Het beste verjaardagskado ooit!!! (lang verhaal)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Het beste verjaardagskado ooit!!! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:24

Waar zal ik beginnen... Eindelijk was het gister zover, ik mag me vanaf nu de officiele eigenaresse van mijn paard noemen. En dat allemaal dankzij mijn lieve zus, en iedereen die daaraan meegewerkt heeft.

Ik heb Givar bijna drie jaar geleden gekocht bij een handelaar. Hij was daar terecht gekomen nadat hij het manegewerk niet meer aankon Er was mij verteld dat hij naar de slacht zou gaan vanwege de pijn die hij zou hebben. Ik had hem acht jaar verzorgt op de manege; hij was mijn ziel en zaligheid. Natuurlijk ben je verdietig als je hoort dat hij een dag later afgemaakt zal worden, maar als je weet dat het dier zoveel pijn heeft kun je daar echt wel mee leven.
Het bleek echter dat hij niet naar de slacht was maar naar de handelaar, om doorverkocht te worden. Ik wilde, en kon dat eerst niet geloven. De mensen waar ik al bijna mijn hele leven, ook prive, over de vloer kwam deden me dat niet aan. Niets bleek minder waar, want toen wij (mijn vriend en ik) het bij de handelaar gingen checken, was dat het eerste paard dat ik voor de verkoop aangeboden kreeg.
Ik hoefde er geen seconde langer over na te denken en heb hem gekocht; weg spaargeld, en hallo kreupel en zielig paard.
Afijn om een lang verhaal nog korter te maken; nadat ik hem gekocht had, wilden we niets meer met de manege te maken hebben. Maar ik moets daar natuurlijk wel vertellen, wat er intussen gebeurd was en dat ik er stopte met rijden. Wat begon als een vrij redelijk gesprek, isl in een ordinaire scheldpartij geeindigd. Wij waren daar niet langer welkom, niet dat dat het probleem zo zeer was, maar ze hadden nog wel alle bij het paard horende stamboekpapieren in hun bezit. Maar dat kwam wel...
Givar hadden we inmiddels verhuisd naar een heerlijke stal bij mij in de buurt. Vlak bij de bossen en de duinen, met weiland en meer liefde dan hij ooit had durven hopen. In de maanden die volgenden ontpopte hij zich tot een paard dat weer vrolijk was, en nog belangrijker; pijnvrij. Ik heb hem heel in het begin dat ik hem had gekocht laten nakijken door een heel all-rounde dierenarts. Deze man is ook homeopaat, ostheopaat en wat al niet meer. Mijn paard had inderdaad veel pijn, maar niet waar we dachten dat hij pijn had. Hij had om te beginnen ontstoken nieren, en last van een vastzittend schouder en atlasgewicht. Aan het einde van de daarop volgende behandelingen was het een heel ander paard geworden. Hij bleek in geen geval kreupel.
Voor de zekerheid hebben we hem toch maar meegenomen naar Utrecht voor een kreupelheidsonderzoek. conclusie; niets met hem aan de hand. Hij heeft enkel last van een steile hoefstand en een wat korte koot. Ook daar was snel een oploissing voor gevonden; beslag met een flinke opzet en zooltjes met silliconen.

Nu drie jaar later, gaat het zo goed met Givar dat ik er serieus over nadenk om met hem endurance te starten. Maar ja, voor een startbewijs zjijn papieren nodig, en die had ik niet. We hadden al meerdere pogingen gedaan bij de manege, maar alle aangetekende brieven bleven terugkomen, en telefoontjes werden niet beantwoord.
Ik had mezelf vorgenomen, om op mijn verjaardag iedereen een bijdrage voor het goede doel te laten doen. Uiteraard was dit goede het in orde maken van de papieren die bij mijn paard horen.

Hoe groot was de verassing toen ik op de ochtend van mijn verjaardag (4 maart j.l.) een fotolijst met daarin het stamboekpapier van Givar kreeg. Tranen met tuiten uiteraard van mijn kant. Toen ik van de schrik bekomen was hoorde ik wat zich al maanden had afgespeeld. Mijn zusje is vanaf november vorig jaar bezig geweest met het KWPN. De enige dwarsliggende factor binnen het verhaal was de manegehoudster die weigerde om haar handtekening te zetten zodat we een duplicaat konden aanvragen. Nadat het WPN haar toch heeft weten te overtuigen is de bal verder gaan rollen. In het geheim, achter mijn rug om, zijn er manen getrokken voor een DNA-analyse, zijn er foto's van Givar gemaakt voor indentificatie, en zijn er wel honderd telefoongesprekken en brieven over en weer gegaan tusen mijn thuisfront en het KWPN.
Het resultaat is geweldig: eindelijk ben ik officieel eigenaar van Givar. Nou ja Givar? Volgens zijn papier is zijn echte naam Fernando. Wie had dat ooit gedacht. Ik wist dat Givar zijn officiele naam niet kon zijn, omdat dat niet klopte met zijn geboortejaar. (die informatie had ik dus wel al jaren; zijn geboortedatum en zijn afstamming)
Hoe mooi zijn nieuwe naam ook is, voor mij blijft hij Givar. Eindelijk is er een eind gekomen aan drie jaar lang touwtrekken tussen mensen die mij het nieuwe geluk van mijn paard niet gunnen, en ons.

Givar is nu 17, en zoals het er nu uitziet, kan hij echt nog heel wat jaartjes mee. We zullen zien wat de toekomst ons zal brengen. Dit hoofdstuk is nu afgesloten, ben benieuwd wat er zal volgen.....

Namens deze weg wil ik ook iedereen bedanken die zijn steentje heeft bijgedragen aan het fantastische verjaardagskado ooit!!!! OK dan!

...


