Leuk hoor, kleine koppies....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Leuk hoor, kleine koppies....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 23:45

NOT

Al tijden probeer ik een passend hoofdstelletje voor [naam verwijderd] te kopen. [naam verwijderd], toekomstig kinderpony, is nu bijna 3 jaar en hij mag wel eens wat gaan doen voor de kost. Maar zo schattig als hij kan kijken met zijn Welsh A neusje en zijn priegelige Welsh A oortjes....er is geen hoofdstel klein genoeg!

Een eerder aangeschaft pony-hoofdstelletje heb ik al retour moeten doen, een geleend hoofdstelletje was ook veel te groot. Van pure ellende vanmiddag maar richting Divoza gereden en daar zo'n lage neusriem shet-hoofdstel gekocht voor 25 euri. Lage neusriem zal eerder passen; die hoge neusriemen hebben de gespen allemaal te hoog zitten en dat doet zeer bij de oortjes. Dus, dan maar zo'n minder knappe lage neusriem.

Vanavond maar even gepast, en nee hoor, wederom kon ik het hoofdstel 10 centimeter boven de oren optillen zonder dat het bitje in de mondhoeken ging trekken - weer veel te groot dus. Een shethoofdstel! Kleiner zijn ze er praktisch niet, dan zit ik echt in de minimaatjes, en die zijn niet te betalen!
Ik heb nu overal gaatjes bijgeprikt, en er is een heel klein kansje dat het nu wel redelijk past.....

Als dat niet werkt dan zit er niets anders op, dan alle gespen te verleggen. Potverdrie ik zal nu toch eindelijk een passend hoofdstel voor dat ding gaan hebben! Boos!
Dus, kleine koppies, heel leuk om te zien. Maar er zitten wel praktische bezwaren aan Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:49

Haha!

Tis wat, misschien dat je ergens goedkoop zo'n mini kan aanschaffen?
Een mooi tweedehandsje ofzo...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:52

Misschien makkelijker: verkoop de pony en schaf eentje aan die het hoofdstel wel past Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:17

Hihi, ik ken het. Maar er is een oplossing hoor. Harold Zoet in Wezep verkoop speciaal tuig voor de welshjes. Heel veel hebben ze er trouwens. Ook dekens en peesbeschermers. Alles in kleine maatjes.

Hij is van Stal Yselvliedt. En de site waar verschillende spulletjes op staan is
http://pages.hosting.domaindirect.com/h ... dekens.htm

Link naar stal Yselvliedt is http://www.ysselvliedt.com/

De meeste spullen verzend hij ook gewoon.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:00

Mijn E-pony heeft ook een speciaal koppie. Als we een nieuw hoofdstel kopen knutseld die verkoper van allerlei verschillende hoofdstellen 1 hoofstel voor meneer in elkaar. Bij die paardenwinkel hebje echt goede service, maar om van friesland naar brabant te komen....

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:02

Stuur vanda's anders even een pb, zij is regelmatig bij Harold en Yvette.
Het is trouwens zeker een bezoekje waard, want ze hebben daar hele mooie Welshjes!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:04

Bij de paardenwinkel hier kosten mini hoofdstelletjes maar 35-40 euro incl. teugels .. ?

-


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:30

Hoi,

Je moet inderdaad maar even een pb sturen, is wel wat voor je te regelen denk ik Knipoog

Het adres van HZ is trouwens www.hzruitersport.com
De link van Heike gaat meteen naar de dekenpagina...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 16:48

Het hoofdstelletje van divoza heb ik behoorlijk onder handen genomen, en eh...het past! Ein-de-lijk!
[naam verwijderd] stond zo braaf en geduldig toen ik de gespjes aan zijn hoofd bleef verstellen; als dat geen kinderpony wordt... Haha!

Dank voor de tips, gelukkig ben ik nu voor 24,95 euro klaar. En de volgende keer koop ik echt wel een dier dat gewoon in de standaard maten past Clown

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:57

Toch valkt het wel mee hoor. Alleen moet je even 'de connecties' hebben.
Voor Pinky's eerste hoofdstel heb ik ook stad en land afgezocht.
Uiteindelijk eentje van 75 piek gekocht (mini shetland maat).

Later kwam ik bij een winkel (Borneman in Heesch) waar ze ze gewoon -goedkoop- verkochten. Gewoon zwart en zwart wit onderlegd. Maar meteen ingeslagen Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:05

Nou gelukkig heb je dan eindelijk iets dat past.
Ik heb voor Sammy een beetje hetzelfde probleem.
Er word nu zelfs een tuigje op maat gemaakt omdat minishet veel te groot was en het is echt een minishet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, rollyjogered en 47 bezoekers