Hypotheek of toch lening? (weidegrond)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Hypotheek of toch lening? (weidegrond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 23:49

Sinds ik paardjes heb ben ik heel blij met de weides die ik kon huren.
Nu zit ik er toch steeds meer over na te denken om eens te kijken of ik ergens iets kan kopen. Helaas is mijn spaarpot niet groot genoeg om dat zelf te kunnen betalen. Maar hoe werkt dat nou. Gaat dat dan via een hypotheek of toch via een lening?



InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:57

Volgens mij moet je dat geregeld kunnen krijgen met een hypotheek je moet het tenslotte ook bij een notaris beschrijven. ik weet zeker dat je eigen bank je hierover wel kan adviseren. Ik heb van mijn spaarcentjes ook een weidje gekocht en ben er nog steeds blij mee. Het blijft in ieder geval zijn waarde houden en met een beetje geluk brengt het als je het wil verkopen ook nog extra op. Wel zul je er rekening mee moeten houden dat als je het bv van een boer koopt, hij dan af moet rekenen met de belasting en dat doen ze in de regel niet graag, kun je beter kijken of er niet een particulier zijn stukje grond kwijt wil. In ieder geval heel veel succes ermee.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:30

Het lijkt me dat je op grond = vastgoed gewoon hypotheek zult kunnen krijgen, ook wel met een langere looptijd. Immers; de grond biedt een zekerheid als onderpand. Grond stijgt niet zo gauw in waarde als panden, dus houdt er wel rekening mee dat je geen zgn 'tophypotheek' erop zult krijgen; eigen kapitaal meebrengen zal dus waarschijnlijk noodzakelijk zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 08:55

Inderdaad via een hypotheek. Is voor jezelf ook voordeliger dan een persoonlijke lening. De rente is lager en vaak heb je ook niet meteen een aflossingsverplichting.
Ik zou eens een gesprek aanvragen bij de bank om te bekijken wat voor jou de mogelijkheden zijn.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers