op te zetten dierenpension in Zuid-Holland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

op te zetten dierenpension in Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 11:57

hallo allemaal,

ik ben misschien van plan een dierenpension te beginnen.
dit zou dan bij een grote boerderij gevestigd worden.
en bedoeld zijn voor (kleine) huisdieren, honden, katten, knaagdieren enz.
evt had ik het idee om enkele ruimtes van webcam's te voorzien, en een speelweide voor honden te maken, met vijver, zodat deze 's-zomers de mogelijkheid hebben een frisse duik te nemen (niet te diep natuurlijk).

denken jullie dat hier animo voor is, en wat zijn jullie ervaringen met pension's (goede en slechte).
wat zouden jullie graag zien in een pension, dus wat zouden jullie eisen/verwachtingen zijn?

ik ben mij nog (serieus) aan het oriënteren, dus ik ben met alle reakties geholpen.
ook informatie over aanvullende opleidingen e.d. zijn welkom.

groetjes
tamara


Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:13

het lijkt mij heel leuk, maar is het dan de bedoeling dat mensen die op vakantie gaan hun dier bij jou brengen?? en kunnen dan andere mensen op bezoek komen of zo?
maar als dit de bedoeling is lijkt het me wel een leuk idee alleen denk ik niet dat andere mensen komen kijken naar dieren van iemand anders.

{lekker vaag maar goed}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 12:16

nee, het is bedoeld voor mensen die op vakantie gaan, en hun huisdier ergens willen onderbrengen.
verder zitten we nog te denken aan een honden-creche, voor mensen die overdag werken en hun hond niet alleen thuis willen laten zitten.
het idee van webcam's is meer voor de eigenaren van de dieren, dan kunnen ze hun dier ook zien als ze op vakantie zijn/ aan 't werk zijn.

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:16

Nou ik vind het wel een goed idee, ik heb afgelopen september ook gekeken voor een pension voor mijn honden (we gingen een weekje weg) maar ten eerste wil ik niet dat mijn honden in een hok zitten , overdag buiten ..oke maar snachts wil ik ze absoluut niet buiten hebben!
Ik wil ook niet dat grote en kleine honden door elkaar heen zitten,

Ik vond er echt weinig te vinden in zuid holland, en ik vind het ook onwijs duur zeker als je bedenkt dat ik mijn eigen voer mee wilde geven.
Uiteindelijk zijn ze toch lekker naar mijn moeder gegaan, maaja je weet nooit wat er gebeurt dat ze onverwacht even uit logeren moeten.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Those we loved but lost
are no longer where they were
but are always where we are.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:43

Absoluut een goed idee.
Wat ik eis van een pension *dan heb ik t over voor mijn honden* is absoluut goed opgeleide en ZEER LIEVE maar consequente mensen die er werken.
Ik vind t fijn als je zelf de keus kunt maken uit verschillende soorten voer zodat je hond niet ineens op ander voer over gaat.
Ook vind ik t fijn als er een dierenarts aan "huis" is die gelijk kan ingrijpen mocht er iets niet in orde zijn.
Verder verwacht ik van een pension dat mijn honden goed verzorgt worden, VOLDOENDE buiten komen en dan heb ik t niet over een uurtje per dag maar over minimaal 4 uur per dag.
Ik verwacht schone, ruime, hygienische hokken waar de honden de mogelijkheid hebben om ook met zijn 2 en in te kunnen.

En natuurlijk een eerlijke prijs!
Voor een super pension zou ik gerust 10 euro meer neer leggen als ik daardoor absoluut zeker ben dat mijn honden echt in goede handen zijn!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 16:03

voorlopig ben ik nog informatie aan het verzamelen, en zal ik nog diverse opleidingen moeten volgen om te kunnen starten, maar ben al blij met deze reactie's, dan krijg ik tenminste een beeld, van wat jullie verwachten.

meer reaktie's blijven welkom!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:07

Creche is echt een gat in de markt. Zou ik zeker doen.
Je ideeen zien er allemaal goed uit. Ik zou alleen flink veel speelweiden maken ipv 1 (als je de ruimte hebt).
Succes!

O ja, die opleidingen vallen reuze mee hoor! (volgens mij hoef je alleen HKB te hebben)

Don't dream your life, live your dreams!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 19:28

nog meer ideeën/reakties?

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:30

Nadiene schreef:
nog meer ideeën/reakties?



ja nog personeel nodig ?? Schijnheilig

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:38

De grootste must voor mij zou zijn dat m'n beestje de hele dag naar buiten kan en meer dan genoeg speelruimte zou hebben.
Verder natuurlijk ervaren en enthousiast personeel, goed onderdak, hygiene enz.
Dat idee van die creche vind ik echt super, ik denk dat je daar veel mensen blij mee gaat maken en vooral veel beestjes!!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 11:07

IngridM"]
[quote="Nadiene schreef:
nog meer ideeën/reakties?



ja nog personeel nodig ?? Schijnheilig
[/quote]

haha Haha! , nog niet, moet nog beginnen, maar wie weet, misschien in de toekomst, als het een succes wordt? Knipoog

blijven reagereren graag, kan alle reakties gebruiken!

groetjes

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:33

In de buurt van Nootdorp zit geloof ik ook zo'n soort creche, daar brengen mijn ouders de hond heen. Het heet Roma ofzo?

Daar hebben de honden een soort vaste roedel/groep en per groep hebben ze een soort huiskamer en kunnen ze van daaruit ook zelf naar buiten.

Er wordt voor elke nieuwe hond ook eerst een intake-afspraak gemaakt om te kijken in welke groep ze het beste passen, en of ze inderdaad worden opgenomen n de groep.

Vond het wel een mooi systeem! Ze kunnen de hele dag spelen met elkaar en lekker naar buiten als ze dat willen.
Onze hond gaat er in ieder geval HEEL enthousiast naar toe!!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:53

Ik zou wel meerdere opleidingen doen dan alleen HKB, het is ook wel handig als je iets van hondenziektes etc. afweet en niet bij alles naar da hoeft te rennen. Een da die verbonden is aan het bedrijf is ook een goed plan, je zult denk ik nog verbaasd staan hoe vaak je die nodig hebt...

Voor de honden is het wel leuk als ze met een vriendje in een hok zitten, en dan kan je ze buiten met meerdere honden laten spelen. Ik weet alleen niet of ik dat met die webcams zou doen... In zo'n groep honden heb je altijd kans dat er twee vechten en dat zou ik als eigenaar niet zo leuk vinden om te zien; zit je daar aan de andere kant van de camera en kan je niet zelf ingrijpen!

Volgens mij is er ook best veel vraag naar een chreche.

Misschien zou je ook een tijdje in een ander pension kunnen werken, om te kijken hoe het gaat en ervaring op doen. (als je een opleiding doet als dierverzorging moet je ook stage lopen dus dan doe je dit vanzelf al)


Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 12:38

als opleiding had ik al iets in gedachten.

Dierenasiel/pension houder
Honden en Kattenbesluit 2002.

bij deze opleidingen zitten ook stages bij o.a. asielen, pension's en dierenartsen, dus ervaring ga ik wel opdoen van te voren.

En hiermee kun je je laten erkennen door stichting dierbaar.

hmm, webcam's maar binnen hangen dan?
kunnen je ze lekker zien eten en slapen, is misschien wat beter voor de gemoedstoestand Knipoog .

ik ga in ieder geval nog bij verschillende pension's kijken om nog ideeën op te doen.

nog tip's waar ik zeker moet gaan kijken?

groetjes

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:52

je moet een vergunning hebben om zo'n pension op te mogen zetten en vervolgens moet je een vergunning krijgen om je pension te mogen vestigen.

De hond is de betere mens

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:41

klopt, daarom ben ik op zoek naar een geschikte locatie (zonder buren, ivm geluidshinderwet Haha! )
en wil ik mijn diploma's halen.
verder het bestemmingsplan even nakijken, of er idd een pension gevestigd mag worden.

maar met genoeg ruimte er omheen moet de vergunning geen probleem opleveren denk ik.
het enige wat ik kan bedenken om bezwaar te maken is geluidshinder, maar als de buren b.v. 100m verderop zijn heb je hier geen last van, binnen 50m, kan het wel erg moeilijk worden.

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:44

Nadiene schreef:
als opleiding had ik al iets in gedachten.

Dierenasiel/pension houder
Honden en Kattenbesluit 2002.

bij deze opleidingen zitten ook stages bij o.a. asielen, pension's en dierenartsen, dus ervaring ga ik wel opdoen van te voren.

