Fysio is bij Gamble geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Fysio is bij Gamble geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 18:34

Vandaag hadden we een afspraak met de fysio (Nelleke Deen) gemaakt omdat Gamble last van zijn rug heeft.
het was echt een hele aardige vrouw die het allemaal goed uitlegde. ze ging eerst alles wat masseren en aan zijn spieren voelen enzo, ze merkte al snel dat hij voor het grootste deel alleen problemen met zijn rug had en dat het met zijn andere spieren wel goed zat gelukkig Lachen hij is echt heel gevoelig in zijn rug, als je het zachtjes aanraakt krampt hij al helemaal in. ze deed wat oefeningen zodat hij zijn buikspieren aan moest spannen en dan kwam zijn rug ook meteen een stuk omhoog en bol te staan, dat verschil zag je echt heel goed. aan de rechterkant was het nog wat gevoeliger en daar had hij een soort deuk op de plek waar het kussen van het zadel ligt. ze heeft toen het zadel op zijn rug gelegd om te kijken hoe het lag en dat lag dus niet goed, het komt dus allemaal door het zadel dat hij last heeft van zijn rug. de achterkant van het zadel kantelt wat naar rechts en dat veroorzaakte dus die deuk. ook is het zadel aan de achterkant, tussen de kussens in, te smal. over 2 weken komt ze weer en in die tussentijd moeten wij het wat masseren en hem zijn buikspieren aan laten spannen en dan zijn rug masseren. in die tussentijd gaan we hem alleen maar longeren en hij mag wel gewoon voor de wagen, zolang het zadel er niet op kwam te liggen was het goed. dinsdagmiddag gaan we met Gamble naar van rijs om naar het zadel te laten kijken. ik hoop dat ze het breder kunnen maken anders moeten we dus een ander zadel kopen. ik ben iig blij dat ik nu weet waardoor alles komt (had wel verwacht dat het aan het zadel lag) en uiteindelijk komt het dus wel weer goed Lachen

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:51

Vind het altijd weer knap wat zon vrouw toch kan doen!
Maar gelukkig weet je nu wat het is, en kan je het probleem oplossen Knipoog
Succes met gamble en natuurlijk met z'n zadel!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:14

ja nelleke deen is goed hoor ! ik denk alleen niet dat een zadel breder te maken is. Bij Mirage moest ik ook een breder (dan normaal) zadel kopen en die bestaan ook niet in de "goedkopere" merken. Die hebben alleen de "standaard" maten. Kom je toch op de duurdere merken maar wie weet, is er toch wat aan te doen.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 20:28

ik denk zelf eigenlijk ook dat je dat niet zo goed breder kan maken maar we merken het wel... als we een ander zadel nodig hebben, hebben we toch wel het liefst een goede tweede hands, een nieuwe wordt meteen weer aan de erg dure kant Scheve mond
een tijd terug hebben we het zadel trouwens op laten vullen door divoza en die heeft het niet echt netjes afgewerkt. als je over het rechterkussen voelt voel je een klein bobbeltje en dat is in gamble zijn rug dus een deukje geworden. ik weet alleen wel bijna zeker dat divoza daar nu niks meer aan doet omdat het al zo lang geleden is. kunnen we beter maar meteen naar een goede zadelmaker gaan ipv dat hun het weer verpesten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:43

ik zou zeker niet naar divoza gaan nee........
je kan beter naar van rijs in zevenhuizen (erg goed!) of naar stahro in rhoon (bij rotterdam) rijden !!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:51

IngridM schreef:
ja nelleke deen is goed hoor ! ik denk alleen niet dat een zadel breder te maken is. Bij Mirage moest ik ook een breder (dan normaal) zadel kopen en die bestaan ook niet in de "goedkopere" merken. Die hebben alleen de "standaard" maten. Kom je toch op de duurdere merken maar wie weet, is er toch wat aan te doen.


We hebben nu ook een kieffer, daarvan hebben ze toch vast ook wel iets bredere zadels? Vind t wel een fijn zadel nl.. Maar ja we zien t wel!
Als ie maar geen last meer heeft van zn rug Lachen

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:15

Ik heb ook een goede tweedehandse bij van Rijs vandaan. Vaak kun je ook veel oplossen door op te vullen hoor. Jan van Rijs weet in elk geval wel wat je het beste kan doen.

Succes ermee!!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:36

Tjee Michelle en Tamaar dat is niet zo leuk
Maar 'k ben blij dat jullie nu tenminste weten wat er aan de hand is en waarom hij zo'n last van zijn rug heeft, nu kunnen jullie tenminste aan een oplossing werken zal Gamble-tje wel fijn vinden Haha!
Succes!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:09

Een goeie oefening voor z'n buikspieren is longeren over balkjes! Moet Alfie ook van de fysio. Succes ermee, maar 't komt vast weer helemaal goed hoor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:41

Wel toevallig, want Joplin van Caroline had ook een rugprobleem doordat het zadel te smal was. Het zal wel aan het ras liggen of zo...
Sterkte ermee en ik hoop dat ie er gauw weer bovenop is.

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:56

aagh wist niet dat hij last had van zijn rug maar dat is balen he! en dat dan door de divoza!
Maar ja wel weer beter dat die vrouw meteen weet wat er aan de hand is enzo.. Ik hoop dat het allemaal weer snel goedkomt! en succes morgen dan bij de zadelmaker! groetjes Mariska