avi-bestanden kleiner maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

avi-bestanden kleiner maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:53

Inmiddels heb ik het programma Dazzle aangeschaft om de beelden van mijn Hi8 videocamera op de pjoet te zetten. Daarbij zit het softwarprogramma Pinacle, waarmee ik de films kan plakken, knippen en op allerlei andere manieren kan bewerken.

Uiteindelijk kan ik er een mpeg of een avi film van maken.

Nu zijn de avi-bestanden iets kleiner dan de mpeg, maar nog steeds van een enorme omvang.

Is er een mogelijkheid (behalve winzip) om deze avi-bestanden kleiner te maken zodat ze beter/makkelijker te versturen zijn?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:20

Ik ben zelf een vervent Pinacle gebruikster. (studio 8 en 9)
Voorbeelden van zeeeeer verkleinde filmpjes vind je dan ook op mijn website. Originelen waren zo'n ruime 200 mb.
Zodra je het filmpje hebt gemaakt zoals je het wilt hebben, kun je het filmpje opslaan.
Je kunt dan kiezen uit de type waarin je het wilt opslaan, maar ook de streamings en verbindingen. In dat laatste moet je even schipperen. Ofwel even uittesten dus en vergelijken welke optie, welke kwaliteit en grootte met zich meebrengt. Overigens kun je ze ook opslaan als Realvideo (af te spelen met een realplayer), hierin worden ze veelal nog kleiner.
Voor vragen.. kun je altijd bij me terecht.