En hiermee kun je je laten erkennen door stichting dierbaar.

hmm, webcam's maar binnen hangen dan?
kunnen je ze lekker zien eten en slapen, is misschien wat beter voor de gemoedstoestand Knipoog .

ik ga in ieder geval nog bij verschillende pension's kijken om nog ideeën op te doen.

nog tip's waar ik zeker moet gaan kijken?

groetjes


Dierenpensionhouder en honden/kattenbesluit kun je ook in 1 halen, dacht ik.
Verder is je dieren EHBO ook handig ( van de DB ) die kun je geloof ik ook bij de opleiding pensionhouder indoen.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:19

Leuk idee. Veel succes!Afbeelding

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 02:35

Absoluut! Zal het oude dierenpark in Wassenaar geen goede lokatie kunnen zijn???

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 00:33

Nique schreef:
Absoluut! Zal het oude dierenpark in Wassenaar geen goede lokatie kunnen zijn???


Wassenaar ligt wel een beetje boven mijn budget hoor Schijnheilig

maar wel heel erg bedankt voor jullie reakties allemaal

groetjes
tamara

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 00:43

Nadiene schreef:
het enige wat ik kan bedenken om bezwaar te maken is geluidshinder, maar als de buren b.v. 100m verderop zijn heb je hier geen last van, binnen 50m, kan het wel erg moeilijk worden.


Denk jij... bij ons wordt er een hele straat gek van drie honden (op hetzelfde adres) die zowat constant zitten te blaffen omdat de baasjes er niet naar omkijken. Niet dat de buurt anti-hond is of vindt dat honden nooit eens mogen blaffen (er zijn er zelfs bij die ook een hond hebben), maar omdat die drie wel stevige geluidshinder zijn (doordat het echt bijna constant is) Boos!

En ik kan me voorstellen dat groepen honden die samen buitengaan/spelen ed nog ietsiepietsie meer kabaal veroorzaken en dat de buren ook op maar 100m dat niet leuk zullen vinden, dus ik denk dat je een iets meer afgelegen plek zult moeten zoeken.

Verder geen tips (behalve van meerdere speelweides zodat je honden die niet overweg kunnen met elkaar apart kunnen, maar dat was al gezegd), wel een goed idee, is zeker nood aan! Lachen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 01:12

leentje"]
[quote="Nadiene schreef:
het enige wat ik kan bedenken om bezwaar te maken is geluidshinder, maar als de buren b.v. 100m verderop zijn heb je hier geen last van, binnen 50m, kan het wel erg moeilijk worden.


Denk jij... bij ons wordt er een hele straat gek van drie honden (op hetzelfde adres) die zowat constant zitten te blaffen omdat de baasjes er niet naar omkijken. Niet dat de buurt anti-hond is of vindt dat honden nooit eens mogen blaffen (er zijn er zelfs bij die ook een hond hebben), maar omdat die drie wel stevige geluidshinder zijn (doordat het echt bijna constant is) Boos!

En ik kan me voorstellen dat groepen honden die samen buitengaan/spelen ed nog ietsiepietsie meer kabaal veroorzaken en dat de buren ook op maar 100m dat niet leuk zullen vinden, dus ik denk dat je een iets meer afgelegen plek zult moeten zoeken.
[/quote]

jeetje, dat je van 3 honden zoveel overlast kan hebben!
maar ik had al wel een plan om de binnenverblijven goed te isoleren, dan kun je in ieder geval 's-nacht rustig slapen Knipoog

en de speelweiden een eindje verderop zetten moet ook al schelen, verder wil ik zorgen dat de boerderij in ieder geval tussen buren en pension staat, dit scheelt ook al weer iets.

wel heel erg bedankt voor je reaktie

Z1+4
Orun Instructeur Niveau 3

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:22

Ik vind het een erg goed idee want er is ook wel vraag naar. Onze hond brengen wij tijdens vakanties ook atijd weg en niet naar zomaar een pensioen. het zijn mensen die veel met de honden wandelen in het bos en ze los laten. Verder is er een soort huiskamer nagebootst waar de honden verblijven. DIt gaat erg goed en de honden vinden het heerlijk athans die van mij.

Heb je al een plekje gevonden waar je het eventueel zou willen in zuid holland?

gr

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:52

in waddinxveen heb je dierdorado... maar daar hebik niet zo veel goede ervaringen mee... zeg maar gerust geen...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:08

graciaxxx schreef:
in waddinxveen heb je dierdorado... maar daar hebik niet zo veel goede ervaringen mee... zeg maar gerust geen...


Mag ik vragen waarom niet?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, juval, Lalidan, Lau07, Nescio18, ryukapple, Telpeva, VinandoW, YandexBot en 157 bezoekers