In een buitenbak of een binnen bak rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 13:03

Hallo iedereen,

Waar rijden jullie het liefst? In een binnenbak of in een buitenbak. ik rijd het liefst in een buitenbak omdat het meestal in de binnenbak warm is en in de buitenbak ben ik niet zo vuil wanneer ik van een pony kom. Als ik in de binnenbak rij dan zit ik altijd onder het stof. En dan zien mijn tanden zwart van het stof.

Waar rijden jullie het liefste?

Groetjes celine en Pouskin Party!! *LOL*

. . .
. . .
. . .


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:05

in het bos! *LOL*
haha maar als ik moet kiezen in de buitenbak. Maar in de winter binnen hoor *LOL*

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 13:08

Ik in de winter ook wel in de binnenbak maar als de groepen te groot zijn dan moet je kiezen binnen of buiten rijden. Dan rij ik wel buiten.

Groetjes celnie en pouskin

. . .
. . .
. . .

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:29

Buitenbak! Veel beter voor je paard. Ik zou niet eens een binnenbak willen, mocht kiezen: binnenbak of paddock. Er komt nu een paddock Haha!


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:31

wij hebben alleen een buitenbak, en dat bevalt me prima. Hij is alleen kletsnat, maar ik vind het beter dan een stoffige binnenbak. Ik persoonlijk vind het veel echter om in een buitenbak met weer of geen weer te rijden!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 13:57

Ik kan kiezen tussen binnen en buiten, swinters rij ik binnen en zomers zoveel mogelijk buiten, is ook beter voor de ventilatie en het rijd veel fijner die frisse lucht!!! Haha! Maar soms als het erg heet is rij ik binnen daar is het lekker koel!!!

_________________
Advies gevraagd zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... forum=13&7
Tis dringend!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Esmee op 2001-12-05 13:57 ]</font>

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:13

Als het regent en de bodem is k*t: binnen. Als het weer het toelaat (ik ben een mietje!) en de bodem is goed: buiten, maar ik ben een enorme zeur qua bodem, gevoelig paard, dus in de winter rij ik eigenlijk nooit in de buitenbak. Wel op de hei natuurlijk!

Nulla tenaci invia est via

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:23

Nou ik zou toch wel een binnenbak willen. Ik zou wel zo veel mogelijk buiten rijden, maar als het echt slecht weer is, zou ik lekker naar binnen gaan! Haha!

Maar ja dat kan nu niet meer! Even hard worden deze winter dus! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:31

Altijd buiten, ik ben geen binnenbak gewend, heb misschien 2x van mijn leven in een binnenbak gereden....zelfs tijdens een flinke sneeuwbui heb ik vorig jaar nog gewoon gereden, na de les zag ik eruit als een sneeuwpop maar dat maakt niet uit haha... *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 14:42

Wij rijden 's zomers èn winters in een binnenbak. Een van de 2 is wel half open maar je merkt toch dat de paarden het niet zo gewend zijn. We hebben ooit eens in de zomer 10 min in de buitenbak gereden: een hondeblafje en de helft ging al aan de kletter!
In de zomer (mei-september)gaan ze wel buiten wandelen.
Ik ben nogal vlug bang en mijn zit is ook niet je-dat maar op een braaf paard dat niet van alles schrikt (als er zo een op de manege stond)zou ik met plezier buiten gaan rijden en wandelen!

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:01

Liefst buiten, maar sinds een half jaartje heb ik ook de beschikking over een binnenbak en als het ook maar een beetje spettert rij ik nu dus binnen. Ben een mietje geworden Haha!
Maar onze binnenbak is dan ook niet stoffig; wordt zeer regelmatig gesproeid en aan 1 lange zijde is hij over een lengte van een meter of tien open.
Onze buitenbak is trouwens altijd toppie; staat nooit een plasje in. Dus als de binnenbak gebruikt wordt voor bv een les of een jong paard (gebeurt maar heeeeeel zelden) en ik zou echt geen tijd hebben om een half uurtje te gaan wachten, dan zou ik altijd goed buiten kunnen rijden.
Maar als ik zo weinig tijd heb, rij ik uberhaupt niet, dus die keuze hoef ik lekker nooit te maken *LOL*

