KNHS aanklagen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

KNHS aanklagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 12:32

Ja hoor, dat heb ik weer...

Toen ik met Silly een startkaart aanvroeg leek het allemaal zo makkelijk. Ik heb met mijn pony Z2 gereden (en daarvoor nog een pony Z1 en een Z2) tussen de paarden (nadat ik Z1 was bij de pony's werd ik te oud Haha! dus ben ik met mijn grote E-er doorgestart bij de paarden) en daarnaast nog twee paarden van andere mensen, die Z1 geklasseerd waren, ook naar het Z2 gereden.
Met mijn pony had ik -tig wistpunten in het Z2, tsja je moet toch wat als-ie net 3 cm te klein is voor het Nationaal... en met die andere 2 beestjes allebei 1.

Dus ik dacht: Dat is mooi makkelijk, dan kan ik Silly 1 keer B starten (met dispensatie) en dan steeds versneld promoveren. Dat had ik met Saar eigenlijk ook in gedachten.

Maar: ik krijg een foutbrief van de KNHS. Dat ik ongeoorloofd L ben gestart met Silly, omdat ik maar 2 winstpunten in de B had (duh, Silly is 1 keer meegeweest in de B! Boos! ).
Daarover had ik allang gebeld, en een brief gestuurd met mijn oude NPC startkaart erbij (ik heb al mijn wedstrijden als individueel NPC lid gereden) waarop mijn winstpunten en klassering stonden. Dat was in orde, volgens mevrouw van de KNHS.
Bel ik naar aanleiding van de brief... want ik snapte er niks meer van. Het was toch in orde?
NIET dus. Ik sta blijkbaar NERGENS geregistreerd bij de KNHS, met geen enkel paard of pony. Dus ik vroeg heel vriendelijk of ik dan voor niets 15 jaar wedstrijden heb gereden... waarop ik als antwoord kreeg dat ik maar als bewijs even al mijn protocollen moest faxen.
Het is drie jaar geleden dat ik met Missouri mijn laatste wedstrijd heb gereden.
Ik ben alleen nog in het bezit van de protocollen van de wedstrijden die ik met Missouri heb gereden, dus die heb ik gefaxt. Maar van de andere paarden was helemaal niets meer terug te vinden!

Mijn klasseringen en mijn wistpunten zijn dus van de aardbodem verdwenen, en de KNHS neemt geen enkele verantwoording. Ze leggen de schuld bij mij! Het is toch hun fout dat die fusie blijkbaar niet helemaal goed is gegaan? Wat heb ik ermee te maken dat zij mijn winstpunten beheren, en ze vervolgens kwijt raken?

Ik denk er heel sterk over om de KNHS aan te klagen!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:37

Ken het gevoel heel goed. Ik heb diverse keren M gestart met winst met jonge paarden, maar toen ik vorig jaar de boel opvroeg stond ik met geen paard bekend. Ja met de jonge Jetset die ik starte!

SUkkkels eerste klas zijn het!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:43

Raar hoor, want mijn punten van 10 jaar geleden konden ze wel zo boven water halen! Dus ze zijn niet alles kwijt.

Maar Missouri als je kan aantonen dat je min. 1 winstpunt in het M1 of hoger hebt gereden mag je toch al versneld promoveren naar het L. Dus als het goed is heb je nog genoeg info om nu versneld te promoveren. En dus kan de KNHS dat per direct in orde maken, toch Verward

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:44

dit gebeurd veeeeel vaker dan je denkt! mn moeder is degene die alle betalingen ed doet van de club, en zij en de wedstrijdsecretaris van de club wordne bijna doodgegooid met brieven van de KNHS, dan weer zijn er mensen onterecht in een klasse hoger gestart, maar na faxen van de coupons met alle behaalde wp zegt de KNHS ok, dan was het dus toch niet onterecht

dan weer krijgen we een een herinnering dat we toch eindelijk die springstartkaart moeten gaan betalen, we hebben geen1 springruiter bij de club, en een herinnering?waar is dan de 1e rekning gebleven?
ja die hebben we gehad zegt de KNHS, nou zegt mn moeder dan, ik heb hier staaaaapels brieven en rekeningen van jullie, maar dit is voor het eerst dat het over iets van springen gaat, we hebben nml geen springruiters bij de club

foutje dus....

en zo zijn er nog veel meer dingen die foutgaan, en mede hierdoor bewaar ik zo ongveer al mn coupons, raak er wel ns wat kwijt, maar de meeste heb ik nog!

echt een rotstreek en ik weet niet hoe sterk je staat als je hun aanklaagd, mar als je genoeg 'getuigen' hebt die weten met welke paarden je Z1 en Z2 hebt gereden zou je het best kunnen proberen om ze aan te klagen

nu moet je dus 10 wp halen in iedere klasse voor je over mag, reken maar uit wat je aan inschrijfgeld kwijtbent Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 12:45

Klopt Sprintje, ik kan nu gewoon L starten. Maar het was eigenlijk mijn bedoeling om Saar gelijk M te starten en dan versneld naar het Z te gaan... Boos!

Dat kan nu niet meer en daar baal ik van!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:52

Doe maar lekker rustig met Saar door de L heen hoor, mijn prijzenkast is nog lang niet vol Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:10

denk dat t komt doordat je NPC lid bent geweest. die hebben altijd de adm. slecht in orde gehad. bij de KNF was dit gelukkig ietsje beter. helaas zijn er door de reorganisatie veel standen niet ge-update. slecht zooitje daar.... en daar betaal je nog voor ook!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:27

Missouri schreef:
Klopt Sprintje, ik kan nu gewoon L starten. Maar het was eigenlijk mijn bedoeling om Saar gelijk M te starten en dan versneld naar het Z te gaan... Boos!

Dat kan nu niet meer en daar baal ik van!


Aja, dan is het idd. wel balen!

Ik weet niet hoe sterk je staat. Het zou best kunnen dat zij weer gaan zeggen dat je zelf ook verantwoordelijk bent voor het zelf netjes bewaren van de coupons etc. Weet niet hoor, maar dat zou kunnen. Of overmacht en dat soort geneuzel...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:36

Even je RUITERSTER doorfaxen? Haha!:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:38

even iets anders, als je met een paard M1+wp bent geweest, mag je met een ander paard versneld promoveren?
mag je dan alleen van de B naar de L1 naar de L2 naar de M1 versneld?
of gewoon versneld t/m het Z?

*oke alleen versneld van de B naar de L1 lees ik net. toch?
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 05-03-04 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:39

CGJ12 schreef:
Even je RUITERSTER doorfaxen? Haha!:D:D


Die krijg je niet met een beestje onder de 1.60 is mij verteld! Of ALLEEN pony's, of ALLEEN paarden.
Laatst bijgewerkt door Missouri op 05-03-04 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:40

Renske20 schreef:
*oke alleen versneld van de B naar de L1 lees ik net. toch?


Yep Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:44

Dat ze die huppel-pony van je niet meetellen is ook niet meer dan logisch............. Haha!:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:46

CGJ12 schreef:
Dat ze die huppel-pony van je niet meetellen is ook niet meer dan logisch............. Haha!:D:D


Wat het aparte is, is dat ze nu alleen de protocollen van die huppelpony hebben en alleen die dus meetelt Haha! Haha!

Maar goed, getuigen van de wedstrijden zijn er genoeg. De eigenaren van de paarden, mijn moeder die altijd voorlas, vriendinnen die meegingen...

