blessure aan de carpus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quartz
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-04

blessure aan de carpus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 23:33

Hoi
Ik ben hier nieuw op dit forum.
Toch heb ik een probleem dat ik even wil aankaarten.

Een maand geleden heeft ons paard Quartz (3.5 jaar oud) gestruikeld.
Daarbij is hij door het voorbeen gegaan.
resultaat Verdrietig kreupel.
Direct een DA bijgehaald, die direct voorstelde om het been volledig te laten onderzoeken en foto's te laten nemen.
Het been was niet opgezet. De foto's bleken prima in orde te zijn.
daarna een echo genomen.
Uit de echo bleek dat er een minimale blessure was aan de carpus. diagnose: beginnen met 14 dagen boxrust + medicatie en daarna een week 5 min stappen, daarna een week 10 min stappen en dan lichtjes proberen te draven.
Dit hebben we dan ook gedaan.
Wat blijkt nu na 2 dagen draven is ons paard terug kreupel. We hebben direct besloten om hem terug 14 dagen boxrust te geven en van nul af aan te herbeginnen met de opbouw.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of is hier iemand waarvan het paard ook al een blessure heeft gehad aan de carpus
Beste dank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:42

das heel erg verveledn zeg!! Kan je er jamergenoeg verder niet mee helpen en welkom op bokt trouwens.

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:44

Zou je paard niet weer box rust geven maar 2 a 3x per dag rechte stukken stappen op een harde rechte ondergrond.... Bij sommige paarden duurt het herstel langer dan bij andere, bij jou paard dus. langer stappen!

quartz
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 13:47

morgen komt onze vroegere DA die nu terug is van een heel lang ziekteverlof kijken. dus we hopen op meer info morgenavond