Waar en hoe een camera gekocht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Waar en hoe een camera gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 16:18

Ik ben me ook aan het orienteren op een digi.

Nu vroeg ik me af wat je hebt gedaan om te bepalen wat voor jou een goede camera is.
Waar heb je hem gekocht? Je hebt namelijk nu ook al die internetwinkels waar je goedkoper een camera kunt kopen, maar wat doe je er dan mee als het ding kapot is? Als je bij een winkel in de buurt koopt, heb je wb meer mogelijkheden denk ik.


PS: als iemand nog een idee voor een camera heeft.. Haha!
Eisen: optische en LCD zoeker, min 3 miljoen pixel, optische zoom, goede batterijen, wil er dus ook graag goed bewegende beeld mee maken.
Ik weet alleen nog niet of er verschil zit in opslagchipjes.
Prijsklasse die ik vooralsnog in gedachten heb: 300-400 euro.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:25

nou, ik denk zelf dat je je beter kan laten informeren in een fotoshop. je hoeft niet meteen wat te kopen toch? gewoon wat indormatie vragen.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:48

ik heb een kodak easyshare DX 4530, 5 mp, 32 intern geheugen, 3x optische zoom, er zit een goede batterij bij maar die is niet oplaadbaar dus je zal er wel oplaadbare batterijen bij moeten kopen.
Voor gewoon huis, tuin en keukenfotografie is het een goede camera, ben er ook heel tevreden mee (zie ook de twee topics van mij hier op FT Knipoog ) alleen zit er wel ruis doorheen, wat op zich niet erg is maar de foto's zijn niet geschikt om ze op vol formaat te kunnen afdrukken (of ik ben gewoon een zijkerd Tong uitsteken )

de camera zelf is nu 299 bij v&d (en heb hem nog ergens voor die prijs gezien en heb hem zelf ook voor die prijs gekocht Knipoog ) zelf heb ik er een 128 mb geheunkaartje erbij gekocht voor 60 euro en 4 oplaadbare batterijen met zo'n ding voor in het stopcontact voor 40 euro.

Ik heb de camera gewoon bij een winkel hier in de buurt gekocht en heb er ook nog 3 jaar extra garantie bij gekocht (10% van het aankoopbedrag, dus ong. 30 euro) daarvan kan ik elke jaar een 'gratis' onderhuodbeurd doen en als ik na die 3 jaar niets nodig heb gehad krijg ik gewoon die 30 euro weer terug.
Ik ben er dus zeer tevreden mee Lachen

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:35

hey, iceprincess.
heb je gewone oplaadbare baterijen gekocht? die je ook bv in een discman propt?
en hoe lang gaan die baterijen mee dan, voordat je ze moet opladen?

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:29

zijn gewone batterijen ja, ik doe er dan ongeveer een dag mee (maar ik fotografeer veel dus staat hij lang aan Knipoog ) dus ik neem altijd voor de zekerheid nog een setje batterijen mee die helemaal opgeladen zijn Lachen

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:26

Ik heb er lang op moeten wachten (was kerstkado) maar eindelijk heb ik hem mijn Sony Cybershot P72, kwam goed uit consumentenbond test. Waar ik op gelet heb is sluitertijd (ivm bewegende paarden) Ik moet zeggen, bevalt super. Kleuren zijn goed, camera denkt zelf.
Een leuk extratje is de laserstraal die je krijgt als je foto's in het donker maakt, superhelder resultaat