Stang&Trens hoofdstel Kieffer Salzgeber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Stang&Trens hoofdstel Kieffer Salzgeber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:38

even een vraagje hoor Lachen

ik heb vandaag mn bestelling van Divoza binnen ehad, en daar zat een blaadje bij met extra aanbiedingen

oa een stang&trens hoofdstel, de Kieffer salzgeber

Afbeelding

vind de foto niet zo mooi, in t echt ziet ie er mooier uit
van 168 euro voor 87 euro

ik ga volgende maand Z1 starten, blijf voorlopig met een gewone trens rijden, maar over een paar maanden ben ik jarig en mn moeder vond dit wel een leuk kado voor mn verjaardag, en nog betaalbaar ook, want hij is gewoon de helft goedkoper

of is dat omdat ie zo slecht is en niemand ze wil hebben?
iemand ervaring met dit hoofdstel?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:41

Mooie aanbieding zeg!
Hebben ze het gewone trenshoofdstel toevallig ook in de aanbieding?
Je hoort hele wisselende ervaringen over deze hoofdstellen, maar ikzelf zou het zeker wel doen! (En dan goudkleurig!)

Don't dream your life, live your dreams!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:42

nee t is alleen de stang&trens uitvoering, en dan alleen de goudkleurige, dus dat maakt het kiezen alweer makkelijker voor mij :p

maar idd, ik hoor ook erg wisselende verhalen, maar ja 87 euro voor een kieffer S&T hoofdstel is niet veel!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:42

Ik hoor eigenlijk wel postieve dingen over dit hoofdstel, je kunt de kwaliteit misschien het beste zelf gaan beoordelen in een van de winkels van divoza het is niet duur, mooi hoofdstel !

-

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:44

Ik heb het gewone hoofdstel daarvan, de zilverkleurige. Ik ben er erg tevreden over, het blijft mooi, is netjes afgewerkt.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:45

Renske20 schreef:
nee t is alleen de stang&trens uitvoering, en dan alleen de goudkleurige, dus dat maakt het kiezen alweer makkelijker voor mij :p

maar idd, ik hoor ook erg wisselende verhalen, maar ja 87 euro voor een kieffer S&T hoofdstel is niet veel!


Jammer dat het alleen de S&T hoofdstellen zijn, anders bestelde ik er vandaag nog 1!
Inderdaad is €87 niet veel.
Ik zou het gewoon doen!

Don't dream your life, live your dreams!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:47

ik woon te ver weg om bij divoza zelf te gaan kijken, ik heb wel de gewone versie gezien tijdens mn zoektocht vorig jaar naar een nieuw hoofdstel(is toen uiteindelijk een ImperialRiding geworden, waar iedereen tevreden over is vind ik het een fluthoofdstel en dat voor dik 100 euro Bloos! )

maar ik denk idd dat ik hem ga bestellen! voor t eerst dat ik 3 maanden te vroeg al een verjaardagskadootje weet Tong uitsteken

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:56

Ik vind dat gedeelde kopstuk wel mooi. Zou alleen met de neusriem nog niet dood gevonden willen worden, maar dat is een kwestie van een mooie kopen en de zadelmaker even laten ombouwen.

edit: dit is niet rondgenaaid dus ombouwen hoeft wsch niet eens

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:00

het is wel S&T maar de stangbakstukken kun je er gewoon vanaf halen en
weer eraan zatten als je ze nodig hebt

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:04

Ik vind hem ook niet mooi, iemand op stal heeft hem met gouden randjes en bijpassend dekje. Haha! Het arme paard is net een kerstboom Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 18:10

ach ja mn paard loopt nu met een frontriem die met goud&steentjes is versierd, en een gouden randje om zn donkerblauwe fluwelen dekje Tong uitsteken

dan kan ie hier ook nog wel mee leven denk ik Haha!

heel raar, op de site staat nog de oude prijs, al klopt het bestelnummer wel Verward
morgen eerst maar ns even bellen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:11

ik heb hem ook en vind hem prachtig, maar ik heb dan ook alees maar dan echt alles met goud Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:47

Een bepaalde oplagen van dit kiefferhoofdstel bladderd heel erg. Het goude randje dan.
Verder bij een goude randje horen eigenlijk ook goudkleurige stang&trens(jaja, echte dressuurmuts Schijnheilig ) en dan ben je uiteindelijk net zo duur uit!! Haha!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:04

Even terugkomend op Zep, niet iedereen heeft 800 euro over voor een passier hoofdstel rondgenaaid.....

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:26

Ik heb het gewone hoofdstel en dan met zilver maar hij bladderd heel erg, beetje jammer maar ik ben er toch al op afgeknapt. Ik vind de neusriem inderdaad ook niet zo mooi(ook van het gewone hoofdstel niet)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:16

Brrrr, ik zou er zelf nooit voor kiezen, al dat opzichtige gouden gedoe aan een hoofdstel. Maar goed, mensen en meningen en smaken verschillen, als jij het een mooi hoofdstel vindt, moet je het gewoon lekker kopen.

Ik neem aan dat bij Divoza Kieffer wel Kieffer is, niet zoals bij Horselover dat ze er Kieffer opzetten terwijl het merkt Prut is....

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:35

Pascha schreef:
Even terugkomend op Zep, niet iedereen heeft 800 euro over voor een passier hoofdstel rondgenaaid.....


nee maar die zijn wel erg mooi *LOL*

alleen was ik niet van plan om er veel me te rijden, voorlopig zelfs nog helemaal niet!

en om dan meteen een heel duur S&T hoofdstel te kopen, tewijl ik niet eens weet of ik er wel met Quentin mee kan rijden, vind ik n beetje zonde
daarom leek dit me wel een handige aanbieding.

maar mocht ik ooit echt goed zijn, en ook met bv nog een paard Z gaan starten, dan komt er een geweldig hoofdstel, en een heel mooi maatwerk dressuurhoedje(bij de winter vandaan Knipoog )

maar voorlopig moet ik nog mn 1e Z1 wedstrijd rijden, en nog een hoedje kopen zelfs Tong uitsteken (18-4 is mn Z debuut Haha! )

en Imker smaken verschillen idd, maar ik vind het wel mooi staan, bij de meeste paarden dan, bij sommigen vind ik een helmaal zwart hoofdstel heel mooi, en dan bv heel dun en fijn, bij anderen staat een wat bredere neusriem weer mooier.

al vind ik mn hoofdstel van nu ook wel goed bij hem staan (gaat even opzoek naar een foto) dat is een gewone dikke aansoerneusriem en een versierde frontriem, maar dat goud heeft wel wat!
en er moeten sowieso nog een stang en een onderlegtrens worden gekocht, grote kans dat die dan ook goudkleurig worden

of ja das meer de kleur die mn stijgbeugels ook hebben, niet goud en niet zilver, maar ertussen in.
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 04-03-04 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:38

mn vorige hoofdstel
Afbeelding

en mn hoofdstel wat ik nu meestal gebruik
Afbeelding

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:41

Ik vind de kleur leer niet mooi, de gespjes niet mooi, de neusriem niet mooi en dat nepperige goud op de front en neusriem vind ik ook niet mooi.
Kortom, een niet mooi hoofdstel Haha!

Overigens hoeft een hoofdstel geen 800 euro te kosten om wel mooi te zijn. Sterker nog, ken zat hele dure hoofdstellen die ik spuuglelijk vind.


EDIT:
Ik vind de kwaliteit leer van deze hoofdstellen ook ver beneden de maat.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

Ik vind t hoofdstel wel mooi Haha! staat hem goed!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:44

Ik hoor op stal ook wel goede verhalen over dit hoofdstel, maar dna dus idd de Salzgeber, en niet de na-maak...

Ik denk dat het Q best zal staan, al denk dat een nog fijner hoofdstel, nog dunner riempjes, nog mooier zou staan, aangzien hij zo'n fijn hoofdje heeft.
Want de namaak versie schijnt wel slecht te zijn.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:50

Afbeelding

Dit is zo'n goedkope van het merk pagony...
Maar vind zoiets, met van die dunne riempjes meer bij Q passen.

Nu trek het hoofdstel (Salzgeber) dan, denk ik erg in het zicht.
Ipv zijn mooie fijne hoofd.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:55

dat zeggen er meer Petit Lachen

maar ik heb zo'n hoodstel met smalle riempjes een keer geleend van iemand, en daar krijgt ie me toch een lomp hoofd van Bloos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:57

Q een lomp hoofd?

Kan mij er weinig van voorstellen, op foto's doet ie zo fijn en fotogeniek aan Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 23:04

haha thanx Lachen maar op de een of andere manier lijkt zn hoofd echt grof met een heel fijn hoofdstel, iig vond ik het vreemd staan, maar ja dat kan ook zijn omdat het toaal anders is dan ik ben gewend
vind het opzich wel chique zo'n heel dun en fijn hoofdstel

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers