Jaloezie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 00:06

Wat moet je doen als je zo erg jaloers ben dan je er zelf onder lijd,en dan heb ik het over in je relatie,al weet je dat je je vriend kan vertrouwen de jaloezie blijft en de twijfels komen snel!

hoe kan je dat het snelst afleren!!!


xxxx

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:18

dat kun je IMO niet afleren, dat vertrouwen moet groeien. Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend, en we vertrouwen elkaar volledig. Dat heeft gewoon tijd nodig.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:18

Wat bij mij vaak helpt is altijd blijven zeggen tegen jezelf dat je je vrienden kunt vertrouwen en dat ze je nooit zullen laten vallen. Op dit moment heb ik geen relatie dus ik geef een voorbeeld in de 'vriendenvorm'. Ik bedoel dus te zeggen dat je je zelf voor moet houden dat je vrienden voor jou kiezen en graag leuke dingen willen doen met jou. Als er dan leuke dingen worden gedaan en je vrienden staan klaar voor je en ze laten je niet vallen voor iemand anders dan kun je weer even tegen jezelf zeggen "zie je wel, het klopt, ik hoef niet jaloers te zijn!" Het helpt mij heel erg als ik het gevoel heb dat ik jaloers wordt (doordat vrienden even iets gaan doen met andere vrienden zonder dat ik erbij ben bijvoorbeeld) om mezelf te vertellen dat zij ook leuke dingen met mij doen en dat doen ze niet voor niets!! Dat doen ze omdat ik 'speciaal' voor hen ben. Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 01:05

komt door je leeftijd. Je bent waarschijnlijk ook erg onzeker. Groei je heus wel vanzelf overheen. Dus gewoon zitten en wachten totdat je ouder bent. Bij sommige wordt het pas minder na hun 25ste. Anderen zelfs helemaal niet. Maar dan praat je meestal over minder snuggere mensen die weinig doen/hebben gedaan aan zelfontplooiing. Dus het wat dommere volk zegmaar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 09:59

Jij bent waarschijnlijk jaloers omdat je bang bent om hem te verliezen. En waarom ben je daar zo bang voor? Denk je dat anderen beter zijn dan jij? Misschien heb je wel heel weinig zelfvertrouwen en moet je daar eens aan gaan werken.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 10:38

Hey nichtje,

Jammer genoeg zal jij er nooit vanaf komen, het zit nl. in je genen. Je moeder is net zo moeilijk *LOL* . Maar bekijk het eens van de andere kant. Alle knappe jongens op school die willen met jou of hebben al wat met jou gehad. En vanwaar die jaloezie? Ben je bang om hem te verliezen of is hij een meisjesverslinder? Waar is mijn kapsoneswijf gebleven? Succes met E. en anders hoor ik het wel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:43

Van jaloezie kom je niet af.. dat zit in je of niet. Kan met de pubertijd te maken hebben, maar dat hoeft niet altijd.

Ik ben zelf ook jaloers aangelegd. Gelukkig niet zo erg en ook niet op mensen/dingen. Denk dat het inderdaad meer onzekerheid is. Ookal is mijn vriend best te vertrouwen, ik kan het nog niet geheel..
Denk dat dat tijd nodig heeft?

Succes ermee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:24

Het is geen jaloezie. Jaloers ben je wanneer je iemand iets misgunt en dat slaat nergens op in jouw geval. Je weet namelijk dat je je vriend volledig kunt vertrouwen. Jaloezie wordt hier verward met de angst om hem kwijt te raken. Ik heb het zelf ook, ook al heb ik al bijna drie jaar met mijn vriend en is hij ook volledig te vertrouwen. Ik weet dat het heel erg vervelend is, je komt er ook niet van af. Het enigste wat helpt is eens goed praten met je vriend en vertellen waarom je zo jaloers overkomt. Hij kan je dan helpen om te laten zien dat je echt niet bang hoeft te zijn om hem kwijt te raken. Jij kunt hier niets doen(in principe), hij wel!!

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 22:10

ik heb precies hetzelfde, ZO BANG HEM KWIJT TE RAKEN, zo erg dat ik altijd de fout bij mezelf zoek, k ben bang dat ik er ook niet vanaf kom.......

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 00:08

Allemaal erg bedankt voor jullie reactie, ik denk ook dat het in me genen te maken heb en in me verleden met ervaring dat jongens me bedonderen van wie ik veel om gaf, maar daarvoor had ik het ook heel erg,mijn psygiater zegt dat ik zover terug moet denken hoe die erge jaloezie is gekomen en mijn vetrouwen geschaadt is, na ver terug denken kom ik toch uit bij mijn echte vader die me in de steek heb gelaten waardoor mijn vetrouwen erg geschaadt is in mensen wat denken jullie!!!
P.S ik weet dat mijn vriend te vertrouwen is maar elke keer denk ik toch van "ooit komt er toch een einde''.hoe kom ik van die gedachtes

het heeft ook veel te maken met me ex die me van alles beloofde dat we bijelkaar zouden blijven en dat hij me nooit in de steek zou laten en daar geloofde ik heilig in. Maar toch kwam er een einde aan"dus die gedachtes blijven van "er moet toch ooit iets gebeuren dat we uitelkaar gaan"

xxx