2 jarige deken op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ferry80
Berichten: 344
Geregistreerd: 03-03-04

2 jarige deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 14:41

Hallo

Mijn paard staat nu op een stal waar hij snachts naar binnen gaat.
Hij moet daar nu weg en ik heb alleen wat gevonden waar hij snachts buiten staat. Morgen moet ik hem ophalen. En gaat hij de wei op met leeftijdgenootjes. Maar mijn probleem is... hij heeft nu 2 maanden lang met vorst binnen gestaan snachts. Aangezien het nog best wel koud is nu... weet ik niet of ik hem zomaar snachts buiten neer kan zetten..
Of moet ik hem die nachten dat het koud is toch even een deken op doen?
Is dat erg? Of is dat absoluut af te raden?

Wie kan mij advies geven?
Ik kan niet anders dan hem snachts buiten zetten vanaf morgen...

Hoop op antwoord.

Groetjes


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:45

Ik denk dat als je m in gaat scharen en je doet m een deken op dat er binnen 10 minuten niks meer van je deken over is.

Je zal m dus zonder deken naar buiten moeten doen en hopen dat de nachten minder koud worden.......

Als hij geen deken op gehad heeft dan kan het weinig kwaad hoor. Zn vaggie is goed gewend aan de kou..........

Maar ik neem aan dat hij nog geen deken opgehad heeft toch???

Ferry80
Berichten: 344
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 15:32

Hij komt eerst even apart te staan voor 2 weekjes.
Hij heeft inderdaad nog nooit een deken opgehad.
Doordat hij snachts op stal stond is zijn wintervacht niet megedik, maar hij heeft wel wat wintervacht...

Groetjes !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131721
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:40

Een deken in combinatie met een koppel jonge paarden gaat meestal niet zo goed samen Knipoog
Als je paard overdag buiten heeft gestaan, dan zou het geen probleem moeten zijn om hem dag en nacht naar buiten te doen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:42

geen deken op doen. Deken gaat stuk (grote kans), dus dan staat ie alsnog zonder en dan heb je nog kans op gevaarlijke ongelukken ook.

-

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:45

Ik zou er geen deken op doen hoor.... dan blijf je aan het dekens kopen, want een deken blijft nooit heel in een koppel jonge paarden....
Bovendien denk ik dat je paardje het niet eens zo koud zal hebben in de wat koudere nachtjes, hij zal toch een aardige wintervacht hebben gekweekt aangezien ze overdag wel buitenstond!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:48

koppel jonge paarden en deken?
neuh zou ik niet doen , arme deken
maar zolang je paard tot nu toe geen deken op heeft gehad en overdag wel buiten is geweest zit er waarschijnlijk een best vachtje op en zal hij het wel redden

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:09

Ik zou als ik jouw was geen deken opleggen...
Ten eerste omdat hij nog nooit een deken opgehad heeft, en je dus niet weet hoe hij erop reageert.
En ten tweede omdat ik wel denk dat hij een dik genoeg vachtje heeft en van de deken zal denk ik niet veel overblijven...


Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:18

En zo heel veel kouder is het buiten nou ook weer niet, daar is zo'n vacht snel aan gewend.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, AhrefsBot, Bytespider, Duhelo, Groetje, NorwayFjord en 32 bezoekers