Zomerexceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 21:19

Ik heb een Haflingermerrie aangeboden gekregen met zomerexceem. Ze heeft daar bij degene waarvan degene van wie ze nu is haar gekocht heeft (kunnen jullie het volgen?) op de Veluwe veel last van gehad, staart is er volgens mij helemaal af. Nu staat ze in Zuid-Holland en heeft ze de hele zomer (dag en nacht buiten, wel met dunne deken) niet geschuurt. Ze zou eventueel in Zuid-Holland blijven. Wat vinden jullie, moet ik gaan kijken of niet? Ze staat overigens op marktplaats, paarden, 2 december.


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:36

het klopt idd dat exzeempaarden die dich bij zee staan er niet of erg weinig last van hebben, dit komt doordat de mugjes niet tegen de zilte zeewind kunnen.
als jij dicht bij zee woont dan zou ik zeker eens gaan kijken want het dier heeft er waarschijnlijk geen of weinig last van.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 00:02

Maar wat is dicht bij zee? Bij ons vandaan is het een half uurtje rijden, waar ze nu staat ook? Dicht bij genoeg?, ik weet het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 00:06

Miran, bij ons is het al veel te ver van zee weg. Paarden met zomerexceem hebben bij ons er 'gewoon' last van.
Ik zou me die ellende niet op de hals halen als ik jou was.....

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 10:00

Ja op de Veluwe heb je ook die vervelende mugjes.
Overigens heb je hele goeie dekens hiervoor. En verder natuurlijk Cullivetsum van de paardedrogist. Helpt ook goed.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:07

Ja, het klopt idd dat ze vlak by zee er minder last van hebben dan meer land in waarts. Kweenie of jy dicht by zee woont???
(ze hoeven heus niet pal naast het water te staan hoor!!)
Idd Culivetsum van de paardendrogist helpt errug goed en Sweet Itch gel (ook van de paardendrogist) helpt goed tegen de jeuk= jeukstillend en verkoelend. Met myn paard gaat het sinds ik dat gebruik stukken beter!! (en ik woon ook op de veluwe!)
En als jy de kans ziet dat je er wat mee kan zodat ze er niet veel last van heeft waarom zou je haar niet nemen???
Suc-6 ermee! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 12:17

Het is sterk per paard afhankelijk of de genoemde middelen idd werken tegen de jeuk en dus het schuren.
Miran komt bij mij op stal te staan, en we zitten veel te ver van zee af om daar baat bij te hebben. Bovendien werkt het bij paarden met zomerexceem vaak goed om ze overdag binnen te houden, en daar wordt onze stalbaas niet blij van.... In de zomer gaan de paarden bij ons lekker 24/7 naar buiten.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 10:26

Ik heb ook even een vraag over exzeem bij een paard. Een vriendin van mij wil nl graag een paard kopen maar die heeft exzeem. Nu komt het paard in de buurt van Wijk bij Duurstede te staan. Niet in de buurt van bos, maar op redelijk droge weide. Niet veel vliegen in de buurt. Paard staat 's nachts in de stal en gaat in de na-ochtend naar buiten en om ongeveer half 4 weer naar binnen. Het exzeem is beheersbaar zegt de eigenaresse nu.
Mijn vriendin, Nelleke, wil graag ook met haar paard in het bos rijden. Daar zijn wel veel vliegjes te vinden die exzeem veroorzaken en de jeuk. Kan zij nu wel gaan rijden in het bos of is dit geen goede optie?
Paard heeft trouwens een pak aan tegen de zon als bescherming.
Heeft iemand ervaring hiermee of kan iemand advies gegeven?
Nelleke heeft zelf geen internet dus ik vraag het voor haar.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-01 13:23

Ik heb overigens al besloten dat ik dit niet doe. Ik heb geen zin in een paard wat zich straks kapotschuurt, en ik wil zowiezo mijn paard straks ook in de zomer dag en nacht buiten hebben.

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:39

je paard kan zoiezo wel dag en nacht naar buiten als je maar een goede staart en maan exceem deken hebt!

kanjer is de liefste maar ook de ontdeugendste!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 21:43

Dat is ook wel zo; bij ons staat ook een Fries met eczeem, heeft een Boett deken en je ziet niks aan het beest. Hij glimt en ziet er supergezond uit, dus ook bij deze Fries is het beheersbaar, maar zelfs deze eigenaresse zegt dat ze niet voor dit paard gekozen had als ze van tevoren wist wat een gedoe het is om een eczeempaard te hebben.
Deken op, deken af, insmeren als hij op stal zijn hele staart eraf dreigt te schuren, weer naar stal als zijn deken kapot is...

Een 'gewoon' paard is makkelijker hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 97 bezoekers