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:37

Wauw, wat een leuk 'verslag' .... Gefeliciteerd!! Echt top!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:38

Wat goed, GEFELICITEERD (ook nog voor je verjaardag trouwens Haha! )

Wat fijn dat alles nu na zo lang geregeld is, helemaal OK dan! van je zus

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:42

Mooi verhaal zeg! echt helemaal toppie van je zus dat ze dat allemaal voor je gedaan geeft OK dan! Veel plezier met starten!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:48

wat fijn zeg!! kan me wel voorstellen dat dit het mooieste verjaardagkado is dat je je maar had kunnen wensen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:49

Jaja en wat heb ik veel moeten doen om aan dat papiertje te moeten komen!! en ik moest vanaf november mijn mond houden over waar ik mee bezig was en ik wist zijn naam al. En geloof me dat gaat niet zo makkelijk met een zus die zich telkens afvroeg wat nou zijn echte naam was. Ik moest een paar keer echt weglopen want anders had ik mijn mond niet kunnen houden.
Maar dit alles was het waard wat was ze blij toen ze het cadeau kreeg!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:52

Heel mooi verhaal! Heel fijn voor je dat je nu toch de papieren van hem hebt! Nog heel veel plezier samen met het starten!

Let love shine so bright

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:57

Wat een super mooi verhaal, om stil van te worden. Je moet toch wel blij zijn met z'n zus en met alle andere mensen die er aan mee geholpen hebben. Echt top dat je nu zijn hele achtergrond weet en dat je met hem kan gaan doe wat je wilt!!
Veel succes verder met hem!!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:01

Prachtig geschreven!!
En nog gefeliciteerd! (Zowel met je verjaardag als met je paardje Haha!)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:10

Gefeliciteeeeeeeeerd, wat een geweldig kado joh!!! en gezellig dat je ook endurance komt rijden, join the club...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:52

Dat is wel heel erg lief van ze, kan me voorstellen dat je hartstikke blij bent Knipoog

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:01

fantastisch verhaal,ik zit met kippevel achter de pc.

nu........veel succes met jullie toekomst.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:02

Dat zijn nou de echte, betekenisvolle kadootjes. Hiermee laten ze je meteen zien hoeveel ze van je houden!! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Enne...nog gefeliciteerd!! Party!!

:D

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:06

wow zeg !! ik kan me voorstellen hoe gelukkig je nu zal zijn !!
hoeveel mensen de papieren van hun paardje door omstandigheden neit hebben...wens je veel plezier !!

Karaat_the_newforest op Instagram

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:07

Ik kende het verhaal natuurlijk allang (ik was continu op de hoogte maar mocht niks vertellen uiteraard }> ), maar nogmaals gefeliciteerd Es. En Daan een mega-grote PLUIM OK dan! dat ze dit allemaal heeft weten te realiseren zonder dat er ook maar iets verklapt is (en dat heeft heel wat listigheid gekost Knipoog ). Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:11

leuk *LOL*
Dat is dan nog eens een leuk verjaardags cadeau OK dan!

Veel plezier de komende tijd Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:15

Dickie schreef:
Ik kende het verhaal natuurlijk allang (ik was continu op de hoogte maar mocht niks vertellen uiteraard }> ), maar nogmaals gefeliciteerd Es. En Daan een mega-grote PLUIM OK dan! dat ze dit allemaal heeft weten te realiseren zonder dat er ook maar iets verklapt is (en dat heeft heel wat listigheid gekost Knipoog ). Haha!


haha ja wat hebben we het moeilijk gehad he?!!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:17

prachtig, zeg!! zowel het paarden- als het mensen-gedeelte (behalve dan die manègemensen Boos! ).
maar begrijp ik het dan goed, kan een paard zonder papieren dan géén endurance starten?? waar slaat dat op? Verward

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:23

jawel een paard kan wedstrijden rijden zonder papieren maar je moet daar vanaf dit jaar een paspoort voor hebben(gechipt zijn). Mijn zus wilde alleen een paspoort met daarin de gegevens van het paard inplaats van alles onbekend. Ze wist namelijk alles van hem alleen had ze het papier niet. Ze wilde dus alleen een paspoort aanvragen als de papieren er waren, vandaar..........

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:58

Wat een prachtig verhaal en wat een prachtig cadeau. Gefeliciteerd hoor.

Wat bijzonder om te weten dat je zoveel mensen om je heen hebt die zoveel om je geven en dit dus allemaal mogenlijk hebben gemaakt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:06

Kenzo schreef:
jawel een paard kan wedstrijden rijden zonder papieren maar je moet daar vanaf dit jaar een paspoort voor hebben(gechipt zijn). Mijn zus wilde alleen een paspoort met daarin de gegevens van het paard inplaats van alles onbekend. Ze wist namelijk alles van hem alleen had ze het papier niet. Ze wilde dus alleen een paspoort aanvragen als de papieren er waren, vandaar..........


ha, ja, dat kan ik begrijpen !

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:08

Wauwww wat een heerlijk verhaal!
Wat ontzettend lief van iedereen, en wat moet het voor jou een heerlijk gevoel zijn.
Prachtcadeau! Zo zie je maar, de echte waardevolle dingen haal je niet in 10 minuutjes in een cadeauwinkel, ze wisten precies wat je ècht wilde hebben Knipoog

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:13

Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.Ik hoop dat jullie met zijn tweetjes nog veel plezier en gezondejaren mogen hebben.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:20

Wat fijn dat het zo goedgekomen is, echt lief van je zus. Succes is de endurance!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:38

Geef mij zo'n zus. De mijne vindt alle fjorden op elkaar lijken, en da's het enige wat ze met paarden heeft....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chan88, Stelvio, Tess__ en 137 bezoekers