinden je trouwens van mijn supersonische nieuwe dressuurzadel? En het springt, (op deze hoogte dan Haha! ) best prettig moet ik eerlijk bekennen. Maargoed, een springzadel zal prettiger zijn Lachen .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:54

Ik zou ten eerste je beugels wat korter doen! JE hakken meer uitdrukken en meer mee geven! en natuurlijk ook contact houden op de teugels!
Maar verder ziet het er wel netjes uit!

Live,LOve,'ndLaugh

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 22:57

Margon schreef:
Ik zou ten eerste je beugels wat korter doen! JE hakken meer uitdrukken en meer mee geven! en natuurlijk ook contact houden op de teugels!
Maar verder ziet het er wel netjes uit!


Klopt, ze zitten al korter dan normaal, maar als ik ze nog korter doe kom ik met mijn knieen over de kniewrong heen en heb ik helemaal geen steun meer.
En inderdaad contact houden, hij vind springen altijd erg leuk dus ben ik meer bezig met wat terug nemen voor de sprong Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:32

als je je beugels korter doet kom j misschien over de kniewrong maar zit je je paardje niet in de weg bij het springen.
Je houd vanzelf genoeg steun als je evenwicht goed verdeeld en goed je evenwicht zoekt in de beugels en NIET in de teugels.....
Handen wat meer naar voren plaatsen zodat je paardje zn nek boven de sprong kan uitschuiven!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:32

Vertel mij wat.......
Die van mij komt met 4 benen van de grond als hij een hindernis in aantocht ziet! Tegenhouden mag ik niet doen van mijn instructeur want dan heb je meer kans dattie stopt!

Live,LOve,'ndLaugh


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers