Paarden in de regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 10:44

Ik vind het altijd moeilijk, met die regen. Zal ik ze nou wel of niet buitenzetten?
Nu regent het ook pijpenstelen, maar heb Chester toch maar buitengezet.
Hij staat nu in de bak, met lekker wat hooi. Wel in zn uppie, want de andere pony mag niet in de regen (chronische bronchitis).
Toch zit t me niet lekker, want ik ben er pas weer om 2 uur.
Ik ben bang dat ie t koud krijgt of zo, of omdat die andere pony binnen staat, dat ie dan als een gek gaat lopen rennen. En dus gaat zweten, in combinatie met die regen...

Maak ik me voor niets zorgen?
O ja, voor de mensen die t niet weten, t is een shire van anderhalf.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:54

HIj zal zich te pletter vervelen, de hele dag met zijn kont in de wind staan en geen stap verzetten. Maar ziek zal hij er niet van worden. Tenminste, als je hem niet helemaal vetvrij gepoets hebt. het betreft toch de jaarling? Welnu, die wordt er alleen maar beresterk van, lekker gezond, buiten. Zijn haardek zal hem beschermen tegen water en kou.

Maar of je hem er nu een plezier mee doet? Dat denk ik niet. Ik denk dat hij liever bij zijn maatje op stal was gebleven.....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 10:57

Maar ja, ik heb een jaarling liever niet te lang binnen. En helaas kan dat maatje van hem niet naar buiten Frusty .
En mn shetje is sinds kort weg, anders had die er bij mogen staan.

Maar koud zal ie t dus niet krijgen?
Sowiso omdat ie vaak loopt te rennen... Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:14

Ik heb Imker vanochtend ook gewoon buiten gezet: regendeken met hals opgelegd en maar blubberen in de modder. Hij staat met zijn Tinkermaatje in de wei van de buurman en het enige probleem daar is dat ze nergens kunnen schuilen. Maar hij zit van zijn oren tot zijn staart ingepakt, dus koud zal hij het wel niet krijgen. Ik vind het alleen wel altijd zo'n zielig gezicht, Kontjes in de wind en koppie naar beneden. Toch is het altijd beter dan op stal...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 11:45

Ja een regendeken is een goede optie.
Alleen wil ik bij een jaarling gewoon niet met dekens aanrommelen. *LOL*
Wat een gedoe he die regen... Frusty

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:55

Ik kan je bezorgdheid heel erg goed voorstellen maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het is niet koud, er staat geen stormwind en het is nu eenmaal de natuur van het paard om door weer en wind buiten te zijn, zeker een Shire!
En anders kun je misschien voor je gemoedsrust eerder naar huis gaan?
Sterkte! *LOL*

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 12:40

Het is heel gezond om je jaarling buiten te zetten, lekkere frisse lucht en ze worden er sterk van. Misschien verveelt ie zich wel maar dan kun je hem een skippybal ofzo geven, dan heeft ie in elk geval iets om mee te spelen

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 13:03

hoi anneke zoals je wel weet heb ik een jaarling arabier, hij is bij de vorige eigenaar nooit buiten geweest met regen en staat daarom na een uurtje regen altijd te rillen, ik heb nu sinds een week een regendeken gekocht zonder voering die hij op krijgt als het zo vies weer is.
ik hou er ook niet van om een jaarling een dek op te doen, maar anders staat hij in deze tijd bijna aldoor binnen.
nu kan hij tenminste z'n 10 uurtjes buiten staan en lekker rennen met z'n vriendje en volgende zomer moet ik het maar opbouwen en hopen dat hij dan wel een beetje een dikke vacht krijgt zodat hij die winter lekker nog buiten kan lopen zonder dek en al dat gepoespas want eigenlijk moet hij gewoon lekker uitharden. Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:05

die van mij gaan zo ie zo altijd even naar buiten.
gewoon om even hun benen te strekken en om even lekker te kunnen dollen met elkaar.

vooral de veulens en de jonge paarden.
en mijn oude merrie met artrose moet zo ie zo naar buiten.
regen deken om en gewoon gaan....

het zijn paarden, ze zijn gemaakt om te bewegen en zijn vaak tegen regen beschermd!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:07

Het lijkt mij ook geen probleem om je paard buiten te zetten met dit weer. Als er maar een goede deken opzit.


Greetz,

Roel

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 10:54

ik zou hem wel buiten zetten, want in principe moeten ze ook tegen slecht weer kunnen, mits het paard een beetje gehard is.
Je zou wel een deken op kunnen doen die waterafstotend is.