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:03

Hangt natuurlijk van het weer af. Als het weer goed is en de bak ook, rijd ik het liefst buiten. Maar bij ons wordt er nu niks meer aan de buitenbak gedaan (die de fantastische afmetingen van 25 x 30 heeft) en dat vind ik wel jammer, hoewel ik me afvraag of er nog wat aan te doen is met dit weer. Ik ben dus wel blij dat ik een binnenmanege tot mijn beschikking heb waar ik eigenlijk altijd de mogelijkheid heb om te rijden.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:05

Tuurlijk zou er nog wat aan te doen zijn met dit weer Naz; een goede drainage en toplaag maken of breken de bak.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:08

ik wou dat ik een binnenbak had! Die stinkmodderbodem waardoor ik nou op het maisland moet rijden waar die verrot op loopt. Ik rijd 1 x in de week in een binnenbak en dat bevalt super. Als ik er een had reed ik er alleen in en ging ik naar buiten tot het zonnetje scheen!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:59

Tja, ben niet voor niets verhuisd naar een stal met binnenbak! Als het even kan kwa weer en bodem rijd ik buiten. Beter voor mijn pony en lekker fris. Maar bij zulk weer als nu, en als het overal zo nat is, dan ben ik heel blij met die binnenbak hoor! Mijn pony loopt er veel lekkerder dan in een "waterbak", hij bevriest ook niet dus kan ik gewoon door blijven rijden en trainen...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:23

Buiten.. vind het eigenlijk heerlijk..
lekker windje ,lekker in de zon..miezer vind ik ook niet erg en gewone regen ook niet bij plensbuien en onweer geef ik de voorkeur aan een binnebak en bij vorst ook maar verder.. nee het heeft wel wat lekker frisse neus halen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:36

Gelukkig kan ik kiezen *LOL*. Als het weer goed is en de bodem ook rij ik liever buiten. Helaas zijn de weersgoden nogal onvoorspelbaar hier in Nederland. Daarom is het ook erg moeilijk een buitenbaan constant in dezelfde conditie te houden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 17:50

Ik rijd altijd buiten, alleen met de les rijden we binnen. Ik vind het buiten ook veel fijner, lekker fris en veel beter voor je paard.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 18:55

Mn paardje rijd t liefst in de buitenbak geloof ik. Buiten is ze braaf en niet kijkerig, binnen is ze soms helemaal stuiter. terwijl buiten allerlij stukken zeil en wapperende dingen liggen. Binnen niet.
Maarja, vaaaaag paard Haha!
Ik rijd dus ook graag buiten, dan ontspant mn knollie zig tenminste Party!!

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:16

ik heb sinds ik een paard heb altijd nog de beschikking gehad over een binnenbaan. In augustus ben ik naar een andere stal gegaan met alleen een buitenbaan. Ik rij graag buiten en het valt me mee dat ik de binnenbaan tot nu toe niet heb gemist.
Maar ja het is nog geen -10 geweest.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 20:07

Buiten geniet ik ook meer van de les en van de goede buitenlucht die er is.

groetjzes celine en pouskin

. . .
. . .
. . .

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 21:01

Overal en nergens Haha!

Nee, in de buitenbak is heerlijk, vooral als het zomers is na 10en. Whaah, super gewoon. En verder is het wel logisch denk ik, bij harde/natte/stoffige bodem: binnen, anders gewoon buiten. Verder zijn er af en toe hele fijne stukjes bos, waar de grond super is om een iets meer gebruik van te maken Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 21:30

ik rijd altijd in een buitenbak.
Ik heb ook een tijdje op een stal gestaan met een binnenbak, maar die gebruikte ik alleen als het heel slecht weer was.
Ik mis die binnenbak totaal niet. Ik vind buiten veel lekkerder, maar heel soms als het echt oliebolweer is dan zou het toch wel lekker zijn als we ff binnen konden rijden.


ps het liefst rijd ik gewoon in het bos, duin of over het strand. Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Fitzroy

Berichten: 25045
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 23:27

Behalve als het echt slecht weer is of als het gaat vriezen, vind ik een buitenbak toch veel fijner dan een binnenbak.

Ik rijd trouwens altijd buiten. Dat is zowel voor mijn paard als voor mij veeeel gezonder!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, wisja en 3 bezoekers