zadeldiefstal en paard gewond.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

zadeldiefstal en paard gewond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 12:43

Eigenlijk verslag van gisteren. Ik kwam op stal om mijn verzorgpaard te gaan rijden. Er was niemand, maar wel overal bloedsporen op de grond en er lagen in een lege box allerlei spuiten en bloederige watten etc.... best luguber. Het paard wat in die box woont was dus weg.

Een tijdje later kwamen er meer mensen op stal en hoorde ik het verhaal. Er was een ongeluk gebeurd met dat paard tijdens het losspringen. Hij was kennelijk op een of andere manier op omheining van de bak terecht gekomen en had daardoor 2 grote wonden aan zn buik en zn been opgelopen. Het is allemaal gehecht en hij staat nu in een kliniek om de drains in de gaten te kunnen houden. Wat vreselijk hè, eng hoor, maar gelukkig hebben ze goede hoop dat het allemaal weer goed zal komen.

Ik hoorde ook dat er eergisteren een stuk of 5 zadels zijn gestolen. Dat is ook echt heel triest. Gelukkig niet het zadel van het paard waar ik op rijd. Er zijn hier in de buurt de laatste tijd wel vaker zadels gestolen, maar nog niet bij ons op stal dus. Het is kennelijk heel brutaal gebeurt, op klaarlichte dag, terwijl er zelfs mensen aan het rijden waren. Wat erg zeg. De brutaliteit. Bah, ik kan niet begrijpen dat mensen zo slecht zijn. Het schijnt weer iemand te zijn geweest met een witte opel corsa, die was bij een vorige diefstal hier in de buurt ook al eens gezien.
Dus opgepast voor verdachte corsa's.

Ik hoop dat er nu weer betere tijden op stal zullen komen zeg. We hebben onze portie ongeluk wel weer gehad voor de komende jaren.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:51

Bij ons was het ook al feest hoor.. Mijn veulen staat appart omdat hij anders wordt gesloopt door een andere en hij staat nu ook onder behandeling van de DA, maar dat even terzijde. Hij staat achter een groot hek, die met moeite wel open te krijgen is..
Zondagochtend kwamen mijn moeder en zusje daar, was mijn veulen eruit en stond de 2 jarige hengst erin.. Niemand wist ervan, dat was nog het meest rare ervan..
Ik vrees dus dat ze bezig zijn geweest om hem mee te nemen, het is een mooi dier om te zien en lekker commercieel, probleem is alleen dat je hem niet meekrijgt omdat hij echt niet makkelijk is en je kan er nergens uit, dat is waarschijnlijk te moeilijk geworden en hebben ze hem laten staan. Er hangen dus nu overal sloten op de hekken..
Ik hoor meer verhalen over gestolen zadels enzo. Ze rijden in een groen Renault Kangoo busje en hebben schijnbaar een klein hondje voor de afleiding.. probleem 2 is dat dit genoteerd staat bij de politie en die doen er niks aan..
Oh lees nu het stukje van de witte corsa.. verdorrie zeg..

Welk paard was dat dan van het losspringen, gatsie zeg, dat is idd niet fijn..

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:13

Zielig voor dat paard zeg, hopen dat het snel weer goed gaat.
En ja, zadeldiefstal, erg triest !!

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 01:00

Ze hebben een tijdje terug ook mijn paard geprobeert te stelen. Ze hadden met een breekijzer tussen de deur gezeten en er stonden bandensporen langs de wei. Mijn paard liep te rennen door de wei toen ik aankwam. Gelukkig is het niet gelukt (paard is enorm eenkennig), en hebben ze verder ook niks meegenomen (m'n oude zadel hing binnen).