Paardrijden geen sport??!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Paardrijden geen sport??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:13

Mensen vragen weleens of ik aan sport doe......ik zeg dan: Jazeker, ik rij bijna elke dag op m'n paardje!!! Haha!
Hun reactie: Tja euh........... maar paardrijden is geen "échte" sport Boos! Boos!
Ik weer: Maar waarom dan niet?
Hunnie weer: Je wordt er toch niet echt moe van, je zit alleen een beetje op zo'n paard te kijken

Hier kan ik me zelfs kwaad over maken, ik ben heel serieus bezig met m'n paardje en als mensen dan weer beweren dat het geen "echte" sport is Boos!

Wat vinden jullie hiervan???
Komen jullie dit ook wel eens tegen, of ontmoet ik gewoon de verkeerde mensen Knipoog ????!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:15

vaak genoeg gehad. Een keer een half uurtje prive les geven, en het is meteen over Knipoog en gewoon niet druk over maken Haha!

XxMoi

Berichten: 54
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:15

Jaah.. dat heb ik ook heel vaak.. dan moet je ze er gewoon zelf op zetten.. Heb ik ook een keer gedaan en diegene is er toen afgevallen Haha! Ik zo: jaaah makkelijk he? Ponyrijden!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:21

Was 't maar g1 sport... Hoezow 't is zoongeveer vrijwillige slavernij wat ik soms moet doen van m'n instructeur... Neej hoor... 't paard doet alles mensen

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 22:32

Precies en dan vooral nog de reactie erbij: Het paard doet toch alles?!
Boos!
Sommige mensen vinden het ook nog zielig, paarden moeten dan ineens doen wat jij wilt, ze kunnen dan geeneens hun eigen gang gaan........

Sommige mensen Knipoog Schijnheilig

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:34

Ja, mn vriend zegt t ook altijd. En zn broer al helemaal... grrr. Die denken zeker dat ik ga zitten en mn paard vanzelf die hindernissen springt? Verward

Nou als iemand me dat kan leren! Haha!

XxMoi

Berichten: 54
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:35

lk
Laatst bijgewerkt door XxMoi op 04-03-04 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:37

Ja ik ken t. Dat krijg ik ook altijd van collega's te horen. Boos! Dan zeggen ze, dat is toch geen sport, je zit alleen maar een beetje heen en weer te gaan (=lichtrijden Haha! )
Ze snappen ook nooit dat ik nog les heb (ik rijd pas anderhalf jaar Haha! ). Dan zegen ze, als je t een paar keer gedaan hebt kan je t toch?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:41

Lielle schreef:
vaak genoeg gehad. Een keer een half uurtje prive les geven, en het is meteen over Knipoog en gewoon niet druk over maken Haha!


Dat is natuurlijk helemaal waar, maar ik kan nou ook niet zeggen dat 2 paarden per dag dressuren mij moeite kost.... een cross rijden is dan weer een heel ander verhaal, dan kom je bekaf aan de finish

Het is toch 1 van de weinige sporten waarvoor je geen echte conditietraining, krachttraining ed voor hoeft te doen. Wel komen er hele andere dingen bij kijken zoals fijne motoriek, beheersing, concentratie.

Je moet er helemaal niet op ingaan joh, gewoon zeggen: ja, ik lift lekker mee, zielig he Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

marieketencate"]
[quote="Lielle schreef:
vaak genoeg gehad. Een keer een half uurtje prive les geven, en het is meteen over Knipoog en gewoon niet druk over maken Haha!


Dat is natuurlijk helemaal waar, maar ik kan nou ook niet zeggen dat 2 paarden per dag dressuren mij moeite kost.... een cross rijden is dan weer een heel ander verhaal, dan kom je bekaf aan de finish
[/quote]
joh, echt? Extreme duivel Heb ik noooit last van Schijnheilig

Citaat:
Het is toch 1 van de weinige sporten waarvoor je geen echte conditietraining, krachttraining ed voor hoeft te doen. Wel komen er hele andere dingen bij kijken zoals fijne motoriek, beheersing, concentratie.

toch heb ik behoorlijk sterke arm- en beenspieren, juist door de beheerste kracht en beweging die je nodig hebt. Het is idd geen cardiovasculaire fitness, maar wel degelijk sporten!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 04-03-04 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

Idd zwaar irritant, maar degenen met de grootste bek hebben er inmiddels al een keertje opgezeten Tong uitsteken En toen bleek het toch eigenlijk best wel een beetje moeilijk te zijn om alleen al niet te stuiteren Lachen

XxMoi

Berichten: 54
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

Citaat:
Het is toch 1 van de weinige sporten waarvoor je geen echte conditietraining, krachttraining ed voor hoeft te doen. Wel komen er hele andere dingen bij kijken zoals fijne motoriek, beheersing, concentratie.



Hmm.. Jaah dat is eigelijk wel zo.. Dat merk ik ook heel vaak met gym om school Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:46

Mijn collega die ook in het Nederlands Rugby Team zit zou nog steeds een keer komen paardrijden Haha!
Ik ben heel benieuwd!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:46

Lekker laten banketstaaf, die mensen.
Of idd uitdagen: laat ze op je paard rijden en zien of ze het dan nog zo makkelijk vinden...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:24

Whahaha,dat zegt iedereen die nog nooit heeft paardgereden Tot je ze eens op een paard zet....Dan piepen ze wel anders Haha! Heerlijk toch!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:41

iemand uit mijn klas (die niet paardrijdt) zei eens heel slim:
doen ze het bij de olympische spelen?
ja? dan is het een sport...

ben ik het wel mee eens...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:03

Mijn broer en ex hadden hetzelfde idee: Paardrijden is geen sport.

Alletwee hebben toen 3 minuten op het paard gezeten...alhoewel...bij mijn broer was het 10 seconden...en toen lag die er naast..in stap.
Mijn ex deed er een heel rondje over, toen wou die sturen naar links met zijn zit zoals ik altijd zooo netjes deed Haha!
Dus die hing netjes naar links..paard keerde naar rechts en vriendlief lag ernaast Haha!

Beide hebben nooit meer hun mond open getrokken.

Daarna nog een gozer van mijn werk, lag er niet naast maar hield vreemd genoeg daarna zijn mond wel Haha!

Gewoon erop zetten..is het allemaal in 1 keer over.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:31

Ben ik toch gezegend met een supereigenwijs neefje die het nog steeds zegt na een lesje aan een longeerlijn. Dat ie een paar dagen later nog krom liep van de spierpijn telde niet, maar op het moment zelf werd ie er niet moe van dus is het geen sport.... Zucht.

Gezocht voor experiment: een paard wat je vooruit moet schoppen voor mijn neefje zodat ie wel moe wordt... (hij valt trouwens niet snel, dat heb ik al wel getest)

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:50

supertygetje schreef:
iemand uit mijn klas (die niet paardrijdt) zei eens heel slim:
doen ze het bij de olympische spelen?
ja? dan is het een sport...

ben ik het wel mee eens...


Hmmmm, dus is endurance geen sport !?!

Ik vind het trouwens nog meer irri wanneer er met zo'n veelbelovende grijns wordt gezegd "Vrouwen rijden maar om één reden paard". Oh wat een onderbroekenlol dan Boos! . Tegenspreken heeft dan nooit zin, het enigste wat zou helpen is het rauwe en doorgereden gedeelte laten zien........ Ik laat ze dus maar in de waan dat het zo lekker is

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:52

Arabendu schreef:
Ik vind het trouwens nog meer irri wanneer er met zo'n veelbelovende grijns wordt gezegd "Vrouwen rijden maar om één reden paard". Oh wat een onderbroekenlol dan Boos! . Tegenspreken heeft dan nooit zin, het enigste wat zou helpen is het rauwe en doorgereden gedeelte laten zien........ Ik laat ze dus maar in de waan dat het zo lekker is


Au...dan doe je toch iets verkeert hoor Haha!

Maar idd zodra je aangehoort hebt dat paardrijden geen sport is volgt DE vraag...kom jij ook klaar als je op je paard rijd?
Ja hoor 10 keer in een uur, elke dag, 6 dagen in de week en 1 dag rust...kan geen man tegenop Knipoog Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:59

Het is geen krachtsport of bijzonder aerobic ofzo, maar al je spieren zijn constant bezig om je lichaam in evenwicht boven op een bewegend paard te houden. M'n vader geloofde er ook niets van, dat je er moe van kon worden. Toen is 'ie een paar keer een half uurtje priveles gaan nemen Haha!

Tja, dat viel toch goed tegen. En dat lichtrijden kon 'ie maar niet lekker te pakken krijgen. Poeh! En spierpijn!

Dus m'n vader heeft paardrijden nu officieel een sport verklaart. Was niet zo simpel als hij dacht.

M'n broer moet ik er nog op praten, maar die wil niet. Hoewel 'ie mij vorig seizoen wel eens na een (endurance) wedstrijd gezien heeft - volslagen uitgetelt met rotte knieen - en bedacht dat *of* ik had volstrekt geen conditie, of je kon er toch moeier van worden als hij dacht...

Waar dat klaarkomen op een paard toch vandaan komt weet ik niet, als je dat voor elkaar krijgt zit je toch wel heel bizar op je paard...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:53

Ja ik hoor het ook vaak. Tegenwoordig vraag ik of ze eens uurtje op een paard willen hobbelen. Dan piepen ze wel anders. Een collega van mij heeft ooit als testcase eens 10 lessen paardrijden gevolgt. Die zegt niet meer hoor dat paardrijden geen sport is. Hij heeft heel vaak dagen stokstijf rondgelopen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:58

Mijn vader die notabenen golft durft te zeggen dat paardrijden geen sport is Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:08

Nou, mensen die me dat zeggen vraag ik of ze tien minuten op mijn paard durven te zitten.

Mijn wethouder zei dit dus ook. Hij neemt de uitdaging aan. Ik zal hem eens flink moe maken Lachen

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:10

Jaike schreef:
Mensen vragen weleens of ik aan sport doe......ik zeg dan: Jazeker, ik rij bijna elke dag op m'n paardje!!! Haha!
Hun reactie: Tja euh........... maar paardrijden is geen "échte" sport Boos! Boos!
Ik weer: Maar waarom dan niet?
Hunnie weer: Je wordt er toch niet echt moe van, je zit alleen een beetje op zo'n paard te kijken

Hier kan ik me zelfs kwaad over maken, ik ben heel serieus bezig met m'n paardje en als mensen dan weer beweren dat het geen "echte" sport is Boos!

Wat vinden jullie hiervan???
Komen jullie dit ook wel eens tegen, of ontmoet ik gewoon de verkeerde mensen Knipoog ????!!!


Ik zeg altijd er is een verschil tussen paardrijden en paardje zitten.