Ik overweeg aanklagen als dit niet opgelost wordt, en ik weet (bijna Haha! ) zeker dat ik sterk sta.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:49

proceskosten worden vergoed door de tegenpartij, advocaatkosten niet...........Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:50

De kosten interesseren me niet. Ik zou heel graag mijn klasseringen weer terug hebben!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:00

ben bang dat een proces niets uithaald. jij kan niks bewijzen en zij zijn het kwijt..... zonde van je geld.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:04

L starten is gelukkig nog niet voor iedereen weggelegd............. Haha!:D:D

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:24

peggel schreef:
ben bang dat een proces niets uithaald. jij kan niks bewijzen en zij zijn het kwijt..... zonde van je geld.


Dat was starten kennelijk ook aangezien zowel ruiter als paard(en) niet langer op dat niveau geregistreerd staan?

Europe is our playground

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:17

AANKLAGEN?? Ik zou even een beetje rustig doen. De KNHS krijgt het nu van jou op zijn bord, terwijl zij de gegevens van de NPC overegnomen hebben. Stuur eerst msichien een nette brief waarin je je probleem uitlegt en duidelijk omschrijft wat je met welke ponies gereden hebt. Dan kan ik me niet voorstellen dat er niemand in Ermelo is die dat voor je uit gaat zoeken.

Ik weet dat ze daar met zijn allen (op de werkvloer dan, over het beleid kunnen we nog wel uren doorpraten) erg hard werken om alles geregeld te krijgen.

Verder zul je met aanklagen niks bereiken, omdat jezelf altijd verplicht bent om bewijsmateriaal te bewaren (in jouw geval dus de coupons). Je verwacht van hun ook dat ze je gegevens jarenlang bewaren. En meestal gaat dat inderdaad ook goed.
Laatst bijgewerkt door celano op 05-03-04 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:30

Kun je niet terecht bij iemand van de vroegere NPC die de adminstratie bijhield? Die gegevens moeten toch nog wel ergens liggen? En de brieven die je dan eerder kreeg waarin stond dat je mocht of moest promoveren, heb je die niet meer?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:07

Pipo schreef:
Ken het gevoel heel goed. Ik heb diverse keren M gestart met winst met jonge paarden, maar toen ik vorig jaar de boel opvroeg stond ik met geen paard bekend. Ja met de jonge Jetset die ik starte!

SUkkkels eerste klas zijn het!


Hey dit had ik ook!!

Ik wilde met Lilly in de B starten en starte met mijn eigen pony OP DAT MOMENT zelfs!!! in e M1.
En ik bleek helemaal niet bekend te zijn bij de KNHS, met geen enkele pony Scheve mond terwijl ik de week daarvoor nog gestart was met Heros, echt zo vreemd.

Ze hadden zelfs ontkend dat ik een startkaart met Lilly aan had gevraagd terwijl ik van hun foutbrief had gehad.

en maar blijven ontkennen he! grrrr wat was ik boos Boos!
heb zooon gezeur gehad toen.


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:10

Variant:

fouten maken is menselijk, maar om er een grote puinhoop van te maken ben/heb je de KNHS computer nodig........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:39

In deze tijd van vliegensvlugge digitale gegevensoverdracht is het nogal zwaar te verteren dat je dus niks hebt als het niet op papier staat. De gegevens van de NPC zijn geëxporteerd naar de KNHS en daarna waarschijnlijk vernietigd ofzo? Héél misschien ligt de administratie van de NPC nog ergens in een archief, heel misschien. Zo niet, dan heb je pech bij gebrek aan paper trail.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:02

Heb je geen andere oude gegevens van de NPC?
Ik weet nog dat er vroeger altijd uitslagen in de oude hoefslagen stonden (wie weet kun je die ergens op de kop tikken?).. Of recenter iets van de paard&Sport..?
Ook waren er bij de NPC kampioenschappen altijd zo'n boekje met startvolgordes etc.. Ik heb ze volgens mij nog van 1994/5/6 toen ik daar startte..
Hoe lang zijn organisaties eigenlijk verplicht dingen te bewaren? Of helemaal niet?

In ieder geval veel succes, hopelijk komt er iets boven water!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers