Wat is een Hatwoning?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wat is een Hatwoning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 00:54

Wie weet wat dat inhoud?
Volgens mij moet je dan bep.dingen delen?

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:10

Hier is dat gewoon een 1 persoonswoning, je hoeft niks te delen. Waarom ze zo heten weet ik ook niet precies, misschien de manier van bouwen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:13

Echt?! Oh jippie!!! Ik sta namelijk 6e op de lijst voor deze woning via de woningbouw... ik duim ik duim ik duim.. Haha!:D

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:15

Via de woningbouw hoef je doorgaans niets te delen... Scheve mond Ik vind alleen maar plaatjes van flats als ik op hat-woning zoek...

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:16

Oh joh, dat is geweldig. Veel succes, zal voor je duimen. Ik weet hoe moeilijk het is, om aan een huis te komen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:17

Ja ik ben zó blij! Wel verdacht want ik stond eerst 15e... dat betekend dat al 11 mensen hebben geweigerd! Maar ach, mij maakt het niet uit. Als ik maar een plekkie voor mezelf heb. Maar was dus even bang dat ik van alles moest gaan delen!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:19

Ze zijn hier inderdaad niet zo groot, misschien vinden mensen dat vervelend, maar als je echt plekje voor jezelf zoekt zijn ze natuurlijk groot genoeg.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:21

En rekenen word steeds moeilijker geloof ik.... hahahaa
15-11= 4! Er hebben dus niet 11 mensen al geweigerd maar pas 9 Haha!
Het is ook maar 27m3 en maar 2 kamers. Echt ini-minie. Maar het maakt mij niet uit, als ik maar de baas ben Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:23

27 m2... Dat meen je niet! Persoonlijk zou ik het niet doen, 27m2 om op te leven Mijn kamer is 24 m2, staat een klein aanrechtje, bed, pc, kast en toilethokje in. Nog niet eens een fornuis en douche... En ik heb al een zwaar gebrek aan ruimte.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:25

Wat die afkorting precies betekent ben ik even helemaal kwijt maar het zijn eigenlijk een soort starterswoningen, vaak zijn het appartementen die gebouwd zijn in een gerenoveerd gebouw wat geschikt gemaakt is voor bewoning, althans, dat was in Den Haag zo. Soms waren het ook meerdere appartementen in een groot herenhuis, het oude waaggebouw in Den Haag is ook ooit gerenoveerd en daar waren toen ook "hat-eenheden" in gemaakt. Kan heel leuk wonen zijn!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:26

Geen idee waar HAT precies voor staat, maar hier in Utrecht zijn HAT-eenheden 1-persoons woningen, vaak met één kamer die dan dus zowel je woon- als slaapkamer is. Je hoeft niets te delen met anderen en voor zover ik weet kun je daar dan dus ook huursubsidie voor krijgen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:30

HAT-woning volgens google:
Huisvesting voor Alleenstaanden of Tweepersoons- huishoudens

Tweepersoons zal vast niet inhouden dat je ongevraagd een roommate krijgt Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:35

Pervinco schreef:
27 m2... Dat meen je niet! Persoonlijk zou ik het niet doen, 27m2 om op te leven Mijn kamer is 24 m2, staat een klein aanrechtje, bed, pc, kast en toilethokje in. Nog niet eens een fornuis en douche... En ik heb al een zwaar gebrek aan ruimte.


Ach ja, ik zal het eerst moeten bekijken. Ik woon nu in een kast van een huis (uiteraard bij mijn pappie Knipoog ) dus ik zal me moeten aanpassen (big-time!!) maar ach, dit is al heel wat voor me. Ik móet hier gewoon weg!!
En zodra er iets groters is verhuis ik gewoon weer!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:36

Hmm, dan kan een HAT-eenheid zelfs een driekamerwoning zijn. Want in een tweekamerwoning mag je van de woningstichting maar met één persoon wonen. Althans, als je er gaat wonen. Of je dan t.z.t. je vriendje bij je laat intrekken, dat moet je zelf weten. Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:56

HAT woningen hier zijn twee woningen in een rijtjeshuis
een beneden en een bovenwoning van 1 slaapkamer en een woonkamer met open keuken
een badkamer
en een berging

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:24

Ik heb ook in een HAT-woning gewoond... Woonkamertje, open keuken, halletje met toilet, slaapkamer en badkamertje... Ik had een bergzolder en een balkon, de mensen onder mij een tuin en een berging... HAT-woningen heb je in alle soorten, maar niet in alle maten: het is groot genoeg voor 1 persoon en als je wilt samenwonen kun je het er nog heel ff volhouden (totdat de ergste verliefdheid over is, daarna wordt het te klein Haha! )

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:24

Waar heb je op gereageerd? Bij ons staat in de woningkrant dan 2x 20m2. Dus als er bij jou alleen 20m2 staat, dan is het er gewoon 1. Als er 2x staat, dan moet je volgens mij ook met een inschrijving voor 2 personen reageren. Anders bel je de betreffende woningbouwvereniging even, dan weet je het meteen.

Een hat-eenheid is trouwens echt niet extreem klein om mee te beginnen hoor. Groot is anders, maar je kunt er makkelijk relaxed wonen. Groter dan de meest studentenkamers. Ik ken ook een paar mensen die in een dubbele hat-eenheid samenwonen. Gaat ook prima.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:45

MargaV schreef:
Een hat-eenheid is trouwens echt niet extreem klein om mee te beginnen hoor. Groot is anders, maar je kunt er makkelijk relaxed wonen. Groter dan de meest studentenkamers. Ik ken ook een paar mensen die in een dubbele hat-eenheid samenwonen. Gaat ook prima.


De studentenkamers in Eindhoven en Den Bosch hebben vaak een oppervlakte dan 24m2... Dus zoveel groter is het niet. Als je alleen bent is het idd te doen, maar net als Chubby al zegt... Met zijn 2en zul je niet op die 27 m2 kunnen leven...

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:11

Waar heb je op gereageerd? Ik woon ook in Zaanstad en volgens mij kun je alles opzoeken op: www.ikwilopmezelf.nl

Ik weet dat in Assendelft ook van die woningen zijn, die staan er ook op. Ze zijn klein maar je hetb tenminste wel een plekje voor jezelf. Ik heb gereageerd op die containerwoningen. Die zijn 30m2, eigenlijk veel te klein maar ik wil ook niet tot mijn 35e thuis wonen. (Ik woon weer thuis na te hebben samengewoond)

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:27

Ik heb ook een HAT-woning. Het iseen 1persoonsappartementje, met woonkamer, slaapkamer, toilet, keuken, "badkamer" en beneden een schuurtje.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 14:36

Natas schreef:
Waar heb je op gereageerd? Ik woon ook in Zaanstad en volgens mij kun je alles opzoeken op: www.ikwilopmezelf.nl

Ik weet dat in Assendelft ook van die woningen zijn, die staan er ook op. Ze zijn klein maar je hetb tenminste wel een plekje voor jezelf. Ik heb gereageerd op die containerwoningen. Die zijn 30m2, eigenlijk veel te klein maar ik wil ook niet tot mijn 35e thuis wonen. (Ik woon weer thuis na te hebben samengewoond)


Ik heb gereageerd op een hat-woning in Assendelft. Op de Binnenmeet geloof ik.

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:14

Citaat:
Tweepersoons zal vast niet inhouden dat je ongevraagd een roommate krijgt


Hahaha lig helemaal in een deuk. Haha!

Maar weet je ook wanneer je wat hoort ???